Nadcházející sobota 14. října 2023 bude dnem, který zakončí letošní autokrosovou sezonu. Stane se tak na humpolecké trati Pod Vilémovským lomem, kde se uskuteční tradiční BERNARD CUP – Setkání mistrů. Bezmála stovka přihlášených a několik zajímavých premiér slibuje strhující podívanou a diváci si zajisté přijdou na své.
Výsledky najdete zde:
http://chronorace.cz/ONLINE%20ZAA_1.htm
Výsledky online najdete zde:
liveresults.mylaps.com/chronorace/racemon.html
Novou buginu představí Wiely Albers. „Humpolecký okruh mám rád a jel jsem tam již mnohokrát. Tamní atmosféra je skvělá. Pro sezonu 2024 pojedu s novým autem z dílen Marat Engineering, který je kombinací Marata a mě. Začnu s motorem Honda od Marata a doufám, že se mi ta kombinace bude líbit. Je to změna, protože dosud jsem autokrosovou kariéru jezdil s motory od Mike Callaghana. Příští rok chci jet kompletní evropský šampionát. Toho se v divizi CrossCar bude účastnit také můj syn Toby, rovněž se speciálem od Marata. A příští sezonu možná zahájíme právě v Humpolci, abychom se rozjeli a otestovali techniku,“ nastiňuje plány holanský pilot.
Zajímavou premiéru prožije letošní vicemistr divize RacerBuggy125 Vojtěch Luňák. „Pojedu poprvé s „dvěstěpadesátkou“. Je to bugina od pana Křesťana. Doufám, že se s ní stihnu před závodem alespoň kratičce svézt. Moc se těším a pokusím se zabojovat s jezdci, kteří mají v této kategorii již daleko větší zkušenosti,“ těší se závodník z východočeské obce Vitiněves na Jičínsku.
Zpestřením akce bude doprovodný kamion T4 od Martina Prokopa z MP Sportu. S tím přijede bývalý autokrosař Aleš Němeček. „Kamion vyrobila přímo firma MAN pro dakarské rally. Tento závod s ním několikrát jely holandské posádky. Když na Dakaru odsloužil své, koupil ho Martin jako rychlou asistenci pro své auto. Martin osobně přítomen nebude, protože je na závodech v Maroku, kde se koná poslední závod seriálu Crosscountry. Takže kamion přivezu já a diváci budou mít možnost se s ním vyfotit, prohlédnout si ho a také usednout dovnitř. Doufám, že tím napomůžeme pěkné show,“ věří Aleš.
Vlastimil Resl
tisková zpráva
Do Sedlčan jsme odjížděli v dobré náladě, ale s tím že tamní trať nepatří mezi moje oblíbené. Páteční cesta bez problémů. Vyrazili jsme ve složení děda, Zub, MimiTeri a já. Vašek bojoval s podzimní orbou a fasádou na baráku, takže jeho vytížení se zábavou jménem autocross tentokráte neslučovalo.
Administrativní a technické přejímky v pohodě a pak jsme se vydali na obhlídku tratě. Tady je potřeba smeknout a troufnu si říct, že takto upravené Sedlčany jsem ještě nikdy neviděl a směle to mohlo konkurovat za mě nejlepším podnikům v Poříčí a Humpolci. V podvečer jsem vyrazil s MimiTeri na potok na ryby a večer jsme trošku oslavili poslední závod sezony. Obojí se vydařilo, takže všechno fajn.
Sobotní trénink čtvrté místo, což asi odpovídá tomu, kde se pohybuju. Rozjížďky postupně tak nějak všechno kolem třetí příčky, takže ok. Na start finále to dalo čtvrté místo a druhou řadu.
Kdybych řekl, že jsem se před finále nemrknul na body v celkovém hodnocení, tak bych kecal. Takže jsem chtěl hlavně dojet a zbytečně nejančit. Navíc jsme před třetí rozjížďkou zjistili prasklé výfukové svody, které se nedali opravit na místě, takže i z toho důvodu žádná divočina. Čtvrté místo po startu OK, ale bohužel pak jsem se dostal k jedné ze dvou kaněk celého závodu v Sedlčanech. Prach, tma. Že se mě obecně nechce jít do moc velkého rizika to se ví, ale musel jsem za klukama prakticky hned odlevit a ptal jsem se táty na vysílačce, zda tam někdo nestojí, protože nebylo vidět fakt nic a byla by to rána veliká na té cílové rovince.
V dalším z kol jsem z asfaltového výjezdu nahoru viděl, že kluci přede mnou měli nějakou kolizi, takže zbytek už jsem jen dokroužil na hyenu na druhém místě. Celkově mě to dalo na třetí místo v MMČR, což je na naše podmínky skvělé. A ta druhá kaňka? Ten samej prach, že neviděl nikdo nic na cílové rovince finále Superbuggy. Zbytečně jsme z půlky ani my diváci neviděli famózní finále. Vím, že většina z nás jezdců tu čerstvě nakropenou trať nemá ráda, ale tohle bylo prostě škoda. Myslím, že to pořadatelé ví a příště už si to pohlídají.
Závěrem Sedlčanského zhodnocení chci moc poděkovat do Sedlčan za skvěle uspořádaný podnik. Takto by to myslím mělo být a to lidi na autocross přitáhne. Perfektní pořadatelská činnost ve všech ohledech, skvělí moderátoři a to i ten kluk z rallycrossu (což teda kdo mě zná ví , že nerad říkám😊), doprovodný program a akce jak večer tak přes den. Zvláštní uznání zaslouží Libor Pospíšil a naprosto skvěle připravená a upravovaná trať. Nové, velmi povedené a důstojné stupně vítězů také potěšili... Jestli se bude letos volit nejlepší závod, tak u mě budou Sedlčany aspirantem na výhru!
Díky Všem za podporu a fandění a uvidíme se v sezoně 2024!
Jiří Bret
Bret motorsport
Již nadcházející sobotu 14. října 2023 zakončí autokrosovou sezonu BERNARD CUP – Setkání mistrů. To se uskuteční tradičně na humpolecké trati Pod Vilémovským lomem. „Přihlášených jezdců přibývá. Účast přislíbili také všichni tři letošní čeští evropští šampioni Petr Nikodém, Jakub Novotný a Arnošt Florián, který svoji mistrovskou „juniorku“ netradičně vymění za kartcrossový speciál z dílen RSK. Momentálně počet přihlášených přesahuje devadesátku a diváci se tak mohou na co těšit,“ pochvaluje si předseda pořádajícího AMK Zálesí Humpolec Josef Špaček.
Jednou z největších hvězd BERNARD CUP – Setkání mistrů by měl Jakub Novotný, jenž si uplynulý víkend ve španělské Mollerusse zajistil titul evropského šampiona divize Buggy1600. Jeho start však není zdaleka stoprocentní. „Bugina dostala v posledních závodech hrozně zabrat. Po finále v Mollerusse ani nešla nastartovat. Táta s dědou se ze Španělska vrátí teprve ve středu a pak musíme odhalit příčinu problému. Na přípravu je minimum času, nicméně pokud se to podaří, rádi bychom se Setkání mistrů zůčastnili. Uděláme pro to maximum,“ je odhodlán pilot z východočeské obce Konecchlumí.
Chybět nebudou ani cestovní vozy. Škodu Citigo v kategorii Touring1600 bude pilotovat Martin Kopena. „Setkání mistrů jsem jel naposledy v roce 2011 s „juniorkou“ půjčenou od Karla Kupce. Do Humpolce se těším už proto, že tam je vždy špičkově připravená trať, vynikající zázemí a tamní pořadatelé jsou opravdoví srdcaři. My budeme zkoušet další věci na autě, protože ještě není úplně nejrychlejší a pokusíme se ho tedy opět posunout trochu dopředu,“ plánuje pražský závodník, který letos obsadil v republikovém šampionátu bronzovou příčku v divizi Touring1600.
Jedním z favoritů divize RacerBuggy250 bude její loňský a letošní mistr Ladislav Jiřička. „Chci se rozloučit se „dvěstěpadesátkou“, se kterou jsem vyhrál dva mistrovské tituly. Ambice mám určitě vítězné. Očekávám, že vedle stálých jezdců se ve startovním poli objeví i nové tváře ze „stopětadvacítek“ v rámci zkoušky před nadcházející sezonou. Já chci každopádně zvítězit. Pro příští sezonu se těším do „juniorky“. S tou plánujeme odjet kompletní „republiku“ a vybrané evropské podniky,“ nastiňuje své plány autokrosař ze středočeské obce Cerhenice, nacházející se asi jedenáct kilometrů severozápadně od Kolína.
Vlastimil Resl
tisková zpráva
Poslední podnik mistrovství Evropy v autokrosu je tady. Jezdci se vydali do Španělska kde na trati v Mollerusse, budou bojovat o poslední příděl bodu v této sezoně. V sezoně, která byla velice zajímavá a pro naše barvy byla poměrně úspěšná. Mistrem Evropy se již v Itálii stal Petr Nikodém v divizi Superbuggy a Arnošt Florián v divizi Juniorbuggy.
Výsledky najdete zde:
https://www.chronomoto.hu/fiaautocross/onb/onb.php?event=AX_2023_10
Live výsledky zde:
https://live.chronomoto.com/ax/
Přímý přenos bude zde:
Ivan PIÑA CHINCHILLA je novým Mistrem Evropy v divizi CrossCar, gratulujeme!
Druhý v celkovém hodnocení je David Meat, třetí Valentin Comte a čtvrtý v první sezoně končí Petr Doležal. Skvělý výsledek Petře !
Bohužel se oba tito jezdci do Španělska nevídají, podle informací, které máme. Do Španělska nepojede ani Eliška Plná, která si zlomila ruku a v divizi super buggy bude chybět Zdeněk Antony.
O titul se bude bojovat tedy ve třech divizích.
V divizi Buggy1600 bude bojovat o titul náš Jakub Novotný, který vede o 8 bodů před Markusem Wibbelerem hodnocení ME. Šanci má ještě také třetí Kevin Peters a Thomas Christol. Poslední dva jmenovaní by ale museli mít velké štěstí.. ale v autocrossu nikdy nevíš…
V divizi CrossCar jedou o titul pouze dva jezdci. Ivan Piña Chinchilla, který vede o 4 body před úřadujícím šampionem Davidem Meatem. Ivan je na domácí trati ale LifeLive v čele s Meatem bude chtít dopředu… bude to super souboj, doufejme, že čistý. Nás zajímá Petr Doležal, Petr ztrácí na třetího Valentina Comte 4 body, ale nebude to lehké. Nová trať a zezadu bude jistě také tlačit domácí Miguel Gayoso Vazques.
V divizi CrossCar Academy Trophy je skoro jasno. Emilien Allart má náskok 19 bodů, ale jak jsem psal, stát se může cokoli, a tak Jordan Genten, ale i Lucas Cartelle a Diego Martinez Gonzalez neztrácejí naději.
Pohár národů
Tady je to ještě zamotanější. Nedávno jsme Pohár národů vedli, ale nyní nás předběhli Francouzi a jsme na druhém místě.
Bohužel díky absenci Petra Nikodéma, Zdeňka Antonyho, Arnošta Floriána počítám, že nebudeme mít tolik bodů, abychom se dostali zpět na první místo. Naděje však umírá poslední a věřím, že všichni čeští jezdci budou bojovat nejenom o své body, ale i body do Poháru národů.
Plakát najdete zde:
Tradiční tečkou za letošní velmi dramatickou autokrosovou sezonou bude BERNARD CUP – Setkání mistrů v Humpolci. A tamní pořadatelé se opět činili a činí. „Oproti jarnímu republikovému závodu bylo na trať navezeno šest tisíc tun prosátého materiálu. Tím se trať zvedla v průměru o třicet centimetrů. Zároveň bylo ubráno bříško u „techniky“, takže do kopce bude větší šance předjíždět. Samozřejmě proběhlo i mnoho úprav a rekonstrukcí v celém areálu. Od Martina Prokopa z MP Sportu budeme mít doprovodný kamion T4. S ním přijede bývalý autokrosový závodník a současný mechanik MP Sportu Aleš Němeček.
Kamion bude divákům volně přístupný i vevnitř, takže si ho budou moci osahat. Také možností občerstvit se bude tradičně dostatek a stejně jako na závěrečném republikovém podniku v Sedlanech zde bude mít stánek i Holka za volantem. Oproti loňsku bude jiná afterparty. Ta se tentokrát neuskuteční v depu, ale na diskotéce ve městě. Její součástí bude bohatý doprovodný program a proběhne zde veškeré dekorování,“ nastiňuje předseda AMK Zálesí Humpolec Josef Špaček, že všichni účastníci se mají na co těšit.
Jednou z největších hvězd akce bude Petr Nikodém, který letos obhájil evropský i republikový titul v královské divizi SuperBuggy. „Podobně jako každý rok, chystáme se na Setkání zakončit sezonu a stejně jako loni máme co slavit (smích). Jedeme s naší mistrovskou buginou a chceme poděkovat všem lidem, kteří nám fandili. A to se nejlépe dělá ze střechy našeho auta po vyhraném finále (smích). Doufám, že se na startu sejdeme v hojném počtu, užijeme si na závěr sezony hezké závody a dorazí hodně diváků, na které se těšíme,“ věří pražský autokrosař.
Netradičně s kartcrossovým speciálem se představí letošní evropský i republikový šampion divize JuniorBuggy Arnošt Florián. „Zažiji premiéru s kartem, půjčeným přímo od týmu RSK Romana Kalvody. Na novou zkušenost se těším. Myslím si však, že z toho budu mít zamotané ruce jako vánočku,“ usmívá se pilot z Rudné u Prahy, plánující pro příští sezonu přestup do kategorie Buggy1600.
Arnoštovými soupeři budou vesměs klasičtí kartcrossaři. Jedním z favoritů na nejvyšší příčky je Lukáš Svoboda. „Svůj domácí podnik jedu se svým kartem. Humpolec mám rád a těším se tam. A ambice? Určitě si to užít, oslavit večer s kamarády (smích), pěkně se svézt a zároveň se rozjet před závěrečným podnikem MASCOM Cupu, který se koná týden poté v rakouském Hollabrunnu,“ nastiňuje své nejbližší plány pelhřimovský závodník.
Vlastimil Resl
www.autokrosar.cz
Přístála nám v emailu pozvánka na již tradiční výroční konferenci. Podívejte se na oficiální pozvánku a pokud chcete něco říct, sdělit, zapojit se do diskuze, nezapomeňte se registrovat!
O tom, jak to vypadá v jednotlivých divizí jsme měli dva články. Dnes v sobotu začínáme již v 08:30 a protože tu lehce sprchlo, vypadá to na super závodní víkend. Pořadatelé odvedli také spoustu práce. Trať je krásně upravena a připravena na vrchol autocrossové sezony domácího mistrovství 2023.
Jak to vidí jezdci plechových vozů?
Výsledky najdete zde:
http://chronorace.cz/ONLINE%20ZAA_1.htm
Live výsledky najdete zde:
liveresults.mylaps.com/chronorace/racemon.html
Sobota 30. 9. 2023
08:00 Rozprava s jezdci - prostor u cílové věže
08.30 - 10:30 1. oficiální měřený trénink
11:00 - 13:00 2. oficiální měřený trénink
13:45 Začátek první série rozjížděk pro všechny divize
16.00 Začátek druhé série rozjížděk pro divize RB, KC, CC, D2, D6
Neděle 1. 10. 2023
08:00 Pokračování druhé série rozjížděk mimo divize RB, KC, CC, D2, D6
09:30 Začátek třetí série rozjížděk pro všechny divize
12:00 Semifinálové a finálové jízdy
Stejně jako v divizích bugin, také ve všech třech kategoriích cestovních vozů se bude o titulech rozhodovat až na závěrečném podniku v Sedlčanech. A především v divizích TouringAutocross a Touring1600 je situace pořádně zamotaná a adeptů na nejvyšší příčku vždy hned pět.
Do čela divize TouringAutocross postoupil dolnobousovským vítězstvím Marcel Dlesk. „Na koľko to je posledný republikový závod, tak sa samozrejme tešíme, aj keď zrovna sedlčanská trať nepatrí k mojím obľúbeným, radi si prídeme zazávodiť. Taktiku nemáme vymyslenú žiadnu. Vždy sa snažím závodiť férovo a vydať zo seba maximum. Keď naša technika – Fábia – nesklame, väčšinou je výsledok pre nás krásny, za čo vďačím aj mojím skvelým mechanikom. Titul mistra sme získali v posledných rokoch trikrát.
Na začiatku sezony sem sa do toho nehrnul, ale keď sa naša šanca naskytla štvrtý krát, prečo nie znova. Ale ide hlavne o to si užiť krásny, závodný víkend s mojou rodinou, priateľmi a našimi fanúšikmi,“ přibližuje své priority úřadující šampion, jehož nejbližším pronásledovatelem je Dušan Horčička. „Do Sedlčan jedeme bez šance reálně bojovat o titul. Tu jsme bohužel nechali v Dolním Bousově. Není to v našich rukách, ztráta je příliš velká. Vlastně ani přesně nevím, kolik bodů tratíme (čtrnáct, pozn. autora). Jisté je, že jen velká smůla týmu Marcela Dleska by nás vrátila do hry. Což nikomu nepřejeme.
Sedlčanská trať patří k mým oblíbeným a tak se alespoň popereme o vítězství v závodě. Přes zimu zapracujeme na spolehlivosti komponentů, které nás letos trápily a připravily o desítky bodů. Těším se na další sezonu a doufám v početnější konkurenci než letos.“ Ve hře teoreticky zůstává také starosta obce Písková Lhota na Mladoboleslavsku Jiří Bret. „Moje šance na titul je nicméně tak malá a teoretická, že už teoretičtější být nemůže (smích). Nechci si kazit poslední závod sezony nějakými nervy a počítáním. Pojedu si svoje, budu se tím bavit a ono to prostě nějak dopadne. Všechny do Sedlčan zvu, protože má být hezké počasí, je připraven i fajn doprovodný program a závody budou určitě napínavé.“
Teoretickou šanci na zisk titulu by ještě měl také vítěz podniků v Humpolci a Poříčí nad Sázavou Jan Brožek. Ten se však v Sedlčanech nepředstaví. „Nulový dolnobousovský zisk naše mistrovské šance dostal do oblasti teorie. Všichni soupeři před námi by nesměli dokončit ani trénink, což je naprosto nereálné. Rozhodli jsme se tedy tuto sezonu ukončit a plně se chystat na tu nadcházející.“
Také novopacký Lukáš Musil si nedělá mistrovské iluze, ale do Sedlčanské kotliny dorazí. „S titulem vůbec nepočítám. Zaměřím se na co nejlepší sedlčanský výsledek a pokud by se podařilo vybojovat konečný republikový bronz, byl by náš tým naprosto spokojen. Jedeme si však především zazávodit, podpořit svojí účastí skvělé sedlčanské pořadatele a doufáme v hojnou diváckou účast.“
Nejblíže k titulu v divizi Touring1600 má Tomáš Jánoš. „Sezona se zatím vyvíjí úplně luxusně a nemůžu si téměř na nic stěžovat. Jediným nepovedeným závodem byl můj oblíbený Přerov. Zde mi již během rozjížděk odcházel motor a do finále jsme nastupovali s tím, že výsledek nebude úplně valný a odkroužím alespoň jedno kolo.
Náladu nám zlepšilo vítězství syna Kuby. V Sedlčanech se může stát cokoliv. Auto máme připravené a potřebujeme, aby nám přálo štěstí,“ doufá východočeský pilot, jehož nejbližším pronásledovatelem je úřadující šampion Luděk Dubravský. „Do Sedlčan se těšíme, protože je to poslední závod sezony, i když to bude boj od začátku do konce. Na první místo ztrácíme šestnáct bodů, ale přesto se nevzdáváme a budeme bojovat do posledního kola. Celý víkend bude tím emotivnější, jelikož se tímto závodem rozloučíme s naší závodní Fabií.“
Bronzovou příčku drží Denis Pytela. „Se sezonou zatím moc spokojen nejsem. Provázely nás technické problémy, když třeba v novopackém finále nám při vychytání velké díry upadlo levé přední kolo, a v Přerově nám poškození převodovky a brzdného systému znemožnilo jet na plný výkon. V Poříčí nad Sázavou jsem pro změnu chyboval já, způsobil havárii a byl diskvalifikován. Dolní Bousov jsem sice dokončil čtvrtý, ale mohlo to být lepší, kdybych si po startu pohlídal vnitřek. Jelikož trať byla po dešti blátivá a byla vyjetá jedna kolej, předjíždět se prakticky nedalo. Přes to všechno jsme teoreticky ve hře o titul. Ten však visí hodně vysoko a tak je prioritou uhájit konečné pódium a pokusit se postoupit na stříbrnou pozici, od které mě dělí jen pár bodů.“ Teoretickou, ale opravdu minimální šanci na titul mají ještě Martin Kopena a Jakub Jánoš.
Nejjasněji ze všech divizí cestovních vozů se situace jeví v kategorii Touring2000, kterou s velkým náskokem vede Lukáš Mihulka. „Do Sedlčan odjíždíme s náskokem pětadvaceti bodů a druhý titul v řadě je na dosah. Je to však autokros a stát se může cokoliv. Teoreticky nám stačí odjet měřák, jednu rozjížďku a dostat se do finále. Tím by to mělo být zpečetěné. Každopádně určitě chci jet závodit a poprat se o pěkné umístění. Zatím jsem letos nechyběl na žádné republikové bedně a tak bych i nyní chtěl samozřejmě stát na stupínku.
Teď mi zrovna vycházejí i kulaté narozeniny, tak myslím, že sobota bude výživná a nedělní jízda krutá,“ směje se úřadující šampion, jehož může ohrozit již pouze Tomáš Hašler. Ten přidává své plány. „Do Sedlčan jedu s dobrými pocity. Jsem odpočatý po dovolené a plný síly vyhrát. Sedlčanská trať je asi moje třetí nejlepší. Hodně mě bavila při testu nového motoru při Radeč Cupu, kdy jsme jeli kategorii Speciál, tedy i s vozy 4x4 a i ty naše Fabia dokázala porážet.
Jsem rád, že jsem si trať projel před mistrákem a nejen jednou za rok. Ideální by bylo získat titul, ale to by nám muselo hodně přát štěstí a Lukášovo „Káčko“ by letos poprvé nesmělo dojet. To mu samozřejmě nepřeji a doufám, že si spolu letos naposledy čistě zazávodíme. Když naše Fabia dojede ve finále do cíle, titul vicemistra by nám letos mohl padnout.“
Vlastimil Resl
www.autokrosar.cz
Dramatičtější vyvrcholení republikové sezony snad ani nešlo naplánovat. Ve všech kategoriích bugin totiž ještě není o titulech rozhodnuto a v každé z nich živí naději na příčku nejvyšší dva adepti. Bodově nejvyrovnanější je situace v královské divizi SuperBuggy. Diváci, kteří dorazí na závěrečný, šestý podnik Mistrovství České republiky do Sedlčan, se rozhodně mají na co těšit.
V divizi SuperBuggy vstupuje do závěrečného podniku z vedoucí pozice Vojtěch Vaculík. „Do Sedlčan jdu s touhou zvítězit. Momentálně vedu šampionát o čtyři body a budu se tedy muset snažit od začátku do konce. V těsném závěsu za mnou je evropský šampion Petr Nikodém, a proto to bude oříšek. Není asi moc dodat více, než že Volvo dostane zabrat a já budu muset tahat,“
neskrývá odhodlání znojemský pilot a své plány přidává Petr Nikodém. „Do Sedlčan jedeme jako novopečení mistři Evropy. Dalo by se tedy říct, že to nejhorší už máme úspěšně za sebou a teď už si jedeme jenom užít poslední závody. Samozřejmě se budeme snažit vyhrát i naši republiku, ale zde jsme měli v průběhu sezony dost smůly, většinu závodů jsme nedojeli a teď musíme dohánět ztrátu. Naštěstí s Evropou v kapse to bude nervově dosti jednodušší a věřím, že to budou celkově pěkné a zajímavé závody.“
Nejblíže k titulu v divizi Buggy1600 má její úřadující šampion Jakub Novotný. „Tato sezona je o něco úspěšnější než ta minulá. Před posledním závodem máme náskok pětadvaceti bodů před Jiřím Rezkem. Z evropského šampionátu však již máme vyzkoušené, že se z krásného náskoku může stát pohroma a vše je na lusknutí prstu rázem pryč. Nesmíme tedy nic podcenit a pokusíme se obhájit český titul. Sedlčany se mi líbí. Je to technická trať, která mi vyhovuje. Musíme se vyhnout všem kontaktům a proklouznout co nejčistěji, jelikož další víkend nás čeká španělská Mollerussa, kde se bude hrát těžká hra. Držte mi palce, pokusím se vše napravit,“ žádá fanoušky jezdec z východočeské obce Konecchlumí.
Jeho soupeřem v boji o titul je Jiří Rezek. „Na poslední republikový závod do Sedlčan se vcelku těším. Nevnímám to tak, že by zde mohl proběhnout boj o mistrovský titul. To by se totiž Kubovi muselo stát něco opravdu nepředvídatelného, s čímž nepočítám. Pokud se mi v celkovém hodnocení podaří uhájit krásné druhé místo, vnímám to jako super výsledek, na který jsem na začátku sezony ani nepomyslel. Přibývají zde mladí, draví kluci, se kterými je těžké držet krok. A proto každá „bedna“, na kterou se mi podaří v závodě dosáhnout, je pro mě velkým úspěchem. V současné době jsou pro mě důležitější úspěchy mého syna Ondry, který jede již druhou sezonu v divizi RacerBuggy125 a poměrně se mu zde daří.“
V italské Maggioře závod před koncem šampionátu obhájil evropský titul v kategorii JuniorBuggy Arnošt Florián a je blízko tomu, aby v Sedlčanech získal i ten republikový. „Těším se dost, a i když to není moje nejoblíbenější trať, tak jí mám rád. Šance na titul jsou, myslím, dost velké už jen díky mému velkému bodovému náskoku. Mám však zase menší obavy, aby se neopakoval můj loňský karambol, který mě zde tehdy připravil o titul,“ vrací se k loňskému dramatickému závěru autokrosař z Rudné u Prahy.
Jediný, kdo ho může ještě ohrozit, je úřadující šampion a jeho rival a zároveň kamarád Filip Duřt, který ztrácí čtyřiadvacet bodů. „Šance na obhajobu je velmi malá. Budeme se každopádně snažit dosáhnout co nejlepšího výsledku a snad alespoň na posledních závodech prolomíme letošní smolnou sezonu. Do Sedlčan se moc těším jako každý rok. Tamní trať se mi moc líbí svojí složitostí a náročností.“
Vlastimil Resl,
www.autokrosar.cz
Jedním z největších adeptů na absolutní vítězství v letošním kartcrossovém MASCOM Cupu je Ondřej Hartych. „Se sezonou jsme spokojeni, přestože jako vždy by to mohlo být samozřejmě lepší. Pořád jsme však druzí a zůstáváme ve hře o konečné prvenství,“ usmívá se dvacetiletý pilot z obce Zlatníky v okrese Praha-Východ, který netají odhodlání zabojovat v závěrečných dvou podnicích o příčku nejvyšší. „Počítám s tím a podle toho se připravujeme, hlavně psychicky (smích).“
Tvým největším letošním konkurentem je Stanislav Brousek. Jak vnímáš vzájemné souboje?
„Popravdě, my se zatím v přímých soubojích až tolikrát nepotkali. Trošku to nechápu, ale většinou se spíše přetahujeme o časy na dálku každý v jiné skupině.“
Uvítal bys přímý souboj v závodech o titul?
„No, přjemnější by to bylo bez přímého souboje (smích). Jestli k němu však dojde, těším se. Věřím totiž, že to bude čisté a férové.“
O přední příčky nicméně nebojujete jen ty a Standa. Jak hodnotíš současnou konkurenci MASCOM Cupu?
„Všichni mladí zrychlili, jsou agresivnější a jdou ostře do soubojů. Takže je to náročnější (úsměv). Pořád však vše probíhá vesměs v duchu fair play. Ta vyrovnanost je každopádně obrovská a za tu dobu, co tento seriál jezdím, myslím, že taková ještě nebyla.“
Který moment sezony považuješ za tvůj nejlepší?
„Nejlepší moment (odmlčí se)? Já vůbec nevím. Povedlo se nám vyhrát úvodní humpolecký podnik. To byl hezký závod (smích). Pak přišly smolné závody a následovala série druhých míst na obou rallycrossových Sedlčanech, evropském novopackém podniku, Poříčí nad Sázavou a Dolním Bousově. Prostě pořád „dvojka“ (smích).“
Do konce sezony zbývají závody v Sedlčanech a rakouském Hollabrunnu. Jaké máš do nich ambice?
„Pokořit ty naše „dvojky“ a vybojovat titul (smích).“
Stíháš sledovat také další autokrosové kategorie?
„Neřekl bych, že úplně nějak extra. Samozřejmě se ale, pokud to čas dovolí, chodím dívat na kluky, se kterými jsem vyrůstal v „racinkách“ a fandím jim.“
Vlastimil Resl
www.autokrosar.cz
Jedním z hlavních aktérů, starajících se letos o strhující souboje v kartcrossovém MASCOM Cupu, je Lukáš Svoboda. „Se sezonou jsem zatím spokojen. Občas mi trošku chybělo štěstí, ale jinak je to celkově dobré a víceméně se daří,“ usmívá se pelhřimovský pilot, jemuž patří dva závody před koncem průběžná třetí příčka v početně obsazeném seriálu.
Který letošní závod se ti vydařil nejlépe?
„Nejlepší byla Evropa v Přerově (smích). Tam jsem ale nestartoval v MASCOM Cupu, nýbrž jsem se speciálem týmuWill´oz prožíval svoji premiéru v evropské kategorii CrossCar. Podařilo se mi zde vybojovat stříbro, když rychlejší byl jen úřadující šampion David Meat z Francie. Pokud bych měl vyzdvihnout jeden závod MASCOM Cupu, opět bych zmínil Přerov.“
Takže Přerov je tvoji nejoblíbenější tratí?
„No, Přerov nejoblíbenější (přemýšlí)? Vypadá to, že letos určitě (smích).“
Můžeš porovnat evropský CrossCar a buginu MASCOM Cupu?
„Ono se to srovnávat nedá. Každé auto je totiž úplně jiné. Já jel s tím evropským třívalcovým „emtéčkem“ a to je oproti českému kartu úplně ve všem zcela jiné auto.“
Oba seriály nabízí početnou a kvalitní konkurenci. Jak hodnotíš tu v MASCOM Cupu?
„Pokud to posoudím od svého příchodu do tohoto seriálu, už tehdy byla obrovská. Vždyť hned deset pilotů z tabulky průběžné klasifikace může pomýšlet na vítězství a rozhodně nejde podcenit ani další soupeře, z nichž někteří nejedou kompletní seriál a startují sporadicky.“
Jaké ambice a plány máš do zbývajícího průběhu letošní sezony?
„Zbývají nám Sedlčany a rakouský Hollabrunn. Teď jsem průběžné třetí a samozřejmě bych se rád umístil co nejlépe (úsměv). Každopádně uvidíme. Je potřeba mít i trošičku toho štěstí (smích).“
Závěrem odbočme od Kartcrossu. Stíháš sledovat i další autokrosové kategorie a máš zde nějaké oblíbence?
„Samozřejmě se snažím ostatní divize sledovat. V JuniorBuggy fandím Arnoštovi Floriánovi a Filipovi Duřtovi, v CrossCar Péťovi „Kloučkovi“ Doležalovi a v SuperBuggy samozřejmě Péťovi Nikodémovi. Závěrem bych chtěl pozvat diváky do Sedlčanské kotliny, ať přijdou v hojném počtu a vytvoří zde skvělou atmosféru.“
Vlastimil Resl
www.autokrosar.cz
I když to není stále poslední závod, možná právě zde, se bude o titulech rozhodovat nejvíce. Italská Maggiora je devátým podnikem evropského šampionátu, který se pro české barvy vyvíjí zatím naprosto skvěle. V každé divizi máme své želízko v ohni a i v CrossCar má stále Petr Doležal šanci být s novým speciálem na bedně v celkovém hodnocení.... uvidíme co napoví italský závod....
Co nás ještě v ME čeká:
07- 08. říjen Mollerussa - Španělsko
Po neděli:
V úvodníku do Maggiory jsem psal, že může o hodně věcech rozhodnout a stalo se.
Máme MISTRA EVROPY v divizi SUPERBUGGY
Máme MISTRA EVROPY v divizi JUNIORBUGGY
Velká gratulace směřuje Petru Nikodémovi a Arnoštovi Floriánovi!
Co dál... Jakub Novotný byl diskvalifikovaný a protože nemumím moc anglicky, tak si dobře nepřečtu rozhodnutí...
Petr Doležal se přiblížil na dostřel Valentinu Comte, a tak o třetí místo bude ještě velký boj. Navíc z pátého místa ještě kouká po bedně taky jeden velmi rychlý španěl
Bude to v Mollerusse ještě boj!
Výsledky najdete zde:
Rozhovory po sobotě:
Live přenos sobota:
9:30 Warm up (2 kola)
11.00 1 měřený trénink
14.00 Druhý měřený trénink
16.30 1. rozjížďka
08.30 2. rozjížďka
11.00 3. rozjížďka
14.30 semifinále a finále
18.30 oficiální předávání cen
Víkendové vstupné plné 30,00 €
Víkendové vstupné 13-17 let 20,00 €
Sobota plné vstupné 15,00 €
Sobota 13-17 let 10,00 €
Neděle plné vstupné 25,00 €
Neděle 13-17 let 15,00 €
Děti od 0 do 12 let zdarma.
U trati je možnost volně kempovat s karavany a stany bez elektrického proudu.
To nej z loňska:
Plakát
Jak to celé sepsat, abych nikoho slovem neranil, neoznačili mě za hejtra a měl jsem ještě někdy v Bousově svoje depo😊? Nevím. Zkusím to prostě svým pohledem. Do dějiště závodu jsme odjížděli tradičně v pátek a do Bousova to máme nějakých 20 kilometrů, takže pohodička. V Boleslavi pršelo do středy, takže jsem si myslel že trať už by mohla být v pátek v dobrém stavu. Bohužel jsme po příjezdu zjistili, že Bousov postihla ve čtvrtek odpoledne velká průtrž mračen a trať byla hodně rozblácená.
To podpořil ještě páteční večerní déšť a zapršelo i v noci na sobotu. Výsledkem toho byl maglajz, tak jak ho známe asi jen z Bousova a autocross nám nabídl další ze svých podob. Tady se musím pořadatele zastat. Kdo zná Bousovský jíl, tak ví, že můžete najet jakoukoliv technikou a nebude to nic platné, protože tam uvízne cokoliv. Prostě to musí trochu proschnout. Pomatuju na hobbíky, že jsme se rozjížděli z louky abychom dokázali vyjet do první zatáčky…
Závod začal prvním tréninkem a nikomu se na trať nechtělo. Našli se však pokud se nepletu tři stateční a ti na trať najeli. Někdo to projel někdo ne. Druhý trénink už byl povinný a tak se jelo. Postupně se vyjela alespoň jedna závodní stopa, ale auta samozřejmě na těžkém jílu dostávala zabrat.
Já osobně trénink 3. místo. Obě rozjížďky také. Ano píšu obě, třetí série rozjížděk byla zrušena. Vím, že máme Sportity a funguje to, ale v tomto případě myslím byla na místě rozprava s jezdci a vysvětlit si situaci a co a jak. Tím se taky ukázalo, jaký hazard je dělat závod jednodenní. Já vím, že v minulých letech to vyšlo a stačilo se to odjet, ale tentokráte už ne. A za mě příště už ne jednodennímu závodu dopředu. Mě odpadli pro technické závady dva soupeři, takže jsme bohužel zůstali jen 4.
Proč tak málo? Jo v Evropě tuhle naši divizi dlouhodobě šikanovali tak, až dopadla, jak bylo pro někoho třeba a tím spousta lidí ztratila motivaci ty auta dělat. Jednodenní závod asi taky další jezdce nenalákal a termínová kolize s zónovým závodem na Slovensku dílo zkázy dokončila. I když tam to byla ještě větší bída napříč divizemi velké plechy nevyjímaje. Já závodím pro radost, a jezdit ve 4 autech mě tolik radosti nedělá.
Finálová jízda tedy ve 4 lidech. Start jsem z vnějšku trefil a odjel jsem druhý. Trošku jsem si s Dušanem zazávodili tak aspoň něco. Jemu pak zastávkovalo auto tak jsem se uklidnil a zkusil stíhat Marcela. Bohužel ve 4 kole mě odešel levý přední tlumič a olej z něj mě začal létat na přední sklo, takže nic moc. Tím to však nekončilo a začal jsem pociťovat, že mě auto nebrzdí. V předposledním kole se to projevilo naplno a brzdil jsem jen ručkou a očima. Navíc jsem přišel o jednu z poloos. Naštěstí to dalo nějak na projetí cílem na druhém místě. V depu jsem pak zjistili rozpadlé ložisko v levém předním kole, tím pádem pak praskl i kloub a rozhazovalo to destičky, proto byl měkký pedál bez brzdného účinku.
Takže pozitiva weekendu? Druhé místo a to, že jsme v neděli po obědě měli všechno rozebrané, umyté a můžeme chystat na poslední závod sezony. Velkou radost máme z vítězství Libora Paula v superbuggy a pro třetí místo si doslova skočil Roman Polák. Takže výsledkově pro nás Boleslaváky a kamarády super. Potěšil nás i Vojta Kára, který dlouhodobě dělá z mediální stránky pro autocross strašně moc a dal nám šanci pro O2 sport představit naší divizi a auto. Jen doufám, že jsem tam nenaplácal úplné blbosti a nevystřihnou to 😊.
Bousovskou trať mám rád a kdyby se tam nejezdilo byla by to podle mého škoda. Chápu, že je to těžké a když se dělá akce tak nejsou lidi, peníze, materiál, ale takto už to příště s veškerou úctou k lidem, co se na pořádání závodu podíleli dle mého nepůjde. To už by tam těch aut mohla přijet jen polovina a diváků ještě míň. I pro ně to myslím z diváckého pohledu není ono, nějak se mě zdá, že z jejich míst je ta přehlednost trati horší, než bývala. Ale to je třeba jen můj dojem a názor těch se kterými jsem mluvil jen já. Jsem optimista a tak věřím, že příště to bude zase na dva dny a mnohem lepší!
Na závěr díky moc týmu za přípravu auta a všem co nás podporují a fandí nám. Speciální díky našemu skvělému fanclubu z Nové Paky. Ráno se probudit, mít připravené pivečko na stole a slyšet podporu na trati je super. Ahoj v Sedlčanech!
Jirka Bret
Uteklo to jako voda a osmý podnik ME je tu. Jezdci se tentokrát vydali opět do Francie, aby zde bojovali o body do evropského šampionátu. Tento předpředposlední závod hodně napoví, v jakém duchu se bude odehrávat poslední podnik v italské Maggiore. Pojďme se juknout na odkazy a informace.
Co nás ještě v ME čeká:
23. - 24. září Maggiora - Itálie
07- 08. říjen Mollerussa - Španělsko
Výsledky najdete zde:
https://www.chronomoto.hu/fiaautocross/onb/onb.php?event=AX_2023_08
Live výsledky zde:
https://live.chronomoto.com/ax/
Live přenos na youtube:
Neděle:
Sobota:
9:30 Warm up (2 kola)
10.45 1 měřený trénink
14.00 Druhý měřený trénink
16.30 1. rozjížďka
09.00 2. rozjížďka
11.00 3. rozjížďka (CrossCar, Juniorbuggy)
13:45 3. rozjížďka (zbytek)
15.00 semifinále a finále
18.30 oficiální předávání cen
Tomáš Němec jede po ose, a bez našich kamarádů, partnerů by to nešlo
Za chvíli překračujeme francouzké hranice. Děkujeme společnostem Auto Duřt, Caravan metropol, Doktor Klain a iAutodíly, že v tom jedou s námi.
To nej z loňska
Plakát
Svůj druhý autokrosový závod ve své pestré kariéře absolvoval v Přerově Tomáš Enge. Motoristický univerzál ve finále vylepšil o dvě příčky loňské osmé místo a jen kousíček mu chyběl, aby se umístil ve vytoužené TOP5.
Tomáš Enge za svoji úžasnou kariéru vyzkoušel mnoho disciplín motoristického sportu a v posledních letech k nim přidal i autokros. „Přerov jsem jel poprvé minulý rok, kdy jsem předtím absolvoval dvě testovací svezení. Letos jsem nicméně jel bez jakéhokoliv předchozího tréninku. Úvod víkendu nám navíc ztížilo hodně deštivé počasí. Proto jsme se rozhodli vynechat warm-up i úvodní kvalifikaci, jelikož předpověď počasí slibovala na tu druhou sucho.
Já do ní díky svému startovnímu číslu 98 vyrážel jako první a tak jsem měl ještě stále poněkud vlhkou trať. Ani tato nevýhoda mi však nezabránila zajet osmý čas z osmnácti startujících divize SuperBuggy, což byla do rozjížděk dobrá výchozí pozice.“
V rozjížďkách Tomáš následně zajel jedno třetí a dvě druhá místa. „Se svoji jízdou jsem každopádně nebyl spokojen. Stále jsem chytal rytmus a zvykal si na auto, které je zcela odlišné od těch okruhových anebo rallyových, které pilotuji častěji. Před semifinále bylo mým cílem umístění do druhého místa, které by mi dalo šanci na finálový start z první řady. Díky špatnému startu a hodinám se to však nepovedlo a třetí místo mi pro finále dalo druhou lajnu,“ hodnotí svoji cestu do finále jediný český pilot, který se představil v závodech Formule 1.
Ten neměl ideální ani finálový start. „Hned před první zatáčkou mě přesprintovali dva soupeři. Tím jsem klesnul až na sedmé místo a došlo mi, že to nebude tak jednoduché. Přece jen ve finále se člověk potká s těmi nejlepšími. Pro mě jsou navíc ty souboje a předjížděcí manévry složitější kvůli minimu autokrosových zkušeností. Musel jsem se také přizpůsobit výkonu špičkově připravené buginy brněnského týmu Marat Engineering, která letěla neskutečně. Zatímco loni se jezdilo vesměs na mokru, letos bylo více sucho a ten kalup byl tím větší. Já navíc ve finále skočil Mamuta tak důrazně, až se mi ulomilo uchycení zadního křídla a zbytek jsem musel jet bez něj. Přesto se mi nakonec podařilo v posledním kole urvat alespoň jedno místo k dobru a dojet šestý. Před závodem jsem se sice netajil plánem umístit se v TOP5, ale po té roční pauze snad ani tohle není špatný výsledek.“
Spokojenost neskrývá Tomáš ani s celkovým průběhem víkendu. „Byla to nádherná akce za účasti tisíců fanoušků. Víkend hodnotím jako úspěšný. Musím vyzdvihnout pana Morkuse, který primárně zajistil můj start a mohl jsem se opět ukázat divákům v této krásné disciplíně. Také organizace pod vedením Jakuba Vymazala byla perfektní a i doprovodné programy se povedly na jedničku. Přerovský podnik bude právem opět útočit na nejlepší evropský autokrosový závod roku. Takže ještě jednou díky moc organizátorům, týmu Marat Engineering, divákům za podporu a doufám, že příští rok si na Evropě v Přerově opět výsledkově polepším.“
Vlastimil Resl
www.autokrosar.cz
Šestý a zároveň předposlední podnik Mistrovství České republiky je jednodenní a uskuteční se tuto sobotu 2. září 2023 v Dolním Bousově. Závod je vypsaný ve všech republikových divizích, takže se rozhodně nebudeme u tratě nudit. Začíná se za ranního kuropění, tak hybaj brzy do postele, ať jste ráno ready.
Výsledky najdete zde:
http://chronorace.cz/ONLINE%20ZAA_1.htm
Online výsledky najdete zde:
liveresults.mylaps.com/chronorace/racemon.html
Časový harmonogram:
07:30 Oficiální měřený trénink č.1
09:00 Oficiální měřený trénink č.2
10:30 Série rozjížděk č.1
12:30 Série rozjížděk č.2
14:00 Série rozjížděk č.3
16:00 Finálové jízdy
Vstupné:
Vstupné = 300,-/osobu
(děti a mládež do 18ti let zdarma)
Parkovné = 100,-/auto
Doprovodný program:
Plakát:
Spokojená s dosavadním průběhem letošní sezony je Hana Doubravová. „Zatím se nám docela daří, nepostihla nás žádná velká nehoda, také s výsledky jsem spokojená a baví mě to,“ usmívá se uničovská autokrosařka, startující v kategorii JuniorBuggy. Ta se již nadcházející sobotu představí také na pátém podniku republikového šampionátu, který se uskuteční na tradiční trati v Dolním Bousově.
Letos startuješ i ve vybraných evropských podnicích. Jak se ti tento šampionát líbí?
„Evropskou premiéru jsem prožila už loni na domácím Přerově. Letos jsme odjeli německý Matschenberg a obě domácí Evropy – Novou Paku a Přerov. Konkurence oproti republikovému šampionátu je stoprocentně větší (smích). Co každopádně oceňuji, je skvělý kolektiv. Všichni jsou příjemní, hodní, vyjdou vstříc, poradí a pomůžou, což je parádní.“
Zatímco v Evropě jedeš pouze vybrané podniky, domácí mistrovství absolvuješ kompletní.
„Také zde se nám docela daří a například v Lady Cupu držím průběžnou třetí příčku. Po pár nevydařených závodech v úvodu sezony se poslední podniky vyvíjely mnohem lépe a doufám, že tomu tak bude i v Dolním Bousově.“
Dolnobousovská trať se ti líbí?
„Popravdě, zatím jsem toho na ní moc nenajezdila. Těším se na ní však jako na každou trať. Hlavní je si zajezdit (úsměv).“
Jak hodnotíš současnou konkurenci v JuniorBuggy?
„Podle mě všichni jezdí dobře. Nejrychlejší jsou však asi Arnošt Florián a Eliška Plná, v Evropě je to ještě Malone Feuillade.“
Závěrem se nabízí otázka na Tvoje plány do dalšího průběhu sezony.
„Rozhodně chceme odjet zbývající republikové podniky a v rámci tréninku některé závody Radeč Cupu. Doma se také bavíme o případném startu na Evropě v italské Maggioře, ale uvidíme, jak to bude s penězi a časem.“
Vlastimil Resl
www.autokrosar.cz
Zopakovat loňský dolnobousovský výkon a výsledek bude chtít v sobotu Filip Duřt. „Loni se mi zde podařilo vyhrát všechny rozjížďky i finále a tím se naplno vrátit do boje o titul. Před Bousovem jsme tehdy ztráceli na Arnošta Floriána patnáct bodů, stejně jako letos. Nakonec nás tato výhra nakopla a na závěrečném sedlčanském podniku jsme se stali mistry. Kdyby se to letos podařilo zopakovat, bylo by to skvělé,“ usmívá se úřadující republikový šampion divize Junior Buggy.
Jak jsi spokojen s dosavadním průběhem sezony?
„Zatím moc ne. Republika se vyvíjí stejně jako loni a dva závody před koncem jsme druzí patnáct bodů za Arnoštem. V Evropě je to horší a rozhodně jsme pomýšleli na lepší než průběžné čtvrté místo. Podařilo se sice vyhrát závod v litevském Vilkyciai, ale během několika dalších závodů nás provázelo dost smůly, která nás stála hodně bodů.“
Můžeš zhodnotit současnou konkurenci v JuniorBuggy?
„Konkurence se oproti minulému roku dost zvedla. Plno předloňských a loňských nováčků se hodně zlepšilo a zrychlilo. Moc pěkně jede například Martin Kolomý, který byl uplynulý víkend na Evropě v Přerově až do svého finálového odstoupení hodně rychlý. Dovede konkurovat i nám „zkušenějším“, jako jsme třeba my s Árnym (smích).“
Co říkáš na jednodenní formát dolnobousovského závodu?
„Popravdě, osobně preferuji dvoudenní formát. Při jednodenním je program hodně natěsnaný a není prostor na řešení nějakého většího problému v případě karambolu nebo technických potíží. Bude nutné jet od začátku hodně zodpovědně, precizně a vyvarovat se sebemenších chybiček.“
Bydlíš na Mladoboleslavsku, takže Dolní Bousov je tvojí domácí tratí. Jaký k ní máš vztah?
„Bousov patí mezi mé oblíbené trati kvůli své náročnosti a také právě proto, že je od Března, kde bydlíme, vzdálen nějakých pouhých deset kilometrů. Doufáme tedy, že nás přijede podpořit hodně diváků a vytvoří parádní atmosféru.“
Vlastimil Resl
www.autokrosar.cz
Již v sobotu 2. září se na tradičním dolnobousovském závodišti Rachvala uskuteční pátý podnik letošního republikového autokrosového šampionátu. „Potřetí pojedeme závod v jednodenním formátu. Letos jsme udělali další úpravy a pro zvýšení bezpečnosti namontovali svodidla u věže. Za spolupráci chci poděkovat Liborovi Pospíšilovi. Po dlouholeté odmlce obnovujeme spolupráci s firmou Svoboda Dolní Bousov s.r.o., která poskytne mechanizaci na úpravu trati. Na závody se samozřejmě těšíme, děláme je rádi a uděláme maximum pro spokojenost jezdců i diváků,“ těší se předseda Auto Moto Klubu Dolní Bousov v AČR Milan Tejchman.
Vřelým vztahem k Dolnímu Bousovu se netají také Jiří Bret. „Dolní Bousov je od naší dílny vzdálen pouhých dvacet kilometrů. Je to tedy moje „domácí“ trať. Když se ohlížím, kde jsem se poprvé setkal s autokrosem, tak je to právě závodiště Rachvala. Vzpomínám na rybníček s modely, volání v rozhlasu, kam zmizel Marek Kalenský, že mu přivezli rezervní motor a další super zážitky malého kluka Breťáčka. Nebyl ještě tak ukecaný a přerostlý, ale právě tam ho autokros okouzlil. Nyní však sedím za volantem a nechci jen fandit, ale vyhrát!
Všechny fanoušky autokrosu, ale i motoristického sportu všeobecně, zvu na dolnobousovský závod, který má na Mladoboleslavsku velkou tradici. Závod je jednodenní a bude mít velký spád. Volný je vstup i do depa a to je ideální příležitost prohlédnout si techniku a případně se pozdravit či vyfotit s jezdci. Nyní již pracujeme na přípravách auta, aby bylo nachystané a bylo jen a jen na mně, jak se popasuji se specifickým bousovským povrchem. Takže ahoj v Bousově!,“ zve fanoušky pilot nepřehlédnutelného Volkswagenu Polo, startující v divizi TouringAutocross.
Loňské dolnobousovské vítězství v kategorii Touring2000 obhajuje Josef Bartoš. „Do Bousova se těším. Je to domácí trať. Před sezonou jsem hodlal bojovat o titul v naší divizi, ale Lukáš Mihulka má již obrovský náskok a tak to spíše vypadá na boj o druhé místo. Každopádně obhajoba dolnobousovského vítězství je velikou výzvou. Tímto chci pozvat všechny diváky a motoristické fanoušky a těším se na jejich velkou podporu,“ usmívá se mladoboleslavský závodník.
Velkou rychlost letos prokazuje v královské divizi SuperBuggy Libor Paul, kterého však zatím zároveň provází velká porce smůly. „Bousov jsem měl vždycky rád. Někomu se ta trať třeba nelíbí, ale mně se líbí hodně, mám jí za barákem a vždy se tam moc těším. Letos nás dosud trápily problémy s motorem. Teď mám nový motor a pro změnu začala zlobit převodovka. Každopádně pokud nenastanou žádné technické potíže, věřím v dobrý výsledek,“ netají odhodlání ctiměřický autokrosař.
Plakát :
Vlastimil Resl
tisková zpráva
Druhý podnik Mistrovství Evropy v České republice se blíží. Do Přerova přijede špička evropského autocrossu v pěti divizích. Krom závodníků Superbuggy, Buggy1600 a Juniorbuggy uvidíme i jezdce Cross Car a Cross Car Academy Trophy.
Výsledky najdete zde:
https://www.autokrosar.cz/me-vysledky/
Superbuggy
Buggy1600
Juniorbuggy
CrossCar
CrossCar academy
Info ze včerejška:
Petr Nikodém - problém se svíčkou
Zdeněk Antony - poloosa
Vojta Vaculík už nepojede po ráně z tréninku.
Výsledky najdete zde:
https://www.chronomoto.hu/fiaautocross/onb/onb.php?event=AX_2023_07
Česká televize bude vysílát semifinále a finále v neděli od 14:30 zde:
https://www.ceskatelevize.cz/porady/10156507129-automobilovy-sport/423232401262001/
Ceník vstupenek:
https://www.worldautocross.com/vstupenky
10.00 Warm up (2 kola)
11.30 1 měřený trénink
14.00 Druhý měřený trénink
16.30 1. rozjížďka
08.15 2. rozjížďka
11.15 3. rozjížďka
15.00 semifinále a finále
18.30 oficiální předávání cen
Lukáš Svoboda se premiérově představí v Přerově v divizi Cross Car. Jeho speciál je půjčený a Lukáš s ním strávil jedno odpoledne v Sedlčanech v rámci testu. Právě odtud pochází fotky a vídea z testování. Díky Lukáši za zaslání 🙂
Zeptal jsem se Lukáše, jak se vymyslel start v Přerově?
Stalo se to jednoduše, jeden z týmů dal na instagram, že nabízí speciály k zapujčení do Přerova, zpráva dala zprávu a bylo domluveno!
Jaké máš očekávání?
Zatím nemám žádné, chci si to hlavně užít a s výsledkem, i vzhledem k tomu, že krom Petra Doležala a Adama Kotašky nikoho neznám, nepočítám.
Jedná se o jednorázový start?
Tak bylo by super, absolvovat kompletní šampionát, ale v tuto chvíli se jedná jedná o jednorázový start, kdy si chci tento speciál hlavně vyzkoušet.
Videa z testu najdete zde:
https://www.youtube.com/playlist?list=PL2bvl4GPCi-ZJpNviTkslOw8yTWZiXcNm
Kompletní program s doprovodem
Vyhodnocení soutěže:
Správná odpověď na soutěžní otázku bylo 25 ročník. Přesně tolik závodů ME se v Přerově uskutečnilo. Dostal jsem přes 50 odpovědí avšak správná odpověď Vám dala zabrat a správných jich bylou pouze 22. U některých správných navíc chyběl kontakt, takže vy, co jste odpovědi správně a uvedli na sebe kontakt čekejte SMS s instrukcemi. Výhercům gratuluji a přeji, ať si to užijete!
Pavel Ch., tel. 608 85. ...
Petr K., tel. 725 64. ...
Martin Č., tel. 606 71. ...
Tomáš Ž., tel. 774 08. ...
Ondřej K., tel. 724 70. ...
Jordan L., tel. 777 00. ...
Petra P., tel. 730 80. ...
Radka M., tel. 604 68. ...
Ladislav K., tel. +421 903 77. ...
Lenka S., tel. 776 76. ...
Pořadatelé z Přerova pro nás připravují nejen super závody, ale také doprovodný program. Nudit se rozhodně o přestávkách nebudeme.
Letecká show Martina Šonky
Závod hvězd v kartcrossových speciálech: Tomáš Enge, Martin Šonka, Olga Lounová, Martin Dejdar, Michal Kavalčík
Plakát
Pouhý týden po zlínské Barumce se Tomáš Enge představí v nedalekém Přerově. Zde po roce opět usedne do speciálu královské kategorie SuperBuggy při sedmém podniku letošního evropského autokrosového šampionátu, kde by rád zabojoval o pódium.
Tomáš Enge patří k největším motoristickým univerzálům nejen v České republice. Nemá proto problém během pouhých dvou víkendů vystřídat dvě hodně odlišné disciplíny. Uplynulý týden se sestrou Lucií a vozem Toyota GR Yaris nechyběli na Barum Czech Rally Zlín. „Já jel Barumku potřetí. Od předchozích startů však již uběhla nějaká doba a tak to pro mě byla nová soutěž. Projeli jsme jí skoro bez šrámu, což bylo důležité a dojeli jsme do cíle na skvělém pětadvacátém místě absolutně a druhém ve třídě RN9. Auto pořád ladíme a vyvíjíme, ale tým HS Automobil do toho dává vše a tak již nyní Yaris funguje bezvadně a řídí se perfektně,“ vrací se Tomáš k uplynulému víkendu.
Nyní již hledí vstříc tomu nadcházejícímu. Loni totiž k mnoha předchozím disciplínám, ve kterých závodil, přidal i autokros a nebude chybět na sedmém podniku evropského šampionátu v Přerově. „Speciál SuperBuggy jsem poprvé řídil už před lety na Setkání mistrů v Sosnové, kde mi ho půjčil Jakub Kubíček. Super zážitek, ale bylo to na asfaltu, takže to nebyl úplný autokros,“ vzpomíná Tomáš, který ten pravý autokros zažil poprvé loni v Přerově. „Závod začal dobře a dopadl relativně dobře. Zažil jsem poprvé mnoho věcí. Například jízdu na blátě za soupeři. Když jedeš v takových podmínkách za soupeřem, dostáváš od jeho hrabajících kol spoustu bláta do auta, rukavic i helmy, kterou to absolutně oblepí. Přece jen bugina má místo čelního skla pouze mřížku. V takové chvíli je velice obtížné se orientovat, převíjet brýle, do toho řadit, řídit a ještě jet rychle. Ideální je, aby se povedly starty a vždy jsi najížděl do první zatáčky na první pozici. Další věcí je minimální možnost se dostatečně seznámit s tratí. Nejsou žádné volné tréninky. Je jen warm-up, který se jede na pouhá dvě kola, a po něm následují dvě ostré kvalifikace. Ty jsou hrozně důležité pro celý vývoj závodu, protože rozhodují o postavení na startu do úvodních rozjížděk.“
Tomášovi se loni tréninky vydařily výborně a třetí nejrychlejší čas mu do první rozjížďky zajistil první řadu. „Vepředu jsem se držel až do třetí rozjížďky, do níž jsem nastupoval z první pozice. Zde se již jelo za deště a bláta, mně se nepovedl start a od té chvíle se to se mnou celý zbytek víkendu vleklo. Přes to trápení se mi podařilo probojovat do finále, což byl před závodem cíl. Výsledkem bylo osmé místo, ale po vydařeném vstupu do závodu to bylo přece jen trochu zklamání,“ přiznává pilot, jenž stejně jako loni i letos odstartuje se speciálem z brněnských dílen Marat Engineering a s podporou hlavního sponzora Morkus Morava. A s jakými ambicemi?
„Rád bych nakoukl do první pětky, a kdyby se povedlo pódium, byla by to bomba. Těch piraň hladových po úspěchu však bude hodně. Uvidíme tedy, jak se s tím dokážeme poprat. Samozřejmě záleží také na počasí. Přepověď, že bude v neděli pršet, je zatím 50:50. Pro mě by bylo ideální počasí pod mrakem bez deště. S tím velkým blátem jsem se přeci jen ještě úplně nespřátelil. Každopádně doufám, že opět dorazí hodně diváků a vytvoří parádní atmosféru.“
Vlastimil Resl
foto:
www.autokrosar.cz
www.ewrc.cz
Již během posledního prázdninového víkendu 26. – 27. srpna přivítá Přerov sedmý podnik letošního evropského autokrosového šampionátu. Jednou z jeho největších hvězd bude bezesporu Thierry Neuville (*16. 6. 1988).
Belgický pilot patří již mnoho let k největším hvězdám světové rally. Vždyť se stal pětkrát vicemistrem světa a třikrát obsadil bronzovou příčku, dokázal vyhrát osmnáct světových soutěží a 349 rychlostních zkoušek.
Premiéru ve WRC absolvoval v roce 2012 na Rallye Automobile Monte Carlo s vozem Citroën DS3 WRC a již rok poté se stal s Fordem Fiesta RS WRC členem továrního týmu Qatar World Rally Team. Od sezony 2014 až dosud zůstává věrný týmu Hyundai Motorsport. Vedle soutěží je však aktivní i v autokrosu, kde spolu s bratrem Yannickem provozuje speciály LifeLive v divizi CrossCar. A právě s jedním z nich předvede své jezdecké umění v Údolí mamutů, kde se představil už v roce 2021. Proto věřme, že do Přerova dorazí vedle skalních fanoušků autokrosu i ti rallyoví a motorističtí všeobecně.
Vlastimil Resl
www.autokrosar.cz
Přátelé autocrossu. O tomto víkendu se uskuteční Mistrovství Evropy v Přerově a díky vstřícnosti pořadatelů, máme k dispozici 10 víkendových vstupenek, tak o ně pojďme zasoutěžit abyste si to pořádně užili včetně doprovodného programu.
Soutěž bude probíhat takto:
Odpovědi pošlete na email: davseat@seznam.cz
Do předmětu napište: Soutěž o lístky do Přerova a připojte Vaše jméno a telefonní číslo
Uzávěrka je: ve středu 23. 8. 2023 v 12:00
Tak a pojďme na to 🙂
David J.
Milan Purma patří již mezi inventář divize D6. V posledním závodu MMČR a Zony střední Evropy v Poříčí nad Sázavou se mu povedlo vyhrát a postavit se tak na nejvyšší stupínek. Nedalo mi to a zajel jsem k Milanovi prohodit pár slov. Nakonec z toho bylo více jak 9 minutové povídání, které jsem se rozhodl nepřepisovat, ale nahrát Vám ho jako audio.
Prosím tedy o shovívavost, nejsem žádný novinář, mluvka, nicméně musím konstatovat, že Milan mluví skvěle a dozvěděl jsem se nakonec mnohem víc, než jsem původně chtěl. Zabrousili jsme i do divize TAX.... takže pokud máte čas a náladu, pusťte si rozhovor zde:
Profil Milana Purmy najdete zde
Poslední srpnový víkend přivítá legendární závodiště v Přerovské rokli sedmý závod FIA Mistrovství Evropy v autokrosu. Vrcholný podnik českého motoristického sportu nabídne kromě atraktivních závodů bohatý doprovodný program včetně letecké show Martina Šonky. V předprodeji jsou nyní vstupenky za výhodnějších podmínek.
"Vrcholný šampionát FIA Mistrovství Evropy v autokrosu pokračuje sedmým podnikem na legendárním závodišti v Údolí Mamutů v Přerovské rokli. O mistrovské body se utkají jezdci SuperBuggy, Buggy1600, JuniorBuggy, CrossCar a CrossCarAcademyTrophy.
Předvedou se taktéž mladé naděje z RacerBuggy. Bohatý doprovodný program nenechá nikoho vydechnout, například letecká show vítěze RED BULL AIR RACE Martina Šonky už loni zvedla všechny diváky ze sedadel. Nově jsme zařadili také exhibiční závod známých osobností, utkají se Tomáš Enge, Martin Dejdar, Olga Lounová nebo Michal Kavalčík," láká na atraktivní program promotér celé akce David Morkus. MORKUS MORAVA FIA Mistrovství Evropy v autokrosu se uskuteční v sobotu 26. srpna, ... ve čtení pokračujte zde!
Tak a je to tu. Po delší republikové pauze, kterou evropští autokrosaři ale neměli, se vrací domácí šampionát. Tentokrát se setkáme v Poříčí nad Sázavou, kde najdeme vždy o něco víc, než na ostatních závodištích. Již v průběhu roku jsme viděli, že pořadatalé makali a předělávali a stavěli. O to víc se do Poříčí těším!
Výsledky najdete zde:
http://chronorace.cz/ONLINE%20ZAA_1.htm
Live výsledky zde:
http://liveresults.mylaps.com/chronorace/racemon.html
Stránky pořadatele:
https://www.autokrosporici.cz/
Facebook pořadatele:
https://www.facebook.com/amk.porici
Facebook autokrosare, kde budou fotky a postřehy:
https://www.facebook.com/autokrosar.cz
Přenos na České televizi
https://www.ceskatelevize.cz/porady/10207469169-svet-motoru/223471291272001/
Časový harmonogram
Sobota / Saturday: 250,– Kč / 12€
Neděle / Sunday: 400,– Kč/ 20€
Víkend / Weekend: 400,–Kč / 20€
Kemp + vstupné: 400,- Kč osoba + 500,-Kč auto
camping + entrance fee 400,-Kč /20€ person + 500,-Kč/ 25€ Car
Děti do 15 let 100,- Kč / Children up to 15 years 5,-€
Parkoviště-den / Parking- day: 100,– Kč / 5,– €
08:00 - 10:45 1. oficiální měřený trénink pro všechny divize
11:00 - 13:00 2. oficiální měřený trénink pro všechny divize
13:15 Rozprava s jezdci (v prostoru před vstupem do hlavní věže)
13:45 - 16:45 1. série rozjížděk pro všechny divize
17:15 – 18:30 2. série rozjížděk RB, Crosscar, Kartcross, D2 a TA1600
08:00 - 09:00 Pokračování 2. série rozjížděk
09:00 - 11:15 3. série rozjížděk pro všechny divize
11:15 Slavnostní představení jezdců
12:00 - 17:00 Semifinále a Finále
po dojetí finálový jízd Vyhlášení vítězů v prostorách cílové rovinky
Vstupné:
Plakát:
Již nadcházející víkend 12. – 13. srpna se v Poříčí nad Sázavou uskuteční čtvrtý podnik republikového autokrosového šampionátu. Ten je zároveň součástí Zóny Střední Evropy a kartcrossového MASCOM Cupu a tak je počet přihlášených obrovský. Diváci se mohou těšit na strhující souboje a také start několika slavných borců, které poslední dobou neměli možnost na tratích vídat.
Velmi příjemné bylo vidět v seznamu přihlášených evropského šampiona divize Buggy1600 z roku 2009 Víta Nosálka. „Jedu, no (úsměv). Nevím, jestli je to překvapení, nicméně budu startovat v královské divizi SuperBuggy. Těším se (smích). Bude totiž obrovská konkurence, která mě prověří (smích). Mé ambice jsou samozřejmě vítězné, ale na druhou stranu jsem dlouho nezávodil a tak nevím, jestli tohle tvrzení není až moc optimistické (smích). Každopádně nikdo tam nechce jet prohrát (úsměv). Takže když to vezmu reálně, chci se po dlouhé pauze seznámit s autem a cokoliv navíc bude příjemným bonusem,“ nastiňuje své plány evidentně natěšený pilot ze Zábřehu na Moravě.
Velkým jménem, ovšem proslaveným v jiné disciplíně, je Jiří Tlustý. „Poříčí pojedu už potřetí. Poprvé to bylo s kartcrossovou buginou, letos podruhé to bude se speciálem divize SuperBuggy. Vše zprostředkoval Radek (Jordák) a auto je půjčené od Romana Poláka. Bude to moje premiéra s turbem a Radek říká, že je to ještě silnější než moje předchozí auto,“ je zvědavý hokejista, který odehrál 446 utkání v zámořské NHL především za tým Carolina Hurricanes. A jaké má ambice do Poříčí? „Při tom velkém počtu jezdců to hodlám odkroužit nějak vzadu a dohlížet na ty přede mnou (smích).“
Borcem, který se jako jeden z nejaktivnějších snaží vzkřísit ještě nedávno velmi populární a tradiční kategorii TouringAutocross, je Petr Šimurda. „Mojí letošní prioritou je Zóna Střední Evropy. Jde mi tedy především o zónové body. Prioritou vždy je dobře fungující auto, které dojede do cíle. „Plechovek“ je všeobecně málo. Pro oživení této stále divácky velmi populární kategorie by to chtělo něco dělat. Já se o to snažil a ještě loni doufal, že tato divize půjde obnovit i na evropské úrovni. Teď už tomu však moc nevěřím,“ konstatuje smutně východočeský závodník. Ovšem přece jen přidává i pozivita. „Když se skloubí republikový závod se zónovým, konkurence je zajímavá a kvalitní. Tak tomu bylo v Humpolci, na novopackém podniku, kde se pro změnu jelo o hodnotné ceny včetně finančních, a bude tomu tak i v Poříčí nad Sázavou. Doufám tedy, že dorazí co nejvíce fanoušků a vytvoří perfektní atmosféru (úsměv).“
Mladou generaci zastupuje například jedna z adeptek na nejvyšší příčky divize JuniorBuggy Eliška Plná. „Do Poříčí se těším moc. Loni se nám zde velmi vydařila sobota, po které jsme vedli. Neděle už byla horší. Doufám tedy, že letos budeme vepředu od začátku až do konce. Snad vyjde hezké počasí. Neobávám se však ani případného deště, protože poříčští pořadatelé jsou vynikající a jistě by si i s tím dovedli poradit,“ chválí a těší se havlíčkobrodská autokrosařka.
Vlastimil Resl
Po několika letech úpadku je opět na vzestupu Divize6. Startovní pole sice ještě není tak početné jako za zlatých časů Tomáše Handíka, Jana Ratajského, Martina Šindelka, Zdeňka Antonyho a dalších hvězd té doby, leč jede se hodně rychle a šanci zvítězit má vždy několik pilotů. První čtyři borci tabulky průběžné klasifikace se navíc po polovině sezony nacházejí v rozmezí pouhých sedmi bodů a drama do zbývajících tří podniků je tak zajištěno.
Lídrem průběžné klasifikace Divize6 po třech odjetých podnicích je Luděk Dubravský, útočící již na čtvrtý republikový titul v řadě. „První polovina sezony? No (odmlčí se). Musím nad tím trochu popřemýšlet. Přes nějaké technické problémy proběhla dobře. V humpoleckém finále jsem po nějakých technických problémech dojel čtvrtý, poté následovala novopacká a přerovská stříbra. Tím se mi povedlo ujmout vedení v šampionátu, jelikož soupeři se nevyhnuli bodovým ztrátám. Teď se musíme soustředit na druhou polovinu sezony. Konkurence je totiž obrovská. Hodně rychlí jsou otec a syn Tomáš a Kuba Jánošové, určitě Denis Pytela, ale celkově je zde hodně konkurenceschopných jezdců a vyhrát může v podstatě kdokoliv. Do Poříčí nad Sázavou se moc těším. Tamní trať mám moc rád, líbí se mi a tak uvidíme, jaký se povede výsledek,“ usmívá se pilot z východočeské obce Libuň na Jičínsku.
Nejlepší vstup do sezony měl Tomáš Jánoš, který vyhrál oba úvodní podniky v Humpolci a Nové Pace. Na vedoucí příčku momentálně ztrácí pouhé tři body. „Já si nemám na co stěžovat (úsměv). První dva závody vyšly parádně. Pak sice v Přerově klasicky odešel motor, což mě mrzelo tím více, že tamní trať je jednou z mých nejoblíbenějších. Ale nedá se nic dělat, ve hře o titul jsme a jdeme do toho nekompromisně po hlavě (smích). Do Poříčí nad Sázavou mám dva motory, abych byl nachystán na jakékoliv případné selhání techniky. Poříčskou trať mám hodně rád, těším se tam, věřím v hojnou fanouškovskou účast a také počasí máme dle všeho objednané úplně skvělé. Věřím, že to dobře dopadne,“ usmívá se dlouholetý autokrosař.
Jediný bod za svým otcem je Jakub Jánoš, jenž získal maximální pětatřicetibodový víkendový zisk v přerovském Údolí mamutů. „Za mě první polovina sezony dobrá. Dokonce bych řekl, že super. Auto drží a motor taky. Začal jsem pátým humpoleckým místem, následoval novopacký bronz a přerovské vítězství. Forma má tedy stoupající tendenci,“ směje se Východočech, bojující o svůj premiérový mistrovský titul a doplňuje, co pro jeho zisk chce udělat. „Základem je vždy spatřit cíl. Konkurence je obrovská, a když si představím, jak rychle kluci jedou, ani nevím, jestli se na závody těšit nebo netěšit (smích). Do Poříčí se každopádně těším hodně. Tamní pořadatelé se o skvělou trať parádně starají, Ráďa (Jordák) vždy zajistí i parádní doprovodný program, takže se těším moc.“
Nejvyšší ambice ve své druhé republikové sezoně neskrývá průběžně čtvrtý Denis Pytela. „Úvodní podniky sezony mi trochu pokazily technické problémy. V novopackém finále se mi zlomila celá těhlice, následkem čehož upadlo levé přední kolo a bylo po nadějích. Ani Přerov nebyl bezproblémový. Tam mi ve druhé rozjížďce odešel třetí stupeň v převodovce a dojížděl jsem na druhý kvalt. Následně jsme byli nuceni převodovku vyměnit. Sami s taťkou bychom to asi v časovém limitu stihli těžko. Naštěstí nám na pomoc dorazili kamarádi z Radče a Přibic. Poprvé v životě jsem tak zažil, jaké to je mít kolem sebe tým mechaniků. Díky moc, kluci, patří vám veškerý kredit. Udrželi jste nás ve hře o titul,“ oceňuje kamarády brněnský závodník a nyní již hledí vstříc nadcházejícímu víkendu. „Do Poříčí nad Sázavou se těším neskutečně. Po té dlouhé pauze panuje trochu nervozita, jestli jsem nevypadl ze cviku. Příprava fyzická, psychická i auta nicméně proběhla, a pokud technika dovolí, samozřejmě plánuji bojovat o vítězství.“
Vlastimil Resl
www.autokrosar.cz
Přehlídkou hvězd nejen českého, ale i evropského autokrosu, bude letos závod v Poříčí nad Sázavou. Podnik Mezinárodního mistrovství republiky a Mistrovství zóny střední Evropy se na Homolce uskuteční už za pár dní, 12. – 13. srpna.
Zúčastní se kompletní česká špička ve všech divizích, hvězdou první velikosti je desetinásobný mistr Evropy v divizi SuperBuggy, Němec Bernd Stubbe. Ten letos vůbec nezávodí, přesto ho Poříčí v autě uvidí. „Velkou zásluhu na jeho účasti má Radek Jordák. Dá se říct, že Bernda přemluvil a půjčí mu svoje loňské auto. Bude to určitě velká událost, protože se na naší trati představí vůbec poprvé,“ prozradil hlavní pořadatel Tomáš Jeníček z AMK Poříčí.
V nejsilnější divizi se ze zahraničních účastníků představí také mj. Lotyš Ervins Grencis nebo Terry Callaghan z Nizozemska. Přijet na svůj oblíbený závod chtěl i Španěl Carlos Hernando Saiz, ale kvůli problémům s technikou musel účast nakonec vzdát.
Jakub Kubíček dlouhá léta jezdil kompletní evropský i republikový šampionát. Letos však má omezený program a startuje pouze v republikovém mistrovství. Nebude tudíž chybět na čtvrtém domácím závodě, který hostí Poříčí nad Sázavou. „Ambice do Poříčí?,“ zamýšlí se. „Rozhodně se nechci vozit vzadu a budu bojovat o ten nejlepší výsledek. Čím lepší, tím budu spokojenější. Primárně si však celý náš tým chce víkend užít na maximum,“ usmívá se rakovnický autokrosař.
Poříčí je proslulé mimo jiné tím, že vítěz kategorie SuperBuggy získá na rok do držení putovní pohár Mediasportu. Tobě se ho v minulosti podařilo vyhrát třikrát v letech 2014, 2017 a 2021. Co pro tebe znamená?
„Je to největší pohár, který jsem si za celou kariéru vyzávodil (smích). Je pěkně těžký a vyhrát ho je neméně těžké. Zároveň je to taková pěkná dlouholetá tradice. Vím, že poprvé ho vyhrál Roman Kalvoda. Rok už si však nevybavuji, tuším jen rok 2007... Asi ho tedy budu muset znovu vyhrát, abych si ty štítky se jmény přečetl (smích).“
Takže ambice máš vítězné?
„Dá se říct. Nebudu se tím tajit. Jsem však nohama na zemi, protože kluci, jedoucí Evropu, jsou rozjetí. Tak uvidíme, jak to dopadne.“
Dle pohledu do seznamu přihlášených bude konkurence početná a velmi kvalitní.
„Samozřejmě se sejde nejlepší republiková konkurence doplněná zahraničními piloty. Zde bych jmenoval nejúspěnějšího autokrosaře všech dob Bernda Stubbeho a rovněž velmi rychlého Lotyše Ervinse Grencise. Příjemně mě také překvapilo vidět mezi přihlášenými Honzu Smrže a Víťu Nosálka. Takže závod to bude jistě náročný a tím zajímavější pro diváky, kterých se, věřím, do Poříčí sjede zase velké množství.“
Ty letos evropský šampionát nejedeš. Proč?
„Těch důvodů, proč se letos neúčastníme mistrovství Evropy, je hned několik. Zřejmě tím hlavním je bohužel odchod mého dědy tam nahoru... Děda mě, potažmo autokrosu obětoval vše a veškerý svůj čas trávil na dílně, aby Bestie a vše ostatní bylo vždy připraveno a mohli jsme se účastnit obou šampionátů. Bez něj je to teď jak bez deseti lidí naráz, s čímž se zatím ještě trochu pereme. Navíc do toho všeho si stavíme nové zázemí, stěhovali jsme celou dílnu, což nám také vzalo spoustu času na přípravu před sezonou. Nic ale nevzdáváme, autokrosem se chceme bavit i nadále, protože víme, že i děda by si to tak přál. Tudíž jsme se pro letošek rozhodli jet ve větším časovém klidu jen domácí mistrák. Uvidíme, co přinese rok 2024...“
Počítám však, že Evropu sleduješ.
„Sleduju. Samozřejmě (odpovídá okamžitě). Snažím se sledovat každý závod a podporovat naše. Jen je malinko smutné, že ještě nedávno v Evropě divize SuperBuggy byla o deseti lidech, schopných vyhrávat a rvát se o titul, a dnes je to o dvou autech. Tak to však je, ale doufám, že doby, kdy nás jezdilo stabilně kolem pětatřiceti, se zase někdy vrátí. Jeden rok ve Francii nás bylo tuším i jednasedmdesát. Naposledy jsem sledoval francouzské St. Georges de Montaigu a bylo vidět, že čím více sezona spěje ke konci, tím větší vzrůstají emoce a souboje se začínají přiostřovat. To ale diváci chtějí vidět.“
Závěrem odbočme k mládeži. Ty jsi odchovancem divizí RacerBuggy a vždy jsi o nich pochvalně hovořil. Jak vnímáš jejich současnost?
„Zúčastnil jsem se jako instruktor několika Akademií a je strašně hezké vidět, že kluci a holky, které jsem tam viděl, dnes už patří ke špičce v JuniorBuggy. Za chvíli budou mými konkurenty (úsměv). Práce s mládeží, kterou má pod palcem hlavně Kuba Vymazal, rozhodně přináší své ovoce. Jsem moc rád, že na mládež Autoklub ČR nezapomíná, ale naopak se to snaží podporovat. To ovoce pak přichází například i v té podobě, že my Češi již dlouhá léta vyhráváme Pohár národů.“
Vlastimil Resl
www.autokrosar.cz