
Dušan Horčička – Poprvé se to v Poříčí obešlo bez diskvalifikace
V divizi Touring autocross bylo v Poříčí nad Sázavou přijato neuvěřitelných osmnáct jezdců. První, kdo odstoupil ze závodu byl Matthias Meyer. Německý jezdec pořídil vůz od Aleše Fučíka, naměřil šestý čas, ale stopku mu vystavil nefunkční motor.
Stejně dopadl i východočech Jan Brožek. Ten už v sobotu odjel domů. Měřené tréninky ovládl Václav Fejfar, ale i ten své účinkování ukončil předčasně. „V Poříčí nad Sázavou jsem startoval naposled před čtrnácti lety v divizi čtyřlitrů. Byl jsem hodně překvapený, co vše se za ty roky změnilo. Rozhodli jsme se tři týdny před závodem, že pojedeme a odzkoušíme nové komponenty na příští rok. Po prvním tréninku jsme získali pole position, ale bohužel nám odešla viskózní spojka. S autem se nedalo dobře jet a nejelo, jak mělo. Po druhé rozjížďce jsme se rozhodli závod ukončit. Naše Fabia dostala dost ran, tak máme tedy co dělat. Ale v Humpolci chybět nebudeme.“
Novou Fabii třetí generace vytáhl do Poříčí novopacký jezdec Lukáš Musil. Nová technika je velice hezky designově zpracovaná a co víc, nechybí jí ani rychlost. Jak to vidí Lukáš Musil „Naposled jsem startoval v Nové Pace v roce 2016. Colta jsme prodali do Anglie a mezitím jsme už stavěli Fabii. Před Poříčím jsem měl malý test, ale odešla nám převodovka. Mechanici tak museli na Slovensko, přijeli v pátek asi ve tři odpoledne, převodovku jsme dali do auta a jelo se. Jeli jsme hlavně testovat a žádný výsledek jsem nečekal. Zvykal jsem si na sekvenční převodovku a mám radost, že se auto jevilo po všech stránkách skvěle. Do finále jsem se bohužel nedostal, ale máme dobrý pocit a těšíme se do Humpolce. Děkuji Martinovi Matouškovi za naladění. Zatím jedeme v testovacím režimu bez ALS a s malým plnicím tlakem. Motor máme od Petra Krejčíka a celý víkend fungoval skvěle. Díky Petře. Nesmím zapomenout na celý můj tým, který po dlouhé odmlce fungoval parádně, díky za podporu mým sponzorům a v neposlední řadě pořadatelům, za top závod.“
Na celkovém třináctém místě skončil Rostislav Hilse: „Po dlouhé pauze jsme se moc těšili na závody. Auto jsme měli připravené, ale chyběl trénink. Celý víkend byl super. Krásné počasí, luxusně upravená trať a dobrá organizace. V prvním tréninku jsem si zkoušel nastavení auta a testoval jsem, jak projet trať co nejrychleji. Bylo z toho osmé místo, se kterým jsem byl spokojený. Na druhý trénink nám nakropili, takže ke zlepšení nedošlo, ale měl jsem nejlepší čas v mé rozjížďce, takže vládla spokojenost. Do první rozjížďky jsem jel z druhé řady. Po čtvrtém opakování startu jsem udělal chybu při přípravě na start, chcíplo mi auto a v tom se rozsvítila zelená. Všichni se kolem mě prohnali. Když auto naskočilo, byli už všichni skoro před zatáčkou, tak jsem vyrazil na stíhací jízdu. Probojoval jsem se z posledního na třetí místo. Do druhé rozjížďky jsem šel z první lajny z venku. Start se povedl a v první zatáčce jsem byl první. Auto fungovalo krásně, ale ve třetím kole jsem trochu přetáhl nájezd do zatáčky u stanoviště č.3. Toho využil Dušan, který čekal na mou chybu. Předjel mě, s čímž jsem se nechtěl smířit a snažil jsem se mu to nahoře hned vrátit. Dušan si však vnitřek pohlídal, a aby nedošlo ke kontaktu, radši jsem to zašlápl a přetočil se proti svodidlům. Nechtěl jsem ohrozit další jezdce za mnou, tak jsem čekal, a to mě stálo několik pozic, které jsem už nedohnal. Třetí rozjížďka z druhé lajny z venku. Start byl dobrý, ale po mačkanici v první zatáčce jsem jezdil někde na pátém místě. Ve čtvrtém kole mi v kopci zarachtalo v motoru, a to byl konec mých nadějí uspět v Poříčí, kde se mi už několik let po sobě nedaří. Naložili jsme auto a užívali si nádherné závody už jen jako diváci.“
Jezdci divize Touring autocross předváděli krásné souboje, které někdy skončily havárií. Na dvanáctém místě celkově skončil Ital Casalboni, který otočil svého Colta ve třetí rozjížďce přes střechu.
Na celkovém osmém místě skončil navrátilec na autokrosové tratě Pavel Svoboda. Dolnobousovský jezdec měl rozhodně na víc, ale závada na kardanu mu to znemožnila. „Dva roky jsem nezávodil, ale když jsem viděl startovku, tak jsem tam nechtěl být jako divák. Po malém testu se mi vrátily návyky a jelo se mi moc hezky. V rozjížďkách jsem skončil dvakrát první a třetí jsem vynechal a radši pošetřil techniku. Semifinále jsem vyhrál, ale na start jsem nastupoval jako druhý. Po dobrém startu jsem se zařadil za Dušana a chtěl jsem s ním svést souboj o vítězství a udělat pěkný závod pro diváky. Ve druhém kole mi však praskl kardan a bylo po závodě. Jsem spokojený i tak a ostudu jsem určitě neudělal. Už se nemůžu dočkat mého oblíbeného Humpolce.“
Sedmý skončil ve finálové jízdě František Kostroun. „Pro mě absolutně nepovedené závody. Odstartoval to prasklý přítlačák a ukončila bouda ve finále. Měli jsme celý víkend spoustu problémů. Organizačně to byly skvělé závody. Těšíme se do Humpolce.“
Šestý skončil Lubor Zívr, pátý Stanislav Horáček, čtvrtý Ján Šebo a třetí místo v cíli bral Lukáš Červený. „Na závody v Poříčí jsem se moc těšil, jelikož jsme toho moc letos nenazávodili, a hlavně jsem byl zvědav, jak bude fungovat nový podvozek. V tréninku jsme tedy nastavovali podvozek, aby auto mělo požadované vlastnosti. Jinak s výsledky rozjížděk jsem byl spokojen auto fungovalo perfektně, to samé mohu říct o semifinále a finále. Perfektní práci odvedli pořadatelé, průběh závodu a trať byla super. S výsledkem jsem spokojený jen mě trochu rozhořčila reakce některých závodníků po finále, plná urážek a vulgarismů. Ale tím si nenechám pokazit náladu, jelikož si myslím, že jsem závodil férově.“
Na druhém místě skončil Jan Bartoš. „Tréninky dopadly dobře, skončili jsme na třetí pozici. První rozjížďka byla dobrá, dojeli jsme druzí za Pavlem Svobodou, který jel moc pěkně. Druhá jízda byla velká katastrofa a dojel jsem až na páté pozici. Třetí jsme vyhráli a šli jsme do semifinále z druhého místa, a tak jsme i dojeli. Finále jsme tedy dokončili na druhém místě za rychlým Dušanem. Chci poděkovat KRTZ motorsport, celému týmu a všem, co mi pomáhají a fandí!“
Poříčskou smůlu prolomil Dušan Horčička a stylem start – cíl vyhrál. „Děkuji moc pořadatelům, divákům a komentátorům za nádherný motoristický svátek. Ne všem našim jezdcům se dařilo podle představ, ale je skvělé, že svět je zase normální a my závodíme. V naší divizi se sešla fantastická konkurence. Mám velikou radost z nových aut i z návratů ztracených autokrosových synů. Mnozí se potýkali s technickými problémy, nám se naštěstí téměř vyhýbaly. Michal Kubesa a Marat odvedli přes zimu a vlastně i jaro a část léta skvělou práci. Během víkendu jsme dolaďovali elektriku a elektroniku, hlavně starty. Na nich jsem v prvních dvou rozjížďkách nestíhal. Byly z toho pak pěkné souboje na trati, hlavně s Rosťou Hilsem, který je letos opravdu rychlý. Ve finále se mi podařilo uhájit pole position před Pavlem Svobodou a Honzou Bartošem a snažil jsem se jim ujet. Ale Pavlův colt (Mitsubishi – pozn.korektora) jsem měl stále zapíchlý v zádech. Bohužel potom Pavel odstoupil. Ostatní postupně taky přestali z různých důvodů stíhat, a tak druhá půlka finále už byla trochu jednodušší. Snažil jsem se ulevit autu a přitom zachovat slušné tempo, což má svá úskalí… Ale vše vyšlo perfektně a jsme všichni moc nadšení z výsledku a skvělého víkendu. Po vyhlášení vítězů jsem měl možnost se pozdravit s fantastickými diváky a moc všem děkuji za to, že přišli, fandili a bavili se autokrosem. Pak jsem byl ještě odvelen na hloubkovou kontrolu u technických komisařů, a to s překvapivým výsledkem – poprvé se to v Poříčí obešlo bez diskvalifikace. A abych nezapomněl, trať byla neskutečně dobře připravená a servisovaná. To umí v Poříčí opravdu parádně. Ale také v Humpolci, kam už se všichni těšíme.“
Tomáš Němec
www.autokrosar.cz
Jazyková korektura: Ivan Tůma