
Adriaan Boele : Jsem spokojený
V divizi Touring autocross se představilo celkem jedenáct jezdců. Měřené tréninky ovládl Matvey Furazhkin, před Václavem Fejfarem. Do rozjížděk byli jezdci rozděleny na dvě skupiny. Své jízdy ovládli hlavní favorité Fejfar a Furazhkin a třetí rundy neabsolvovali. Dokonce ve třetí rozjížďce startovala osamocená Grit Hennersdorf a díky jedničce přeskočila Lukáše Červeného.
Kdo se naopak moc nesvezl, byl Pavel Vávra. „Když jsme se přemístili do Litvy, myslel jsem, že auto už konečně funguje, ale bohužel opak byl pravdou. Když přišel první měřený trénink, tak jsem hned ve druhém kole zul zadní pneumatiku a ještě do toho se očesala jednička v převodovce. Bohužel jsem musel měřený trénink odkroužit. Hned jsme se vrhli na výměnu převodovky. Vše jsme připravili a udělali a čekala nás první rozjížďka. Už jsme nevěřili, že převodovka vydrží. V první rozjížďce auto nechtělo opět odstartovat. Launch control nefungoval a po čtyřech kolech se opět očesala jednička a tentokrát i dvojka. Tím to pro nás závody skončily. Trať se mi docela líbila, byly zajímavé úseky, které mi seděly. Teď řešíme novou převodovku. Snad vše stihneme a pojedeme Cunewalde a Novou Paku. Třeba i s lepším motorem.“
Na celkové osmé pozici skončil Jan Bartoš. Ten byl před tímto závodem na celkové druhé pozici, ale v Litvě se nedařilo. „Měli jsme radost, že autobus fungoval, jak měl a bez problémů nás dovezl do Vilkyčiai. Byl jsem na této trati poprvé, takže čtvrté místo v měřeném tréninku bylo dobré. Věděli jsme, že auto ztrácí výkon. V první rundě jsem odstartoval třetí a tak i dojel. Ve druhé rozjížďce jsem odjel druhý za Vaškem, ale nastal problém s motorem a já se štěstím udržel až třetí místo. Třetí rozjížďku jsme byli nuceni vynechat a pošetřit tak vadnoucí motor. Do finále jsem nastupoval s tím, že budu kroužit a pojedu styl hyena. Nakonec jsem dokroužil na osmém místě. Taťka staví nový motor a já doufám, že si v Německu pěkně zazávodím. Musím poděkovat mechanikům Kubovi Mrázovi, Petrovi Svárovskému, taťkovi, mé přítelkyni Michalce, že se o nás na závodech stará a týmu KRTZ Motorsport.“
Sedmý skončil Arvydas Galinis, šestý Andri Öun a solidní páté místo obsadil Lukáš Červený. „Ve Vilkyčiai přetrvával problém s výkonem motoru. Tento problém jsme řešili od měřeného tréninku až do finále. Před finálovou jízdou jsme problém vyřešili a auto bylo konkurenceschopnější a hezky jsem si s kluky a Gritou zazávodil. Kromě motoru jsme se nepotýkali s žádnými problémy a člověk mohl přemýšlet nad taktikou, jak pojede. Teď pojedeme s autem na brzdu, máme ohnutý tlumič, takže musíme vše připravit na Matschenberg.“
Čtvrtou příčku obsadil Adriaan Boele.“Po malé dovolené jsme dorazili do Vilkyčiai, postavili jsme stan a přišel velký déšť. Opravovali jsme auto po problémech v Bausce. Začal závodní víkend a po technické kontrole, bylo všechno v pořádku. Musím říci, že ve Vilkyčiai je dobrá organizace. Můj čas v měřeném tréninku nebyl tak rychlý. V první rozjížďce jsem skončil druhý za Václavem Fejfarem. To byl dobrý začátek. V noci opět hodně pršelo a čekali jsme 45 minut. Po divizi Junior buggy odstraňovali velkou kaluž z trati. Ve druhé rozjížďce a po dobrém startu jsem byl opět druhý za Václavem, ale ne tak daleko a zkusil jsem se ho držet a tlačit, ale po několika kolech po skoku nastal problém s motorem. Měli jsme spoustu práce, abychom stihli třetí rundu. Nestihli jsme představení jezdců. Ve třetí rozjížďce jsem skončil opět na druhém místě. Do finále jsem startoval z druhé řady a v cíli z toho nakonec bylo čtvrté místo. Jsem spokojený. A díky všem.“
Třetí místo obsadil po nezdaru v Bausce Otakar Výborný. „Trať ve Vilkyčiai je hezká, ale mě nevyhovuje. Vloni jsem zde hodil boudu a chovám k té trati respekt. Závod to nebyl špatný, ale můj výkon mohl být lepší. Třetí místo beru. Body máme, jsme spokojený. Mohlo to dopadnout hůře, jako třeba v Bausce. Obrovské poděkování patří mému týmu a sponzorům. Logisticky je to složitá a nákladná věc. Já jsem se vracel domů, zatímco kluci se přesouvali do Litvy.“
Několik kol litevské finále vedl Václav Fejfar. Nakonec skončil druhý za Matveyem Furazhkinem. „Domů jsme se nevraceli, takže jsme jeli s poškozeným motorem. Museli jsme změnit styl jízdy. Ve finálové jízdě se povedl start a dostal jsem se do vedení. Asi ve čtvrtém kole došlo ke kolizi a já skončil na druhém místě. Nyní je motor u motoráře a připravujeme se na další závod, na který se moc těšíme.“
Tomáš Němec
www.autokrosar.cz