
Rozhovor: Markus Wibbeler
Tento dvaatřicetiletý německý jezdec nepravidelně startoval v podnicích Mistrovství Evropy od roku 2015, letos odjel kompletní evropskou sezonu a nakoukl do první desítky celkového hodnocení šampionátu. Vyzpovídala ho Aneta Musilová.
Markus, v loňské sezoně jsi skončil v celkovém bodování evropského šampionátu na 14. místě. Letošní sezónu sis polepšil a umístil ses na 9. místě. Jak bys sezónu 2018 zhodnotil?
Myslím si, že letošní sezóna začala pro náš tým velmi dobře a to pátým místem v německém Seelow. Druhé místo jsem vezl z Lotyšska a nejlepší výsledek jsem zajel v Litvě, kde jsem vyhrál. Od té doby jsme se potýkaly se samými technickými problémy. I proto pouze celkové 9. místo v konečném hodnocení Mistrovství Evropy.
Už jsi zmínil vítězství v litevské Vilkyciai, patří tato trať mezi tvé oblíbené? Ptám se, protože pro většinu jezdců je velkým oříškem.
V loňském roce jsme měli v Litvě velikou nehodu, celé auto bylo kompletně zničené. Takže jsme neměli na této trati veliká očekávání…a už vůbec ne pomyšlení na první místo. Ale vyhrál jsem a pocity po tomto víkendu byly skvělé. Nic to ale nemění na tom, že tamní trať je velmi špatná svým povrchem a náročná pro naše speciály.
Tvůj speciál je od společnosti Trackline motorsport, jak jsi spokojený se spoluprací?
Ano jsem spokojený, chtěl bych Trackline motorsport moc poděkovat za tuto sezónu!
V sezoně 2017 jsi objel většinu závodů zapsaných v kalendáři Mistrovství Evropy, tento rok jsi jel sezónu celou. Jaké jsou plány na příští rok?
Pravda, tuto sezónu jsem jel celou. V šestnáctistovkách je to hodně vyrovnané. Prvních 15 jezdců bojuje o nejlepší časy a příčky nejvyšší, takže vyhrát je hodně obtížné. Deváté místo je tak pro mě dobrý výsledek. Pro příští rok ještě sám nevím, co se bude dít. Více budeme vědět zhruba za 3 týdny. Gratulace pro Petra Nikodéma, který obhájil titul!
Mohl bys představit svůj speciál, se kterým jsme tě mohli vídat na tratích v letošní sezóně?
Moje šestnáctistovka je, jak už jsme zmínili, od Trackline motorsport. Speciál je vybaven velmi dobrým motorem, který držel po celou sezónu a je od Emming motors. Převodovka pochází od společnosti Sadev a tlumiče od značky Proflex Shockabsorbers. Chtěl bych moc poděkovat Emming motors, Motorentechnik M.T.O. engerineering a Maurice Huismann, samozřejmě Trackline motorsport.
Děkuji za rozhovor
Aneta Musilová
www.autokrosar.cz