
Buggy 1600: Kamínky v diferenciálu
Nejméně početnou divizí byla v Sedlčanech divize Buggy 1600. Jistý mistr Milan Vaněk nestartoval, stejně jako Martin Kadlečík a Filip Hartman. Přijel se však svézt Petr Nikodém, kterému patří díky, protože jako jeden z mála českých reprezentantů objíždí všechny republikové závody.
Ze závodu záhy odstoupil Tomáš Votruba, takže se startovní pole ještě snížilo. Ale nedá se říct, že nebylo na co se dívat. Jistý vicemistr Petr Nikodém nechával svoje soupeře odjet a pak ukazoval své umění, při předjížděcích manévrech. Nakonec mu ve finálové jízdě z druhého místa spadl ventil a musel odstoupit.
Na třetí pozici a pro svojí první bednu si tak dojel Pavel Jílek. „V Sedlčanech jsem startoval poprvé a zdejší trať se mi líbí. Auto fungovalo bez problémů, jen jsme laborovali s tlumiči. Po rundách jsem skončil na třetím místě. Na startu finálové jízdy mi to vůbec neodjelo a tím mě předjel Samuel Peták. Finálovou jízdu jsem si víceméně užíval a po odstoupení Petra Nikodéma jsem skončil poprvé na bedně. Celkově jsme se sezónou spokojeni. Na příští rok chystáme nový vůz.“
Na druhé pozici skončil Samuel Peták, ale celkově se propadl na čtvrté místo. Z týmu však přichází neobvyklá zpráva. „V prvním měřeném tréninku jsme zjistili poruchu zadního diferenciálu. Diferenciál jsme vyměnili. V druhém měřeném tréninku se vyskytla stejná porucha i u náhradního diferenciálu, proto jsme se rozhodli oba diferenciály na místě rozložit a zjistit, co je příčinou a zda ze dvou nepůjde složit jeden, který bude fungovat. U diferenciálu, který byl použit v druhém měřáku se vysypalo ložisko. Při otevření prvního diferenciálu jsme našli 2 vylomené zuby na satelitu a jeden na hrušce. Kromě vyštípnutých zubů nás však v olejové náplni čekalo i nemilé překvapení v podobě několika kamínků o velikosti cca 8-10 mm přičemž odvětrávací hadička z diferenciálu má vnitřní průměr 3 – 4 mm. Takže kamínky se do diferenciálu mohly dostat pouze nalévacím hrdlem. S nechutí a zklamáním jsme museli konstatovat, že kamínky do diferenciálu musel někdo naházet. Nevím, komu vadíme, ale po přečtení zážitků některých závodníků si myslím, že dotyčný neškodil jen nám, ale více lidem a asi se náramně bavil, což nám moc k smíchu nepřijde. Chceme se jezdit na závody bavit a dělat ostatním radost, a ne mít strach o techniku v depu. Tato zkušenost dodává závodění velmi hořkou pachuť. Tímto bych chtěl všechny závodníky vybídnout, aby byli obezřetní, protože tohle se může stát i někomu jinému a myslím si, že lidé tohoto typu na závody nepatří. Tato událost se musela stát v Sedlčanech, protože zbytky kamínků a písek, který byl v diferenciálu, je ze Sedlčan. Chtěl bych poděkovat všem pořadatelům za celou sezónu a taky celému týmu, který mě podporoval a pomáhal a samozřejmě také sponzorům. Ztráta celkového třetího místa nás pochopitelně mrzí, ale takový je sport.“
Z vítězství se radoval Vít Nosálek. „V Sedlčanech jsme jeli o celkové třetí místo se Samuelem Petákem. Po vynechaném Dolním Bousově jsem se na sedlčanskou trať těšil. Jak v měřácích, tak v rozjížďkách jsem skončil druhý za Petrem Nikodémem. Všichni víme, že si Petr jel závod především užít. Ve finále jsem se dostal do čela a připravoval se na Petrův útok. Ten přišel v zadní části tratě, ale já ho ustál. Petr následně odstoupil pro poruchu motoru. Vítězstvím jsem si zajistil třetí místo celkově.“
Tomáš Němec
Jazyková korektura: Ivan Tůma