1. Verča IP adresa: 85.71.212.53
    Verča

    Dobrý den, dnes na Autokrosaři nebudou průběžné výsledky z Poříčí jako z jiných závodů?

     

    27.7.2019 14.35

  2. Sejba IP adresa: 46.135.84.151
    Sejba

    JK #2

    27.7.2019 15.33

  3. Sejba IP adresa: 46.135.67.225
    Sejba

    Když kubca přejde semifinále tak dneska slavíme prvenství:-D

     

    28.7.2019 13.07

  4. Karel Kleiner IP adresa: 212.83.174.129
    Karel Kleiner

    Dobrý den, přestože mám jen velice kusé info, myslím, že jak v souvislosti s počtem jezdců, počasím, přípravou trati a pořadatelským zvládnutím, bude tento závod jeden z nejlepších (možná úplně nejlepší) v rámci jak zónvého tak domácího mistrovství. Proto klobouk dolů před všemi pořadateli, včele s panem Jeníčkem a panem Jordákem. Škoda, že jsem se nemohl zúčastnit. (my invalidní důchodci už takové vzdálenosti nezvládáme). Kdyby byl ještě přenos bylo by to úplně super, ale o tom jsem zde již psal, že se to pořadatelům nevyplatí, zvlášť při MMČR. Přesto ještě jednou moc chválím.

    28.7.2019 14.03

  5. Karel Kleiner IP adresa: 212.83.174.129
    Karel Kleiner

    Doufám, že jsem to nezakřikl. Na LIVE TIMINGU se už dlouho nic neděje. Tak snad se nic vážného nestalo.

    28.7.2019 14.15

  6. Sejba IP adresa: 46.135.67.225
    Sejba

    Finale masakr. Kubča nakonec z posledniho na druhý. Gratuluji zdendovi zaslouží si to. :-))))

    28.7.2019 19.12

  7. Olin Vysočina IP adresa: 37.188.239.47
    Olin Vysočina

    Zdendo gratuluji

    28.7.2019 20.20

  8. Karel Kleiner IP adresa: 212.83.174.163
    Karel Kleiner

    VELKÝ SOUHLAS SEJBA. MOC, MOC MU TO PŘEJU

    28.7.2019 20.45

  9. Karel ASK IP adresa: 185.15.111.26
    Karel ASK
    Karel Ortcykr

    Závody dobré, pořadatel to zvládnul, tedy až na kropení před SM Super buggy, v SM jde o umístění a čas, proč to tedy jedné skupině nalejou?  Protože v té druhé jedou Smrž a Jordák, tak aby ten druhý měl lepší čas a byl ve finále v první řadě. Proč kropí start, a zváště místo kde bud stát ten třetí v první řadě.Asi úplně nevinná domluvená náhoda :-) A první zatáčku nalily tak, že pak ani hasiši nemohli vyjet ven:-)  Po kropení by měly trat projet dva traktory s bránama a bylo by to fér. To je jen takový postřeh, myslete si co chcete. Jinak to bylo na jedničku. Paka by se mohla učit, že pane T?

    29.7.2019 2.18

  10. josef IP adresa: 31.31.230.1
    josef

    Ano, pane Šejbo, opravdu masakr. Zvláště v podání toho, jak zde byl dříve nazván

    Mr incident“. Nejdříve školácká chyba, potom bezohledná jízda završená  ránou Romanovi, kterou mu v podstatě ukončil možnost dobrého umístění. Pokud by to bylo obráceně, panečku to by byla mela, to by se s protesty roztrhl pytel.

     

    29.7.2019 8.36

  11. Roman Kalvoda IP adresa: 46.13.167.252
    Roman Kalvoda

    :lol: Karel ASK   – Karle v semifinále o čas vůbec nejde .

    29.7.2019 20.37

  12. Sejba IP adresa: 37.48.32.168
    Sejba

    Koukni se pepo na you tube a pak piš názor ano.

    29.7.2019 20.58

  13. Sejba IP adresa: 37.48.32.168
    Sejba

    Roman vyjel úplně mimo stopu. Tak to kubča ma čekat az se roman rozjede a zase za to vzít?:-)))))))

    29.7.2019 20.59

  14. Pupkac IP adresa: 151.236.233.85
    Pupkac

    Pri rovnakom umiestneni v semifinale je pre postavenie na starte vo finale rozhodujuce umiestnenie po rozjazdach takze cas v semifinale nehra ziadnu rolu

    29.7.2019 22.12

  15. Tomáš Jeníček IP adresa: 85.207.121.37
    Tomáš Jeníček

    Karel ASK – Karle, myslel jsem si, že když jezdíš po závodech, že tomu trochu víc rozumíš. Nebo než napíšeš nějaký veřejný článek, že si ověříš jak to je. Tvoje informace jsou totiž zavádějící a nesmyslné. Nerad bych si myslel že chceš někoho záměrně poškodit. Takže pro všechny ostatní. Čas v semifinále není rozhodující! Pořadí do finále se určuje z umístnění v semifinále a při shodě umístnění (tedy třeba na druhém místě v semi) určuje výhodu (první řadu) umístnění z rozjížděk. Takže ta tvoje informace je zcela chybná.( Standardní propozice, čl. 13.5. ve starších vydání čl. 15) Dále, vždy (alespoň v Poříčí, ale myslím že by to mělo být všude) se případně kropí před jednotlivou divizí. Tedy, pokud jedu první semifinále, nebo rozjížďku, nebo trénink, nechá se předpokládat, že bude nakropeno. Nikdy se nekropí před před druhou nebo třetí jízdou, ať v ní jede kdokoli!!! Zase tvoje trochu zavádějící informace. Dále, hasič, který provádí kropení, opravdu není jasnovidec a neví kam si stoupnou první dva jezdci a kde zůstane místo pro třetího aby to místo záměrně trochu víc nakropil. Jestli jsi si v průběhu víkendu všiml, většinou si první vybral prostředek ale druhý si někdy vybral místo vpravo a někdy vlevo. Je tedy zcela nemožné, aby hasič někomu nadržoval a někomu ne. Nehledě na to, že já si myslím, že to bylo nakropené rovnoměrně a zcela regulérně. To že nemohli poté hasiči vyjet z trati ven (to si nějak neuvědomuji že se to stalo ale je to možné ) je dáno tím, že ta Scania není 4×4 a proto musí jet po suché trati. Musíme tedy zajistit, že to druhé auto (Tatra) nakropí až za Scanií. Tatra kropí rovnoměrně celou trať, Scania jen start a kousek rovinky protože je za startem široká, ale zbytek je na Tatru. Tudíž, celou trať kropí projíždějící jedno auto a nemělo by se stát, že je něco více a něco méně nakropené. Ale to je naše pořadatelská organizace pouštění kropících aut, u které taky někdo musí přemýšlet, tak jako nad úpravou tratě a zbytku organizace závodu ale to zde nechci rozebírat. Rozhodně si ale nemyslím, že by nějaká zatáčka byla „nalitá “ víc než zbytek trati. Prostě závěrem ti chci jen říct, že zde zbytečně podáváš zcestné informace, které by měli asi někoho poškodit, ale ve skutečnosti je vše trochu jinak. 

    30.7.2019 0.34

  16. Radek Jordák IP adresa: 46.135.29.68
    Radek Jordák

    Karle ASK všichni víme že o čas v semifinále nejde ale u tebe to chápeme

    30.7.2019 8.11

  17. Ocassius IP adresa: 37.48.27.226
    Ocassius

    Vyjet nemohlo Iveco do kopečka ve výjezdu z trati. Ale žádné drama. Trochu si couvlo a bylo venku. Je to 4×2 nebo nemělo zapnutý předek ani uzávěrku. 

    30.7.2019 8.30

  18. Anonymní IP adresa: 37.48.56.93

    To Sejba:dáš sem odkaz na to video,jak mluvíš o you tube?dva se tu dohadujete,každej máte svou pravdu..že by jsme to omrkli a bude jasno..díky..

    30.7.2019 9.28

  19. Sejba IP adresa: 80.188.10.234
    Šejba
    Spaca

    Milan5412 to tam uz dal kdyby jsi koukal.

    30.7.2019 9.51

  20. Martin V. IP adresa: 37.48.10.248
    Martin V.

    Musím pochválit přípravu a péči o trať v celém víkendu. Zajímal by mě názor jezdců, ale myslím si, že si museli krásně zazávodit. Byl jsem na ME v NP a tamní „vedení“ by se mělo do Poříčí přijet podívat jak se to má dělat. Super práce!

    30.7.2019 11.00

  21. Karel Ortcykr IP adresa: 185.15.111.26
    Karel ASK
    Karel Ortcykr

    Dobrý den, nevím jak si někdo může dovolit použít a proč to dělá moje jméno. Nikdy jsem do diskuse nic nepsal. Toto je můj pc a ověřit si to můžete podle ID. O své názory se rozhodně veřejně nedělím.

    30.7.2019 11.05

  22. Martin T. IP adresa: 78.80.28.3
    Martin T.

    Ocassius:Iveco má pohon jen na zadek a uzávěrka nemá smysl. Stačí vylejt litr vody pod tuplák a stojíš.

    30.7.2019 12.10

  23. Radek Jordák IP adresa: 46.135.29.68
    Radek Jordák

    IP adresa: 185.15.111.26

    Karel ASK, Karel Ortcykr

    :-)

    30.7.2019 12.14

  24. popad IP adresa: 185.99.69.1
    popad

    :-)))

     

    30.7.2019 17.04

  25. Anonymní IP adresa: 37.48.56.93

    Sejba,že tam tyhle videa jsou vím…jen se mi tím celkem velkým počtem nechtělo probírat,je li tam něco.. ok,když nemáš konkrétní odkaz,proberu se tím…

    30.7.2019 19.56

  26. Venca Baloun IP adresa: 81.200.55.126
    Venca Baloun

    Pro Josefa je to video 92 a je to jasný!Kuba už byl před Romanem,který byl mimo stopu,nic bezohledného tam Josefe nevidím,sorry.No a k NP pan T to viděl,tak uvidíme na jaře…AMK Poříčí dík,kluci píšem velkou 1*!V depu nebyla slyšet jediná výtka na trať,naopak,pouze chvála!

    30.7.2019 20.04

  27. Jaromír Kadlečík IP adresa: 81.161.72.83
    Jaromír Kadlečík

    Dobrý den,

    Přidám jen pár holých faktů k finálové jízdě B1600.

     V šestém kole tohoto finále  Martin Kadlečík (107) po kontaktu s jiným vozem šel před šestým stanovištěm  přes boudu. Když jsem zhlédl video z jeho vozu byl jsem naprosto zděšen,  ne kvůli průběhu nehody, ale proto co jsem viděl po nehodě.

     Časová osa po nehodě:

    Čas 0 – po dopadu na střechu kolem něj zprava i zleva pochopitelně ještě v závodním tempu projíždí zbytek startovního pole. Martin je naštěstí v pořádku, ale nemůže se z auta sám dostat, visí hlavou dolů zapnutý v pásech, sleduje závodící vozy projíždějící  těsně kolem něj (v místě nehody cca 100 km/ hod.). Čas těchto vozů na jedno celé kolo na této trati je asi 39 sekund.

      Po dalších 42 sekundách, kdy auto stále leží střechou dolů v závodní stopě, přijíždí stále v plné rychlosti o vítězství bojující dvojice jezdců (Milan Vaněk a Petr Nikodém), po dalších cca 10 sekundách projíždí  taktéž v závodním tempu třetí auto (Víťa Nosálek).

     Teprve po celé minutě od nehody auta zpomalují, k autu se až nyní dostávají první traťáci a hasiči z nejbližšího stanoviště, a kolem Martina již podruhé projíždí zbytek startovního pole, za dalších 34 sekund přijíždějí záchranáři.

    Nejde tak o čas příjezdu lékaře, ale o to, že auta pokračovala v závodě ještě prakticky celé kolo poté co zůstává auto na střeše v závodní stopě s jezdcem uvnitř, který může jen čekat náraz někoho kdo nestihne zareagovat.

     Následně bylo auto pravděpodobně v časové tísni zapojeno za traktor, přestože nešel vyřadit pátý rychlostní stupeň, a odtaženo silou. V sání motoru byl natečený olej a následné točení motoru zcela jistě motoru neprospělo. Auto v tomto případě mělo být jednoznačně odstraněno z trati bez pohybu kol !!

     

    Doufám že se komentář dostane i ke košilovým funkcionářům, kteří se na této velmi nebezpečné situaci z nějakého důvodu podíleli.

    Pokud si dobře pamatuji nestalo se to v Poříčí poprvé !!

    30.7.2019 20.09

  28. PetrK. IP adresa: 185.236.161.1
    Spaca
    M. Krejcar
    PetrK.

    Když si příspěvek pana Kadlečíka přečetl můj syn, chytil ho záchvat vzteku. Pane Kadlečíku, nevím, na jaké video jste tedy koukal, ale auto Vašeho syna nebylo na střeše, nýbrž na boku. Tak a teď vyjádření obou mých synů, kteří byli na stanovišti č. 6 jako traťáci. Okamžitě po převrácení syn Petr běžel k místu nehody, s Vaším synem hovořil a ptal se, zda je v pořádku. Ještě Martina upozornil, že mu z nádrže teče benzín, což bezpečnostní nádrž zcela jistě umožňuje. Po upozornění stanoviště 5, že jedou auta, syn opustil trať a po průjezdu vozů se k Martinovi znovu vrátil. Společně s ním tam byli ještě dva hasiči. Poté Martin opustil vozidlo. Co se týče odtahu vozidla, syn se Martina ptal, jestli chce vidle nebo traktor, stačil traktor. Při odtahu auta se kola točila.

    No a když píšete, že to v Poříčí nebylo poprvé, měl jste dát řediteli pěstí, jako ten pán, kterého tímto Vaším vyjádřením myslíte.

     

    S pozdravem,

    Petr Krejcar starší

    30.7.2019 21.13

  29. Sejba IP adresa: 37.48.32.168
    Sejba

    Díky Venco:-) jinak ANONYME na fotce z videa je jasne vidět jak kubča predjizdi jardu hoška tak to bude asi finále ne? Pokud si teda byl v poříčí a viděl jsi to na vlastní oči.

    30.7.2019 21.18

  30. josef IP adresa: 31.31.230.1
    josef

    To Sejba. Tak za tohle Kuba opravdu nemohl. To tak v dané situaci  zkrátka vyšlo. Omlouvám se. Na místě se zdálo trochu jinak.

    30.7.2019 21.34

  31. Sejba IP adresa: 37.48.32.168
    Sejba

    Jinak bych uz chtěl tento rozhovor ukončit. Chodím na autokros uz 30 let a prožil jsem si na něm dobre i zle a myslím si že už tomuto sportu dost rozumím. Mějte se fajn a ať se českým jezdcům daří na ME v Přerově:-)

    30.7.2019 21.50

  32. PetrK. IP adresa: 185.236.161.1
    Spaca
    M. Krejcar
    PetrK.

    A pokud se chcete dohadovat, stačí se podívat na video od Milana 5412, pod číslem 90, čas 4,33, kde je vidět, že traťáci odbíhají od Martinova auta a když vedoucí dvojice jezdců je u stanoviště 3, začnou blikat červená světla na stanovištích. Chápu, že se jedná o Vašeho syna, ale pravdu nemáte ani v tom, že měl kontakt s jiným autem, pokud tedy neříkáte mezi vozidlo.

     

    PK

    30.7.2019 22.17

  33. roman cortes IP adresa: 77.242.95.71
    cortes
    roman cortes

    Děkujeme redakci za oznámení a vzpomínku…

    všem blízkým vyjadřujeme upřímnou soustrast.

    přerováci

    30.7.2019 23.02

  34. Jaromír Kadlečík IP adresa: 81.161.75.97
    Jaromír Kadlečík

    Dobrý den pane Krejcare,

    k Vašim poznámkám: co jsem popisoval, jsou patrná fakta  z on board kamery na autě, kde zároveň běží i zobrazený čas. Ano máte pravdu, auto (myšlena Buggy 1600) neleželo rovně na střeše, ale střechou dolů- podlaha v úhlu asi 45° k trati, což je pro Vás asi podstatný rozdíl. 

    Další Vaše poznámka o unikajícím benzinu je nesmysl, protože z auta nevytékal benzin, ale olej z motoru přes filtr sání. Auto mám v dílně, z bezpečnostní nádrže nevytekla ani kapka benzinu (nádrž pro letošní sezonu nová homologovaná- ATL.

    Dále máte pravdu o snaze traťáků se k autu dostat, ale trati museli i oni utíkat před přijíždějícími, ale stále závodícími auty, mohl jsem to do mých faktů napsat. Nicméně časové údaje o prvním zásahu a o zpomalení aut čerpám z kamery na autě havarovaného vozu.

    Dále uvádíte, že se kola točila. Ano kola se točila, ale nějakou dobu roztáčela i motor, než někdo sedl do auta a problém vyřešil sešlápnutím spojky. U závodního motoru stačí jen pár otáček motoru s olejem natečeným v sacím potrubí, a hrozí poškození.

    Nepochopil jsem kdo se koho ptal na to jestli stačí traktor, nebo vidle. Martin odjel v záchrance, já jsem u auta nebyl.

    Moje fakta nebyla směřována jako kritika traťáků- nikde se v článku nezmiňuji o nějakém jejich pochybení. Již vůbec nechápu proč píšete o tom co jsem měl po závodě udělat.

    Vím že kritikou jsem si dovolil asi hodně, ale věřte, že nejsem jediný kdo byl na tomto závodišti s rozhodnutími FUNKCIONÁŘŮ nespokojen.

    V článku jsem se pozastavoval hlavně nad tím, že závodní auta zavodila ještě jedno celé kolo po boudě, a Vy si tomu říkejte jak chcete. Nikde jsem nezaznamenal, že podud auto neleží rovně na střeše, ale přes boudu šlo, tak není nutné závod okamžitě zastavit. Pravidelných školení se zůčastňujeme, a všude se prezentuje: auto přes boudu= okamžité zastavení závodu z důvodu bezpečnosti jezdce !!! 

     

    31.7.2019 7.29

  35. Ladislav Krejčí IP adresa: 37.188.172.144
    Ladislav Krejčí

    Myslím že dobře upravená trať není všechno. S bezpečností měli pořadatelé velký problém ať už kolize Kadlecika nebo nehoda Vaška Sudy(doufejme že je v pořádku) šéf záchranného sboru by mohl povídat. Další problémem bylo dodržování časového plánu proč např v Humpolci lze ukončit závod ve 4 hodiny s podobným počtem aut?? A to nemluvím o tom že se predjizdela půlka 2.serie v sobotu do 8 hodin. Jinak závody pěkné, ale ty dělají jezdci a profil tratě . Není všechno zlato co se trpití.

    31.7.2019 9.05

  36. Anonymní IP adresa: 37.48.56.93

    To sejba:video jsem viděl.za me to bylo celkem v pořádku.tak jen doufám,že se takhle bude měřit všem a ne že jiní budou(jako loni)vylučování za daleko menší incidenty,když navíc byli na první pozici a vybírali si stopu..

    31.7.2019 9.59

  37. Karel Kleiner IP adresa: 46.135.105.28
    Karel Kleiner

    to Jaromír Kadlečík. Nelze jinak, než s vámi souhlasit. Stačí mi poslední odstavec. To co se stalo by se stávat určitě nemělo.

    31.7.2019 13.53

  38. PetrK. IP adresa: 185.236.161.1
    Spaca
    M. Krejcar
    PetrK.

    Dobrý den, pane Kadlečíku.

     

    U auta jsem nebyl ani já, jen vycházím z toho, jak reagovali moji synové, kteří u toho osobně byli a nezávisle na sobě mi tuto událost popsali. 

     

    Zkusím Vám vysvětlit, proč nebyl závod zastaven okamžitě. Okruh v Poříčí má nějakých 850 metrů, není tedy v lidských silách, vidět vše a okamžitě. I když jsme v komentátorské kabině dva, jeden mluví a druhý hlídá to ostatní, tak i my jsme si všimli auta na boku až po odjetém téměř celém kole. Ano, chápu, že vy sledujete svého syna, ale ředitel má na starosti v tu chvíli 10 aut a věřte mi, oči mu jdou souměrně, ne každé jinam. Navíc, jak jsem Vás upozorňoval na to video, je tam vidět i slyšet, když kolega řekl, že je auto na boku a v tu chvíli blikají červená světla. Dále jsou i fotky z místa nehody. Vy si hájíte svoje, stejně tak si svoje budu hájit já.

     

    Chtěl bych Vám připomenout, že nejsem a ani nikdy nebudu funkcionář závodů, je mi srdečně jedno, jestli jste s jejich chováním spokojen či ne, stejně tak, jako všichni ostatní. A proč jsem Vás přirovnal k panu F? Oba dobře víme, že se vlastně jednalo o tu samou věc, auto na boku, jezdec v pohodě a nezastavený závod. On to řešil pěstí a Vy po svém.

    31.7.2019 14.11

  39. Eda IP adresa: 46.135.28.237
    Eda

    Šmarjá, Petře K, co to tu plácáte? Jaké sledování 10-ti aut proboha? Ředitel závodu ani nemůže sledovat, co se děje na celé trati, to je práce traťáků!!!! Při boudě je jasně dané, že se závod zastavuje, takže je to chyba traťáků- oni především měli zahlásit BOUDA, ZASTAVIT ZÁVOD- a ředitel by to ihned udělal. Jak by to mohl sledovat sám ředitel???? Třeba v Pace, Přerově, Bousově i jinde???

    31.7.2019 15.05

  40. Jaromír Kadlečík IP adresa: 81.161.73.183
    Jaromír Kadlečík

    Tak Vážený pane Krejcare,

    nechtěl jsem již reagovat na Vaše arogantní urážky: „vytékal benzín, což bezpečnostní nádrž umožňuje, nebo „mez je vozidlo“, nebo: „měl jste jít dát řediteli ránu pěstí“. Kdyby jste nebyl zaujatý, tak něco takového nenapíšete.

    Nezlobte se na mě, Vaše argumentace je od začátku naprosto zkresluje vážnost situace kvůli které jsem svůj názor na tuto diskuzi napsal. Především mě nezajímal Váš názor, protože nejste v závodě za nic zodpovědný, nebo se mýlím? Nestěžuji si na pořadatele, kteří si pořádně mákli, ale na  zvláštní způsob řešení této situace v průběhu finále B1600.

    Například Váš popis situace:  auto po boudě na boku jezdec o.k.

    Můj popis situace z auta:  jezdec visí hlavou dolů, navíc směrem do trati, je sice O.K., ale těsně kolem jeho střechy projíždějí stále závodící auta asi dalších padesát vteřin.

    Podle mého názoru VELMI nebezpečná situace, vše popsáno dle záznamu z on board kamery, a ne podle toho čeho si kdo všiml. Stanoviště hlásí boudu= zastavení závodu, nevím o čem stále diskutujete. Kdyby do auta někdo v jejich závodním tempu narazil, není třeba diskutovat o tom, že jezdec by již O.K. nebyl !! Uvědomte si, že hrozilo nebezpečí i traťákům , kteří pravděpodobně  počítali se zastavením závodu a chtěli Martinovi pomoci, ale sami museli trať velmi rychle opustit.

    Dále argument že nevidíte vše co se děje na celé trati, to je pochopitelné, ale proto jsou tam traťáci, a ti jak sám píšete boudu hlásili, závod přesto nebyl ihned zastaven. Jednoduše proč?

    Znovu jsem si záznam prohlížel, a minimálně první tři jezdci kolem Martina v dalším kole projeli v plném závodním tempu, zbytek jezdců kteří kolem auta projeli těsně po boudě k místu nehody přijížděli již pomalu, a to je teprve moment kdy mu mohl někdo pomoci. Ze záznamu jsem zaregistroval také, že u místa nehody zastavil i Martinův soupeř Samuel Peták aby se ujistil, že je Martin O.K., za což mu samozřejmě DĚKUJI.

    Dále si uvědomte, že Martin má 15 let, tudíž zodpovědnost za něj  mají stále rodiče, a není mě jedno jaká „parta“ 

    Nevím z jakého titulu srovnáváte moji poznámku o tom, že se tak v Poříčí nestalo poprvé  s panem F. a jeho způsobu řešení.

    Já jsem nic neřešil, jen jsem si DOVOLIL popsat situaci v této finálové jízdě B1600 pro představu ostatních. Je zvláštní, že jinde jsem podobnou věc za 10 let závodění v autokrosu nezaznamenal. 

    S politováním musím konstatovat, že ačkoli mě potvrdilo více lidí podobný pohled na tuto situaci, tak se do této diskuze nechtějí asi z nějakých obav pod svým jménem zapojit.

    Po této zkušenosti se zveřejněním svého názoru se jim ani nedivím. Kam jsme to dopracovali ?

    31.7.2019 17.22

  41. HP IP adresa: 85.207.121.47
    HP

    Edo,

     

    bohužel traťáci za tuto situaci nemůžou. Bouda byla hlášena ihned, avšak traťáci měli zakázáno vytahovat červené prapory na základě vlastního rozhodnutí. Vše se nejprve muselo nahlásit na ředitelství, kde proběhlo nějaké vyhodnocení a traťáci mohli vytáhnout teprve červené prapory až v momentě, kdy o tom rozhodlo ředitelství. Proto taková prodleva. 

    S pozdravem

    Pěkný

    31.7.2019 19.22

  42. PetrK. IP adresa: 185.236.161.1
    Spaca
    M. Krejcar
    PetrK.

    Vážený pane Kadlečíku,

    za více než 30 let, které se autokrosu věnuji, jsem tyto situace zažil na všech tratích, ne jen v Poříčí. Nebudu se s Vámi již dál přít, pro mne je to ztráta času.

     

    Ano, máte naprostou pravdu !!!

    PK

    31.7.2019 19.35

  43. Eda IP adresa: 46.135.73.155
    Eda

    Správně jste to napsal, Petře. Ano, pan Kadlečík má pravdu. Ironie z vaší strany není na místě.

    31.7.2019 21.43

  44. Tomáš Jeníček IP adresa: 85.207.121.37
    Tomáš Jeníček

    Dobrý den p.Kadlečíku,

    jen bych se chtěl zeptat, kde je stanoveno pravidlo: bouda = zastavení závodu? Nebo je spíše dáno : vážná bouda = zastavení závodu, lehká bouda = počkáme zda jezdec je v pořádku, vyleze a jedeme dál? A co je vlastně Vážná bouda a co lehká? A je horší že se někdo sám otočí na střechu v 5 km rychlosti, nebo je horší že někdo do jiného narazí třeba v 80 km rychlosti  do dveří z boku ale není na střeše? Zranění může být přeci daleko vážnější než kdyby šel přes střechu.  Není to náhodou tak, že je na posouzení vedení závodu zda to zastaví a nebo zda to nechají jet dál, když jezdec vyleze ven a nic mu není? A jste si vědom že červenou vlajku může vyvěsit první pouze ředitel a nikoli traťák? Dle mého názoru, na to nahlížíte moc zaujatým názorem, protože se jedná o Vašeho syna, Rozhodně ale nikde není dáno, že jakákoli sebemenší bouda by měla znamenat zastavení závodu.

    1.8.2019 1.14

  45. Karel Kleiner IP adresa: 37.188.146.180
    Karel Kleiner

    Pane Jeníčku, moc si vážím vaší práce pro autokros. Nic méně nemohu s vaším komentářem souhlasit, přestože máte pravdu, že nikde není napsáno bouda = zastavení závodu. Ale opravdu se to tak dělá min. v 99% všude. Jde především o bezpečnost jezdce. Dál to nemá cenu komentovat.

    1.8.2019 8.23

  46. Jaromír Kadlečík IP adresa: 81.161.73.183
    Jaromír Kadlečík

    Dobrý den p. Jeníčku,

    jsem rád, že se informace dostala až k Vám, jakož to zodpovědné osobě, ale připadá mě, že jste si pořádně nepřečetl, to co jsem výše uvedl. Zcela jistě máte pravdu, že o vyvěšení červené vlajky rozhoduje ředitel, ne traťák. Když si můj článek přečtete nikde nekritizuji jejich práci.

    K pravidlu zastavení závodu:  V případě boudy, ať je jakákoliv je závod okamžitě zastaven z důvodu bezpečnosti jezdce !! Na našich školeních před sezonou je to takto prezentováno (naposledy jsem tuto větu slyšel myslím od p. Kříže). 

    Každopádně jsem z Vašeho přístupu pochopil, proč jsem stejnou situaci jinde nezaznamenal. Samozřejmě šlo o mého syna, protože nikdo jiný nemá tyto podrobné informace z auta, ale musí být přece jedno kdo v autě zůstal, a nepsal jsem to jen kvůli kritice, ale především aby se taková situace již neopakovala. Nevím jaké by bylo Vaše vyjádření, kdyby se opravdu něco stalo, a nebylo k tomu vůbec daleko.

     

     

    1.8.2019 9.14

  47. Fanda IP adresa: 81.201.48.31
    Divak
    Fanda

    Ja nevim pane jenicku, ale tady prece nejde o to kdo se kde prevratil. Jde o to, ze mu pak kolem hlavy leti cely startovni pole rychle jedoucich jezdcu ne? Tady vubec nebylo od zacatku reseno proc se prevratil, ale proc kolem nej tak dlouho zavodili. Koukejte na tu vec racionalne a ne jen jako na vytku pro vas. To plati i pro odtatni, kdo s panem kadlecikem nesouhlasi. Nechces videt hlavou dolu jen za dratenkou kdyz ti par metru od hlavy zavodi auta

    1.8.2019 22.12

  48. Karel Kleiner IP adresa: 91.221.67.231
    Karel Kleiner

    Zkusím Vám vysvětlit, proč nebyl závod zastaven okamžitě. Okruh v Poříčí má nějakých 850 metrů, není tedy v lidských silách, vidět vše a okamžitě. I když jsme v komentátorské kabině dva, jeden mluví a druhý hlídá to ostatní, tak i my jsme si všimli auta na boku až po odjetém téměř celém kole. Ano, chápu, že vy sledujete svého syna, ale ředitel má na starosti v tu chvíli 10 aut a věřte mi, oči mu jdou souměrně, ne každé jinam. To je strašná blbost. Z vlastní zkušenosti vím a v Přerově to tak za mě fungovalo,, traťáci jsou přímo ve spojení vysílačkami s ředitelem závodu. Pokud jsem dostal do sluchátek „bouda“ okamžitě jsem dal pokyn pro vyvěšení červených vlajek. Zaplať pán bůh, že se nic nestalo. Asi nebude vše tak perfektní v autokrosovém království v Poříčí.

    2.8.2019 18.13

  49. Tomáš Jeníček IP adresa: 85.207.121.37
    Tomáš Jeníček

    Tak jo pane Kleiner, poprosím o komentář k následujícímu videu. Podotýkám, že MUSÍ, znovu MUSÍ být na každém stanovišti přítomen hasič. Že by v království bezpečnosti někdo udělal chybu? Zaplať pán bůh že se jezdci nic nestalo a že se nepopálil při hašení vlastního vozu!!! Jak může být odstartován závod, když není CELODENNĚ plně obsazeno stanoviště traťových komisařů?!?

    https://www.youtube.com/watch?v=zpdD1GfnwVc

    Pro p.Kadlečíka

    K lehkým boudám: všude v Evropě s tím není problém, jen zase Čeští jezdci si na něco stěžují (ale to je náš národní úděl) .Jinde se prostě závodí a lehké převrácení na bok nebo střechu neberou jako vážnou havárii aby zastavili závod. Jezdci to vědí a neběží si ihned stěžovat proč to nikdo nezastavil. Prostě je to běžný incident při závodu a není třeba kvůli tomu okamžitě přerušit jízdu. Nehledě na to že já, jako pořadatel, absolutně nemám pravomoc závod zastavovat. Ale souhlasím s tím, že je zbytečné zastavovat jízdu při každé malé „boudě“ když jezdec je naprosto v pořádku a dává znamení traťákům že je OK. To že ostatní jezdci vůbec neuberou ani na dvě žluté vlajky a že se závodí i ve „žluté“ zóně je věc druhá. Na tom samém školení, kde Vám tedy údajně říkají, že bouda = zastavení závodu,  Vám také přeci říkají, že na žluté vlajky musí jezdec ubrat a nesmí se předjíždět. Takže si jezdci ze školení berou vždy jen to, co se jim hodí a zbytek vlastně ignorují? Nebo se vše řeší v reálu podle dané situace? Nemusím tedy nikde hledat videa Vašeho syna jak jede pod žlutými vlajkami a jestli přesně dodržuje stanovená pravidla o bezpečném průjezdu kolem překážky? 

    Takto se prostě závodí bez protestů. Oni jsou na to zvyklí, oni prostě závodí!

    https://www.youtube.com/watch?v=VESwF21FU5U

    Jak říká nejmenovaný jezdec: „chce to méně brečet a více závodit.“ 

     

    Jinak jsem v očekávání na komentář p.Kleinera na video hasič – nehasič na stanovišti, rychlá – nerychlá pomoc při požáru vozu přímo před stanovištěm traťáků a vlajková signalize neznámého  hocha s červeným praporem 30 metrů před stanovištěm. Skok diváka do tratě nebo vozidlo záchranářů v trati bez červeného praporu.  Jako dlouholetý ředitel určitě vnesete vysvětlení k nastalé nebezpečné situaci.

    Děkuji

     

    3.8.2019 3.14

  50. Ladislav Krejčí IP adresa: 37.188.172.102
    Ladislav Krejčí

    Koukám že pan Jeníček trochu neustál kritiku. 

    3.8.2019 9.30

  51. Borek Rambousek IP adresa: 95.82.135.151
    Borek Rambousek

    Zdravím celou autokrosovou rodinu. Zde má snad každý svou pravdu, je však třeba respektovat rozhodnutí ředitele závodu, který rozhodl tak jak rozhodl a podle mého názoru dobře. Pokud by se závod opakoval pak by do něj Martin Kadlečík na 90 procent nenastoupil a neskončil by na 4 místě.  Byl to velmi podařený víkend a všem co na tom mají podíl moc děkuji.

    3.8.2019 13.16

  52. Karel Kleiner IP adresa: 62.210.15.196
    Karel Kleiner

    Takže pane Jeníček,

    1. Na tomto závodě jsem nebyl a tuto situaci vidím poprvé

    2. V Přerovském autoklubu jsem letos registrován jen jako ten nejposlednější člen (loni jsem ani členem nebyl, ale to jen pro doplnění)

    3. Můžu na 110% tvrdit, že za mě by se to určitě nestalo.

    3.8.2019 14.02

  53. Karel Kleiner IP adresa: 185.93.2.117
    Karel Kleiner

    A ještě jeden a už opravdu poslední komentář. Správně jste zde uvedl, že žluté vlajky skoro nikdo nerespektuje a tr. komisaři jsou oči ředitele závodu. Potom už je pouze na jeho rozhodnutí. Někdy je to velice citlivé, ale já se vždy snažil dbát hlavně na bezpečnost jezdců a přesto i mně se vždy nepodařilo rozhodnout tak úplně správně. Ale to je na osobní pokec. Pokud to vyjde a já i vy se budeme moci dostavit na Evropu do Přerova, můžeme se potkat. Toť k tomuto tématu je zde ode mě už opravdu vše.

    3.8.2019 16.34

  54. Honza Pilát IP adresa: 85.70.134.148
    Honza Pilát

    Tak mne trochu mrzí osobní dotčení, která nechají cloumat majestáty. Shrnutí: není mi znám pojem lehká a těžká bouda, nechci řešit kdy je auto ne na kolech (tedy střecha, bok) nebezpečné pro závod, nebo pro jezdce, potažmo techniku. Na to jsou zde chytřejší, škoda, že pojmy nejsou přesně specifikovány. Není dána metodika v jaké poloze má být vozidlo po boudě, aby byl důvod k zastavení závodu. Nechápu nával vzteku syna a bojovnou náladu Petra. Jarda pouze pospal situaci ze svého pohledu, o traťácích neřekl ani slovo. A hned to dostal. Tomáši, závody byly super připravené, a o to asi šlo. Další debata o tom, jak se co hodnotí ve světě a jak u nás, je skoro zbytečná. Casalboni šel přes boudu na kola, než stačil někdo zareagovat (s výjimkou jednoho hasiče), tak odfrčel. Ano nebyl důvod k zatavení závodu. Totéž jsem registroval i na klubovém závodu v Pace, kdy bugyna šla přes boudu a jezdec jel dál. Ani tady se nezastavovala jízda. Asi celkem logicky. Nemyslím, že by měla Jardou popisovaná situace vliv na perfektně uspořádaný závod. A to, že zde bylo několik kontroverzních rozhodnutí ke způsobu jízdy, která byla kritizována, rozhodně nedává důvod k tomu, aby se „nejvyšší pořadatel“ rozčiloval. Poříčákům velká jednička, tak si ji Tome s úsměvem užívej. 

    8.8.2019 16.32

  55. Karel Kleiner IP adresa: 46.135.102.253
    Karel Kleiner

    Už jsem to komentoval, ale můj příspěvek se nějak vytratil. Takže ve zkratce. Na závodech v Přerově jsem byl až v neděli. Ta situace na videu je samozřejmě špatně, ale k tomu by se měl vyjádřit ten kdo řídil závod. Za mě by se to na 99,9% nestalo. Toť vše.

    8.8.2019 16.42

  56. PetrK. IP adresa: 185.236.161.1
    Spaca
    M. Krejcar
    PetrK.

    Honzo, není se čemu divit, že se kluci rozzlobili a já pochopitelně taky. Petra znáš, jako traťák se řadí mezi ty lepší a podle jeho výpovědi, byl během pár sekund u Martina a komunikoval s ním. Do vysílačky hlásil, že je jezdec O.K. No a chodící encyklopedie vše potvrdila, tak jsem se ozval.  A pane Klainere, opravdu máte svědomí tak čisté, jak tu prezentujete? Za ty roky, co se autokrosu věnuji, jsem toho v Přerově zažil hodně, opravdu hodně.

    PK

    8.8.2019 20.26

  57. Karel Kleiner IP adresa: 195.154.55.135
    Karel Kleiner

    Já mám svědomí čisté. Ale nevím jak to je s vámi, když se skrýváte za anonym. Takové lidi mám nejraději.

    9.8.2019 8.07

  58. PetrK. IP adresa: 185.236.161.1
    Spaca
    M. Krejcar
    PetrK.

    Kdyby jste četl celou diskuzi, tak jsem podepsaný o pár příspěvků výš.

    Petr Krejcar

    9.8.2019 17.15

Napište nám svůj komentář ke článku

Komentáře k textu na našem serveru
Autokrosar.cz věří, že naši čtenáři budou ctít v diskuzích základní zásady slušnosti a nebudou používat vulgární výrazy nebo jinak neslušné projevy, případně vkládat cílené reklamní příspěvky. V takovém případě si Autokrosar.cz vyhrazuje právo takový příspěvek vymazat.

:wink: :twisted: :roll: :oops: :mrgreen: :lol: :idea: :evil: :cry: :?: :-| :-x :-o :-P :-D :-? :) :( :!: 8-O 8)