Jakub Kubíček dlouhá léta jezdil kompletní evropský i republikový šampionát. Letos však má omezený program a startuje pouze v republikovém mistrovství. Nebude tudíž chybět na čtvrtém domácím závodě, který hostí Poříčí nad Sázavou. „Ambice do Poříčí?,“ zamýšlí se. „Rozhodně se nechci vozit vzadu a budu bojovat o ten nejlepší výsledek. Čím lepší, tím budu spokojenější. Primárně si však celý náš tým chce víkend užít na maximum,“ usmívá se rakovnický autokrosař.

Poříčí je proslulé mimo jiné tím, že vítěz kategorie SuperBuggy získá na rok do držení putovní pohár Mediasportu. Tobě se ho v minulosti podařilo vyhrát třikrát v letech 2014, 2017 a 2021. Co pro tebe znamená?

„Je to největší pohár, který jsem si za celou kariéru vyzávodil (smích). Je pěkně těžký a vyhrát ho je neméně těžké. Zároveň je to taková pěkná dlouholetá tradice. Vím, že poprvé ho vyhrál Roman Kalvoda. Rok už si však nevybavuji, tuším jen rok 2007... Asi ho tedy budu muset znovu vyhrát, abych si ty štítky se jmény přečetl (smích).“

Takže ambice máš vítězné?

„Dá se říct. Nebudu se tím tajit. Jsem však nohama na zemi, protože kluci, jedoucí Evropu, jsou rozjetí. Tak uvidíme, jak to dopadne.“

Dle pohledu do seznamu přihlášených bude konkurence početná a velmi kvalitní.

„Samozřejmě se sejde nejlepší republiková konkurence doplněná zahraničními piloty. Zde bych jmenoval nejúspěnějšího autokrosaře všech dob Bernda Stubbeho a rovněž velmi rychlého Lotyše Ervinse Grencise. Příjemně mě také překvapilo vidět mezi přihlášenými Honzu Smrže a Víťu Nosálka. Takže závod to bude jistě náročný a tím zajímavější pro diváky, kterých se, věřím, do Poříčí sjede zase velké množství.“

Ty letos evropský šampionát nejedeš. Proč?

„Těch důvodů, proč se letos neúčastníme mistrovství Evropy, je hned několik. Zřejmě tím hlavním je bohužel odchod mého dědy tam nahoru... Děda mě, potažmo autokrosu obětoval vše a veškerý svůj čas trávil na dílně, aby Bestie a vše ostatní bylo vždy připraveno a mohli jsme se účastnit obou šampionátů. Bez něj je to teď jak bez deseti lidí naráz, s čímž se zatím ještě trochu pereme. Navíc do toho všeho si stavíme nové zázemí, stěhovali jsme celou dílnu, což nám také vzalo spoustu času na přípravu před sezonou. Nic ale nevzdáváme, autokrosem se chceme bavit i nadále, protože víme, že i děda by si to tak přál. Tudíž jsme se pro letošek rozhodli jet ve větším časovém klidu jen domácí mistrák. Uvidíme, co přinese rok 2024...“

Počítám však, že Evropu sleduješ.

„Sleduju. Samozřejmě (odpovídá okamžitě). Snažím se sledovat každý závod a podporovat naše. Jen je malinko smutné, že ještě nedávno v Evropě divize SuperBuggy byla o deseti lidech, schopných vyhrávat a rvát se o titul, a dnes je to o dvou autech. Tak to však je, ale doufám, že doby, kdy nás jezdilo stabilně kolem pětatřiceti, se zase někdy vrátí. Jeden rok ve Francii nás bylo tuším i jednasedmdesát. Naposledy jsem sledoval francouzské St. Georges de Montaigu a bylo vidět, že čím více sezona spěje ke konci, tím větší vzrůstají emoce a souboje se začínají přiostřovat. To ale diváci chtějí vidět.“

Závěrem odbočme k mládeži. Ty jsi odchovancem divizí RacerBuggy a vždy jsi o nich pochvalně hovořil. Jak vnímáš jejich současnost?

„Zúčastnil jsem se jako instruktor několika Akademií a je strašně hezké vidět, že kluci a holky, které jsem tam viděl, dnes už patří ke špičce v JuniorBuggy. Za chvíli budou mými konkurenty (úsměv). Práce s mládeží, kterou má pod palcem hlavně Kuba Vymazal, rozhodně přináší své ovoce. Jsem moc rád, že na mládež Autoklub ČR nezapomíná, ale naopak se to snaží podporovat. To ovoce pak přichází například i v té podobě, že my Češi již dlouhá léta vyhráváme Pohár národů.“

Vlastimil Resl

www.autokrosar.cz

Lídrem průběžné klasifikace kartcrossového MASCOM Cupu po šesti závodech je nováček tohoto seriálu Stanislav Brousek. „Sezona se zatím vyvíjí skvěle. Kromě jediného závodu, kterým byly poslední rallycrossové Sedlčany, jsem pokaždé dojel na bedně. Nejvíce se mi líbil asi novopacký podnik, kdy jsme jeli v rámci evropského šampionátu. Atmosféra byla fantastická a navíc se mi povedlo vyhrát,“ usmívá se pilot z Domažlicka, který loni střídal evropské účinkování v CrossCar Academy a domácí starty s JuniorBuggy. A jaké ambice má do nadcházejícího závodu v Poříčí nad Sázavou. „Prostě chci vyhrát.“

Konkurence v MASCOM Cupu je nicméně početná a velká.

„To každopádně. Je zde dost rychlých jezdců. Nějakých sedm nás vždy jede v desetinkách. Velkými soupeři jsou třeba Ondra Hartych, Pepa Švorc a Tomáš Vejmola, ale i s těmi dalšími je třeba počítat.“

Jak se ti líbí trať v Poříčí nad Sázavou?

„Poříčí mám hodně rád a každý rok se tam hrozně moc těším. Jsou to totiž skvělé a parádně zorganizované závody. Letos si navíc chci spravit chuť po nepovedených Sedlčanech a stejně jako na každých závodech chci vyhrát (smích).“

Sleduješ také ostatní autokrosové divize?

„Určitě. Hodně sleduji kategorii JuniorBuggy, protože tam mám hodně kamarádů. Samozřejmě si nenechám ujít královskou divizi SuperBuggy, která se mi hodně líbí. Na evropské scéně asi nejvíce sleduji CrossCar, kde bych chtěl v blízké době také závodit (úsměv).“

Máš mezi jezdci těchto kategorií nějaké oblíbence?

„Sleduji hodně jezdců. Kdybych měl jmenovat jednoho, tak s celým mým týmem v Evropě fandíme Petrovi Doležalovi v divizi CrossCar.“

Prázdniny se přehouply do druhé poloviny. Jak ty trávíš léto?

„Byli jsme na dovolené v Chorvatsku, kterou jsme si užili. Jinak jezdím dost často na motorce enduro. To je takový velký koníček (úsměv).“

Závěrem se tě zeptám na plány do dalšího průběhu sezony.

„Plány? Udržet první pozici v MASCOM Cupu, pokusit se vyhrát všechny zbývající závody, užít si je a bavit se.“

Vlastimil Resl

www.autokrosar.cz

Černým koněm divize Buggy1600 by v Poříčí nad Sázavou mohl být Václav Kindl. „Poříčí je moje nejbližší a tudíž domácí trať, líbí se mi a je to vždy perfektně zorganizovaný závod se skvělou atmosférou. Samozřejmě se chceme umístit co nejlépe. Nicméně je to náš teprve druhý závod s novým autem, takže prioritou bude stále ho ladit a testovat,“ nastiňuje své nejbližší plány pilot ze středočeské obce Tuchlovice na Kladensku, který při premiéře s novou buginou obsadil na evropském novopackém podniku vynikající páté místo.

Můžeš popsat tvoji novou buginu?

„Jde o speciál z dílen Fast & Speed, osazený motocyklovým motorem Ducati. Ten táta našel náhodou na internetu. Je to V4 s obsahem 1103ccm a je to jediná Ducati ve startovním poli.“

Jak hodnotíš poříčskou konkurenci v divizi Buggy1600?

„Určitě je veliká. Vždyť vedle „republiky“ se zde jede i Zóna Střední Evropy. Za největší favority považuji kluky, startující pravidelně v evropském šampionátu.“

Sleduješ i další divize?

„Když není moc práce, tak sleduji především SuperBuggy a „juniorky“. V těch je mým oblíbeným pilotem můj kamarád Arnošt Florián.“

S Arnoštem a motokáristkami Eliškou Simonovou a Kamilou Vopatřilovou jste se také zúčastnili během Rally Bohemia autogramiády ve stanu týmu Svijany Racing.

„To bylo hezké zpestření a zase jiný zážitek oproti autokrosu. Překvapilo mě, jak je na rozdíl od autokrosu rallyová servisní zóna obrovská a mnohem rozsáhlejší. Byl jsem pozván Lukášem Kubíčkem, ale přestup do soutěží rozhodně neplánuji (úsměv).“

A co motokáry?

„Ty sleduji a rád se na nich svezu, například v CMKarting na Zličíně, patřící Jardovi Nikodémovi.“

Čemu se přes léto věnuješ kromě autokrosu?

„Popravdě moc času není. Většinu ho totiž zabere příprava buginy.“

Závěrem se nabízí otázka na tvé plány do dalšího průběhu sezony.

„Chtěli bychom dojet všechny republikové závody a z těch evropských Přerov a italskou Maggioru. To jsou oba mé oblíbené podniky. Maggioru jsem jel dosud jen jednou – v roce 2019 s „juniorkou“ – a moc se mi líbila. A Přerov bude pod vedením Kuby Vymazala určitě opět skvělý.“

Vlastimil Resl

www.autokrosar.cz

Početná a skvělá konkurence se o víkendu 12. – 13. srpna představí v Poříčí nad Sázavou. Závod je nejen čtvrtým podnikem českého šampionátu, ale je i součástí Zóny Střední Evropy a kartcrossového MASCOM Cupu. Lze tudíž očekávat spoustu strhujících a dramatických soubojů a diváci si určitě přijdou na své.


Webové stránky AMK Poříčí nad Sázavou:

https://www.autokrosporici.cz/

Facebook AMK Poříčí nad Sázavou

https://www.facebook.com/amk.porici


Na evropské scéně stále populárnější divize Crosscar v českých krajích stále patří k těm nejméně obsazeným. Na Homolce by tomu mělo být jinak, když mají dorazit i zahraniční účastníci a přihlášení jsou také oba čeští „Evropané“ Adam Kotaška a Petr Doležal. Na konfrontaci s nimi se těší Tomáš Sulek. „Těším se moc. Myslím, že to budou opět skvělé závody, jako tomu je v Poříčí vždy. Na domácích tratích nás sice v kategorii CrossCar moc nejezdí, tentokrát však dorazí velmi dobří jezdci včetně několika evropských. A moje ambice? Samozřejmě ty nejvyšší. Musím však stát nohama na zemi. Konkurence je totiž opravdu silná. Já se týden před Poříčím zúčastním klubového závodu v Nové Pace, kde se jede holandské mistrovství. Mělo by zde být okolo patnácti speciálu CrossCar, takže očekávám parádní závody a skvělý trénink na Poříčí,“ usmívá se východočeský závodník.

Nádhernou podívanou lze očekávat také v kategoriích RacerBuggy. Jedním z favoritů „dvěstěpadesátek“ je Ondřej Pospíšil. „Těším se dost. Vždyť je to jedna z mých domácích tratí. Nejvíce se mi letos zatím dařilo v Dobřanech, kde jsem vyhrál nedělní závod. To bych v Poříčí rád zopakoval. Bude to však těžké, protože konkurence je veliká. Největšími soupeři jsou Láďa Hanák, Láďa Jiřička, Amálka Židková a Péťa Bílek, takže očekávám velké souboje a doufám, že dorazí hodně diváků,“ věří olbramovický pilot, jemuž patří po pěti odjetých závodech v průběžné klasifikaci RacerBuggy250 druhá přička.

Divácky velmi populární jsou rovněž divize cestovních vozů. Lídrem TouringAutocross po třech odjetých podnicích je Jan Brožek. „Zatím jsme ve fázi příprav. Poslední dobou jsme totiž dělali více na novém autě, se kterým snad vyjedeme příští sezonu. Nyní se již každopádně naplno věnujeme přípravě stávající Fabie. Do Poříčí se moc těšíme. Trať je tam totiž vždy skvěle připravená, atmosféra krásná a pořadatelé dělají maximum pro perfektní průběh celé akce, aby si to jezdci i diváci užili. A má priorita? Ta se nemění – spatřit ve finále šachovnicovou vlajku,“ těší se autokrosař z Hradce Králové.

Vrcholem každého autokrosového podniku je finále královské divize SuperBuggy. Zde na nejvyšší příčky pomýšlí Vojtěch Vaculík. „Do Poříčí se těším velice. Mám to tam opravdu hodně rád a ambice jsou ty nejvyšší,“ přidává své stručné, leč jasné vyjádření znojemský jezdec."

Vlastimil Resl

Do daleké Francie se vydají na šestý podnik ME v autocrossu jezdci a jejich autocrossové týmy. Ve Francii je od loňska nový asfaltový start a taky se přesunul do horní části start. Závody v loňském roce byly velice dramatické a i letos to nebude jiné. Navíc bohatý doprovodný program vytváří z tohoto závodu nezapomenutelný zážitek. Pojďme se podívat, co nás čeká!

Časový harmonogram


Sobota
08:45 Rozprava s jezdci
09:20 Warm up- na dvě kola
10:45 1 měřený trénink
14:20 2 měřený trénink
16:45 1 serie rozjíděk

Neděle
08:30 2 serie rozjíděk
10:45 3 serie rozjíděk
14:20 Semifinále a finále
18:30 Oficiální předávání cen

Vojta Vaculík

Na Francii jsem poměrně dost zvědavý. Stejně jako na většině evropských tratí jsem tam ještě nikdy nebyl. Teď o víkendu nás čeká první ze dvou francouzských závodů v St. Georges de Montaigu. Od všech, kteří tam už byli, jsem slyšel, že tam každoročně jezdí mnoho soupeřů a trať to je poměrně těžká. To mi však nevadí a beru to jako výzvu. Pokud se nám zadaří odvézt si při takto nabitém závodě nějaké body, budeme jenom rádi. Tempo máme letos dobré a tomu odpovídají i naše ambice.

Filip Duřt

Do Francie se těším moc jako každý rok. Mají tam skvělou trať a ta atmosféra je úžasná. Auto jsme po Nové Pace skoro celé repasovali, aby bylo co nejlépe připravené na druhou polovinu sezóny, udělali jsme i pár lehkých změn a doufám, že nám bude přát štěstí a budeme moc bojovat o ty nejvyšší příčky.

St Georges de Montaigu (France)

https://www.chronomoto.hu/fiaautocross/.

Výsledky najdete zde:

https://live.chronomoto.hu/ax/

Živý přenos na kanále youtube bude zde:

https://m.youtube.com/@ofactv/streams

Facebookové stránky pořadatele

https://www.facebook.com/AutocrossSaintGeorgesDeMontaigu

Webové stránky pořadatele

https://www.autocross-stgeorges.fr/site/

Fotogalerie Tomáše Němce z loňského roku:

https://www.autokrosar.cz/fotogalerie/me-saint-georges-de-montaigu-2022/

Plakát

Do pretekov Zóny strednej Európy v Môlči síce ešte ostávajú necelé dva týždne, avšak už teraz vieme povedať, že diváci sa určite majú na čo tešiť. Organizačný výbor už pilne pripravuje trať a zázemie tak, aby v dňoch 15-16.7.2023 bolo všetko čo najlepšie pripravené a podujatie prinieslo ako jazdcom tak aj divákom hodnotný športový zážitok.

Napriek tomu, že zoznamy prihlásených sa vždy najviac plnia hlavne v posledných dňoch prihlasovania môžeme už dnes prezradiť, že zoznam už aktuálne obsahuje viac ako šesťdesiatku pretekárov , ktorí budú o svoje body bojovať v rámci niekoľkých šampionátov – či už v rámci FIA majstrovstiev Zóny strednej Európy, majstrovstiev Slovenska, majstrovstiev Rakúska, majstrovstiev Maďarska, či vloženého preteku Max Challenge. Aktuálne v zozname prihlásených figurujú pretekári zo siedmych európskych krajín a to Slovenska, Českej republiky, Maďarska, Rakúska ,Srbska, Slovinska či Talianska. Zaujímavé duely určite sľubuje kráľovská divízia Superbuggy kde v tejto chvíli máme prihlásených už 9 pretekárov, medzi nimi aj domáceho matadora Milana Rýzeka.

Slovenské zastúpenie nebude chýbať ani v divízii Junior buggy, kde nás bude reprezentovať talentovaná Lea Horniaková. Veríme, že zaujímavá konkurencia sa stretne aj v divízii „veľkých plecháčov“ , teda Touring Autocross, kde máme zatiaľ prihlásenú trojicu pretekárov – Janka Šeba, Petra Šimurdu či taliana Natale Casalboni. Ak sa vám meno Šimurda spája skôr s rally, nezúfajte. Tento český jazdec sa venuje obom disciplínam. Do Môlče však nepríde s historickou technikou v podobe Škody 130LR, ale so Škodou Fabia, s ktorou po európskych tratiach v uplynulých rokoch úspešne brázdil Václav Fejfar.

Veľmi potešujúcou informáciou je aj počet prihlásených v „autokrosovej prípravke“ a to v divíziach Racer Buggy, ktoré majú za cieľ vychovávať mladé talenty. V tejto chvíli v divíziach RB125 a RB160 figuruje dovedna sedem pretekárov .

Ďalšou dobrou správou sú prihlášky pretekárov, ktorých sme na autokrosových tratiach už dlhú dobu nevideli – či už napríklad Patrika Tužinského na Seate Ibiza, ktorý sa predstaví v rámci voľného pohára, Jána Drozdíka s Peugeotom 205, alebo žilinčana Petra Pastoreka, ktorý sa predstaví rovnako v rámci voľného pohára s Mazdou 6 MPS.

Počet prihlásených pretekárov každým dňom rastie a my už teraz vieme, že sa v Môlči bude určite na čo pozerať. Poznáme už aj časový harmonogram podujatia, ktorý vyzerá nasledovne:

Sobota, 15.júla:

11:00     1. oficiálny meraný tréning

14:00     2. oficiálny meraný tréning

16:00     1. séria kvalifikačných jázd

Nedeľa, 16.júla:

9:00      2. séria kvalifikačných jázd

11:00    3. séria kvalifikačných jázd

13:00     slávnostné defilé

14:00     semifinálové a finálové jazdy

Organizačný výbor Vás na preteky do Môlče srdečne pozýva a teší sa na vašu účasť!

Sezóna motoristických podujatí je už v plnom prúde, avšak čo sa týka autokrosu, slovenskí priaznivci tohto športu si v tomto kalendárnom roku ešte na svoje neprišli. To sa však už čoskoro zmení, nakoľko po vyše roku sa opäť hlási o slovo tradičné podujatie v Môlči. Organizačný výbor, ktorý prešiel minulý rok drobnými zmenami, sa už v týchto chvíľach usilovne pripravuje na to, aby v dňoch 15. – 16.07.2023 priniesol opäť kvalitne pripravené podujatie.

A na čo všetko sa môže fanúšik autokrosu v Môlči v tomto roku tešiť? Na napínavé súboje na trati s dĺžkou 980 metrov hneď v niekoľkých šampionátoch. V prvom rade je podujatie zaradené do kalendára majstrovstiev Zóny Strednej Európy, opomenúť však nemôžeme ani Medzinárodné majstrovstvá Slovenska ale aj národné šampionáty, pričom jazdci v Môlči zabojujú o body v rámci majstrovstiev Slovenska, Maďarska a Rakúska. Na trati ale uvidíme aj nelicencovaných, amatérskych pretekárov, ktorí budú súťažiť v rámci maďarského novo vzniknutého Max Challenge cupu, ktorý má naplánovaných hneď niekoľko podujatí a to nielen v Maďarsku ale aj na Slovensku a v Srbsku.

Kalendár majstrovstiev Zóny Strednej Európy má v tomto roku naplánovaných 8 podujatí, pričom Môlča bude štvrtou v poradí. Po minuloročnom, veľmi slušnom počte štartujúcich organizátori veria, že aj v tomto roku bude depo na tejto krásnej trati neďaleko Banskej Bystrice opäť praskať vo švíkoch.

Pretekári sa už v tejto chvíli môžu registrovať do pretekov pomocou prihlášky, ktorú nájdete TU: http://www.sams-asn.sk/prihlaska0.php?idpr=229

Organizátori sa tešia na každého jedného účastníka podujatia, či už diváka, alebo pretekárov s ich sprievodom. Nezabudnite, 15. – 16. júla sa vidíme v Môlči!

Před závodem jsem se rozhodl, že už dále nebudu akceptovat cenu závodního paliva a přejdu na běžný benzin od našich západních sousedů, protože kvalitou toho českého si nejsem úplně jist. Při té příležitosti jsme využili změnu předpisů a nahradili restriktor trošku větším, co nám jen umožnila upravená komora našeho turba. Naladění u Martina Matouška proběhlo bez problémů, někde jsme získali, někde trošku ztratili a tak se mohlo vzhůru do Paky.

Do dějiště závodu jsme se vydali v pátek po práci. Depo na našem tradičním místě a čelem jsme sousedili s Vaculíkovými. Musím říct, že je to radost mít takové sousedy přes weekend- Vojta míchal drinky, Boris nešel daleko pro milé slovo a pochvalu… no  prostě super! - díky😊. Veškeré přejímky jsme zvládli v pátečním podvečeru a 16 převzatých jezdců slibovalo velký zážitek pro nás i diváky.

První trénink jsem se klasicky rozjížděl a výsledkem bylo 6. místo a to i kvůli nakropené trati právě před naší skupinou. V druhém jsem chtěl zatáhnout, ale moje snažení skončilo hned při prvním přidání plynu, kdy mě sjela hadice od intercooleru a nemělo cenu dál pokračovat. Konečné 9. místo neznamenalo nic hezkého na startu, ale závod byl teprve na začátku.

První rozjížďka se jela nadvakrát a bohužel při tom prvním zrušeném startu jsme do kopce ubrali skoro všichni co jsme odjeli až na Oťase, který si toho nevšimnul a trošku se mě opřel o zadek auta. Opakovanou jízdu jsem si teda moc neužil a neustále jen poslouchal brousící kolo o podběh, čuchal pálící se gumu a čekal kdy kolo bouchne. Naštěstí to vydrželo, v cíli 4. místo, Oťas se přišel omluvit, takže vše ok.

Druhá sobotní rozjížďka start ok, odjel jsem druhej a tak nějak to na pohodu držel. Bohužel jsem pak v jednom kole na výjezdu za studánkou dvakrát nezařadil, a úplně vypadnul z rytmu. Toho využil Lukáš Musil, který mě docvaknul, a i když mě Adélka hlásila do vysílačky, že se blíží nějak jsem to nepobral a nezeptal se pořádně na odstup. Dolů ve sjezdu jsem si teda jel na pána pomalu a do zatáčky zeširoka a neměl tucha, že je někdo úplně zamnou. Bohužel pak přišla rána, a tahle moje chyba mě přišla hodně draho. Nejen odstoupením z rozjížďky ale i množstvím dílů, které to odnesli.  Z mého pohledu to bylo hodně tvrdé, ale ta prvotní chyba byla moje.

No do depa muselo auto na vidlích, tam jsem si s tátou trošku vyměnil názory. Kdo nás zná, a ví jak hlasitěji mluvíme, asi tuší jak moc hlasité to bylo. Myslím, že to vzbudilo i bílou paní z nedalekého hradu Pecka a tímto se jí omlouvám za přerušení spánku trvajícího několik století. Omluvit se musím i Adélce, kterou jsem neprávem sprdnul a tátovi, kterej pro mě dělá na autě první a poslední. No a pak taky mechanikům, kteří místo koncertu, na který se těšili, šroubovali do noci s tátou na autě, aby ho dali do kupy na další den.

Třetí runda pro mě znamenala jediné a to povinnost ji dokončit s vidinou semifinále. Když jsme čekali nahoře v depu tak přišla průtrž mračen a to jsem si říkal, že start zezadu ze třetí řady to bude semnou zlé. Věděl jsem, že bezpodmínečně musím trefit start a odjet. Měl jsem start program ubrat na mokrém asfaltu ještě trochu míň, ale naštěstí se podařilo a odjel jsem třetí a to bylo přesně to, co jsem potřeboval. Sice jsem Matyase mohl docvaknout, ale jakmile jsem se k němu přiblížil, dostal jsem oblož na okno, takže sem to hlídal a čekal. Zdálo se mě, že jede v zatáčkách trošku zběsile, což se potvrdilo a v posledním kole to prásknul do svodidel a urazil si kolo, takže sem dojel druhý a zachránil semifinále.

To se nakonec nejelo a mě čekal start do finále ze třetí řady. Vyhlídky nic moc, ale zase nemá člověk taky moc co ztratit. Start jsem trefil a odjel čtvrtý. Nicméně do kopce se mě zdálo auto neklidné a ubíral jsem tam víc než by bylo zdrávo. Takže mě tam předjel Marcel a já už se soustředil jen na to držet pozici a nerozbít to. V posledním kole to přestalo jet Petrovi Šimurdovi, takže jsem projel cílem jako 4. Výsledek dle umístění tedy myslím super, nicméně moje výkony nic moc.

Na závěr bych chtěl poděkovat celému mému týmu za práci, co pro mě dělají a občas to se mnou vážně asi jednoduché není😊 a rodině za podporu. Díky též KRTZ Motorsport a Všem, kteří můj start v Pace podpořili, pomohli mě a přijeli fandit. Díky též pořadatelům, že naši divizi do programu zařadili a umožnili nám užít si skvělou atmosféru od pátku do neděle. Dle ohlasů diváků určitě do Evropy plechy patří. Neříkám, že by se ta auta vrátila hned, ale dát tomu jasný řád a jistotu na x let dopředu tak by to podle mě šlo… ale to už je na někom jiném….

Ahoj v Poříčí.

Jirka Bret

První evropský závod v ČR se uskuteční již tento víkend v Nové Pace. Do Štikovské rokle zavítají jezdci divize Superbuggy, Buggy1600, Juniorbuggy. Vložený závod zde budou mít jezdci divize Touring autocross a také jezdci Mascom Cupu. Diváci se rozhodně můžou těšit na skvělou podívanou, protože jezdci jsou již rozjetí a souboje, které se odehrály v Matschenbergu zvedali ze židliček skoro všechny přítomné!

Fotogalerie od Michala Krcha zde:

Fotogalerie od Jana Piláta zde:

Záznam z živého přenosu

https://www.ceskatelevize.cz/porady/10207469169-svet-motoru/223471291271001/

Výsledky najdete zde:


Rozhovor s Kubou Novotným před závodem

https://jicinsky.denik.cz/ostatni_region/jakub-novotny-autokros-nova-paka-mistrovstvi-evropy-stikovska-rokle-buggy-zavody.html


Program závodu

Sobota 1. července 2023
09:30 Warm-up

11:10 první měřený trénink

13:50 druhý měřený trénink

16:30 první rozjížďka

Neděle 2. července 2023
08:00 druhá rozjížďka

10:30 prezentace jezdců

11:45 třetí rozjížďka

14:30 semifinále a finále

18:30 oficiální předávání cen


Seznam přihlášených jezdců:

Juniorbuggy

Buggy1600

Superbuggy

Mascom Kartcross cupu

Touringautocross


Stránky pořadatele zde:

https://www.autoklubnp.cz/

Facebook pořadatele:

https://www.facebook.com/Auto.klub.v.ACR.Nova.Paka

Vstupenky

https://www.ticketportal.cz/event/FIA-MISTROVSTVI-EVROPY-V-AUTOCROSSU


Promovideo

Plakát

Kolotoč Mistrovství Evropy se roztočil na plné obrátky a už tu máme čtvrtý podnik. Ten se uskuteční v německém Matschenbergu. Trať, která je známá svým skokem do neznáma přivitá letos poprvé i jezdce CrossCar Academy Trophy. Chybět nebudou samozřejmě evropské divize a jezdci CrossCar s Adamem Kotaškou a Petrem Doležalem.

Výsledky najdete zde:

https://www.chronomoto.hu/fiaautocross/onb/onb.php?event=AX_2023_04

Live výsledky zde:

https://live.chronomoto.hu/ax/


Program závodu

Sobota 24. 6. 2023
10:35 Warm-up
12:30 první měřený trénink
14:30 druhý měřený trénink
16:30 první rozjížďka

Neděle 25. 6. 2023
09:30 druhá rozjížďka
13:00 třetí rozjížďka
15:15 semifinále a finále
19:00 oficiální předávání cen

Seznam přihlášených jezdců:

Stránky pořadatele zde:

https://www.matschenberg.de/

Facebook pořadatele:

https://www.facebook.com/MatschenbergOffroadArena


Test Petra Doležala před závodem

Plakát

V tomto roce vychází již páté vydání časopisu Rally, které zakoupíte na stáncích vašeho oblíbeného prodejce. Kromě rally v něm najdete také rozhovory z autocrossu a rallycrossu.

Autokros - Rallykros CZ

Tradiční porce stránek o autokrosu a rallykrosu.

Autokros CZ / MČR Přerov, ME Seelow

Rallykros CZ / ZSE Greinbach, WRX Montalegre

Švédský jezdec Johan Kristoffersson zvítězil v prvním závodě WRX.


50. Rallye Český Krumlov - Kopecký oslavil rekordní osmé vítězství

Opravdu těžkou soutěží byla jubilejní 50. Rallye Český Krumlov. A namále měl v samotném závěru i vítězný Jan Kopecký…

Věroslav Cvrček - „Být na bedně v MČR byl sen“

Po třech odjetých závodech PSG MČR v rally patří Věroslavu Cvrčkovi druhá příčka průběžného pořadí za Janem Kopeckým.

Velký profesionál Petr Gross (2. díl)

Na minulé povídání s Petrem Grossem navážeme pokračováním, ve kterém vybraní jezdci přidají zážitky s tímto legendárním spolujezdcem.

Rallysprint Kopná - Na Kopné vítězí domácí

Posledních 15 let vyhrávají při Rallysprintu Kopná pouze domácí jezdci. Na to letos navázal 27letý Adam Březík z nedalekého Lukova, když společně s navigátorem Ondřejem Krajčou dominovali úvodnímu podniku sprintové sezony.

Pozvánka Agrotec Petronas rally (mapa)

Organizační tým pořádá Agrotec Petronas rally už po osmnácté, dá se tedy říct, že rally dosáhla plnoletosti. A jak tedy bude vypadat její letošní podoba?

Co dnes dělá? Jan Trajbold - „Rally mi dala spoustu přátel a zážitků“

Myslím, že nebudu daleko od pravdy, když řeknu, že mnozí fanoušci mohli tak trochu závidět Janu Trajboldovi jeho dětství. Vyrůstat v rally rodině, toulat se po závodech a žít soutěžemi by chtěl určitě mnohý z nás...

Podorlická rally - Rozhodla finálová zkouška

Při druhém dílu seriálu ČMPR si bohaté startovní pole konečně užilo sluníčko a suché asfaltové tratě. Většinu soutěže držel vedoucí příčku pevně v rukou Pavel Gajar, ale v závěru Petr Zedník zatroubil do útoku.

Radouňská rallye s novou erzetou a kontrolou GPS (mapa)

Sedmnáctý ročník Radouňské rallye se bude konat v pátek a sobotu 23.–24. června. Populární jihočeská soutěž ponese jméno svého zakladatele, který zemřel před rokem, měsíc před startem milovaného závodu. Memoriál Františka Michálka bude třetí soutěží probíhajícího ročníku Českomoravského poháru rallye. V krátkém rozhovoru s ředitelem soutěže Petrem Michálkem vám představíme hlavní novinky Radouňské rallye 2023 a poodhalíme i plány do budoucna.

SK: Slovakia Rallye Tatry - Dráma pod Tatrami sa nekonala

Spôsobom štart - cieľ premenila topoľčianska posádka Jaroslav a Erik Melichárekovci aj svoj tretí štart v sezóne na víťazstvo a suverénne vedú v priebežnom hodnotení MMSR.

ERC: Rally Poland - Sesksovi chutná šotolina

První ze série šotolinových soutěží evropského seriálu ERC v Polsku ovládl lotyšský jezdec Martins Sesks. Se Škodou Fabia RS Rally2 dokázal na pneumatikách MRF udržet za zády nejen oba jezdce světové třídy Paddona a Östberga, ale i loňského vítěze Marczyka. Výkon našich jezdců ovlivnily nevýhodné startovní pozice. Erik Cais obsadil 9. příčku, Filip Mareš dojel jedenáctý.

WRC: Rally de Portugal, Rally Italia Sardegna

Kalle Rovanperä ukončil při Portugalské rally čekání na další vítězství ve své kariéře. Portugalský triumf ho zároveň nasměroval do čela průběžného pořadí šampionátu. Jeho hlavním konkurentem zřejmě bude po úspěchu na Sardinii jezdec Hyundaie Thierry Neuville.

A letí to, třetí podnik je tu. Vilkyciai a velmi zvláštní povrch, který už není neznámou, přesto není příliš oblíbený. Vyhraje opět český jezdec... jak to dopadne s počasím...bude live přenos... na všechny neznámé získáme odpovědi již zítra a v neděli 🙂

Výsledky najdete zde:

https://www.chronomoto.hu/fiaautocross/onb/onb.php?event=AX_2023_03

Live výsledky zde:

https://live.chronomoto.hu/ax/


Info ze závodu

Petr Bartoš končí - motor

Martin Kolomý měnil motor.


Autocross news - sobota


Shrnutí dne od pořadatele


Fotogalerie ze soboty od Tomáše


Poslušně hlásíme, že jsme na místě. Děkujeme Liborovi Pospíšilovi za zapůjčení auta. Moc si toho vážíme.


Program závodu:

https://askvilkyciai.lt/wp-content/uploads/2023/06/Program-FIA-AX-VILKYCIAI-2023-scaled.jpg

Stránky pořadatele zde:

https://askvilkyciai.lt/en/home-english/

Facebook pořadatele:

https://www.facebook.com/askvilkyciai.lt

Live přenos

bude doplněn

Plakát

Na přelomu června a července (30. 6. 2023 – 2. 7. 2023) se uskuteční pátý závod Mistrovství Evropy v autokrosu za pořadatelství Auto klubu v AČR Nová Paka. Vedle tří mistrovských kategorií (Super Buggy, Buggy 1600 a Junior Buggy) se diváci mohou těšit i na dvě kategorie, které nejsou součástí ME, a to oblíbené Touring Autocross a početné Kartcross. Do konce května se oficiálně přihlásilo více jak sto jezdců (nejvíce v Buggy 1600 a Kartcrossu) ze dvanácti zemí Evropy.

V pátek 30.6. proběhnou od 13 hodin administrativní a technické přejímky v depu. V sobotu odstartují v 11:10 hodin tréninkové jízdy. Po přestávce po měřených trénincích začnou od 16:30 první kvalifikační jízdy. V neděli se začne závodit již v 8:00 ráno. Od 14:30 hodin startují semifinálové a finálové jízdy, které určí konečné pořadí pátého závodu ME. Vyhlášení nejúspěšnějších tří jezdců proběhne po každé finálové jízdě v prostoru startu.

Příznivci autokrosu a dobré zábavy mohou navštívit i doprovodný program. Už v pátek v bezprostřední blízkosti závodiště od 18 hodin vystoupí se svou produkcí DJ Petro a po něm následuje koncert punk rockové skupiny Selhání systému. V sobotu po dojezdu poslední rozjížďky opět vystoupí DJ Pedro a od devíti večer skupina Fénix. Před jedenáctou hodinou pak proběhne z mostu nad tratí ohňostroj.

V neděli se uskuteční u Autocross Shopu autogramiáda současných a také bývalých jezdců, nebude chybět ani vystoupení mažoretek a Show moto kaskadéra Pavla Vika v prostoru startu.

Složení a harmonogram doprovodného programu se může ale ještě změnit, na všem se intenzivně pracuje a dolaďují se detaily.

Letošní závody budou částečně omezeny z důvodu stavby obchvatu Nové Paky. Z tohoto důvodu jsou posunuty parkovací plochy pro vozidla diváků. Stejně tak bude uzpůsobena plocha pro dočasný kemp.

V současné chvíli mají jezdci za sebou již dva závody, a to v německém Seelow a lotyšské Bausce. V čele průběžného pořadí kategorií jsou náš jezdec Arnošt Florián (Junior Buggy), Damien Crépeau z Francie (Buggy 1600) a další náš reprezentant Petr Nikodém (Super Buggy).

Před závodem ve Štikovské rokli se budou evropské body rozdělovat již tento víkend v litevském Vilkyčiai a poslední červnový víkend v německém Matschenbergu.

Pavel Vydra

tisková zpráva

Letošní rok opět Tomáš se svým týmem natáčí autocross news. Odkaz na poslední, z Bausky je právě v tomto článku, tak se hezky posaďte a pěkné pokoukání.


Fotogalerie od Toma je tu:

Tak a je to tu. Druhý podnik ME v Bausce startuje zítra. Spouta jezdců už je na cestě, někteří jsou již na místě. Tomáš vyjížděl dnes kolem třetí hodiny, tak mu budeme přát hodně štěstí. Ve startovce nechybí žádný z TOP jezdců a vrací se i Ervins Grencis, takže bude veselo. Kdo nejede do Bausky nezapomeňte na víkend v Dobřanech, tam to bude taky pecka!

Výsledky najdete zde:

https://www.chronomoto.hu/fiaautocross/onb/onb.php?event=AX_2023_02

Stránky pořadatele zde:

https://www.musa.lv/

Live přenos neděle - youtube

Fotky od Tomáš Němce ze soboty na FB

Live přenos

Průvodce závodem najdete zde:

https://www.musa.lv/uploads/page_documents/7a6d4f01d8fa0663c5e3315356d30885663147e0.pdf


Plakát

S plánem zaútočit na titul v divizi Touring2000 se před sezonou netajil Josef Bartoš. „Letošní prioritou nadále je jet o titul, byť dosavadní průběh sezony není v tomto ohledu úplně optimální,“ uznává objektivně mladoboleslavský pilot, jenž letos jede první kompletní sezonu s vozem Škoda Fabia.  „Vloni jsem do sezony vstoupil až v její polovině závodem v Poříčí nad Sázavou. Felicii, se kterou jsem předtím vyhrál v letech 2018 a 2021 titul v Divizi2, jsem totiž prodal krnovskému Martinovi Košťálovi. My se zaměřili na stavbu nové Fabie,“ vysvětluje a nabízí se otázka, proč se odhodlal k této změně.

„Chtěl jsem novější techniku a zároveň ještě nadále zústat v Divizi2. Stavba se trošku opozdila a úvodní podniky jsme nestihli. Kdybychom to hrotili, asi by se stíhat daly, ale jet se syrovou, neodzkoušenou technikou, pro nás nemělo význam. Chtěli jsme nastoupit s parádně postaveným a připraveným autem. Přesto se loňské závody nesly především v duchu testování a vítězství na domácím dolnobousovském podniku bylo příjemným bonusem (úsměv).“

Letos už jsi nastoupil do sezony od začátku.

„V Humpolci se nám celý víkend celkem dařilo. Akorát se nám na nakropené trati nepovedl finálový start a z první zatáčky jsem odjížděl úplně poslední. Přesto se po stíhací jízdě povedlo vybojovat čtvrté místo, které bylo za dané situace dobré a uspokojivé. V Nové Pace jsme začali druhým tréninkovým časem. Celý víkend se nám opět dařilo a panovala maximální spokojenost. Vázly pouze zadní tlumiče, které nebyly optimálně nastavené. Na místě to však nebylo řešitelné. Finálové odstoupení nicméně nezpůsobily tlumiče, ale prasklý kloub na poloose…“

Zmiňuješ problémy s tlumiči. Co s tím?

„Před Přerovem došlo k repasi tlumičů ve firmě Protlum. S jejím majitelem Jindřichem Křístkem spolupracuji nějakým třetím rokem a jsem velmi spokojen. Pan Křístek celé tlumiče předělal a auto rázem funguje úplně jinak a mnohem lépe. Teď jsem maximálně spokojen.“

Nakolik to bylo znát v Přerově?

„Hodně. Povedlo se mi hned vyhrát oba měřáky. Pak však přišla úvodní rozjížďka a v té odešla převodovka. S touto závadou jsem, kvůli bodům, musel odkroužit i druhou rundu. Pak jsme převodovku vyndali a můj mechanik Marco Bonomo jí odvezl do Mladé Boleslavi k mému taťkovi, který jí dal přes noc dohromady. Marco se vrátil někdy v půl třetí ráno, vrátili jsme převodovku do auta, vyzkoušeli na kozách, jestli řadí, a teprve pak jsme šli spát. Následně se podařilo vyhrát ranní rozjížďku a zajistit si do finále start z třetí pozice v první řadě. Po startu jsem odjel třetí, ale po strkanici následoval propad na šesté místo. Následovala stíhací jízda a posun na druhé místo, když jsem v závěru ještě zabojoval o vítězství s Lukášem Mihulkou.“

Právě Lukáš je lídrem průběžné klasifikace. Jak hodnotíš současnou konkurenci v Touring2000?

„Lukáš vyhrál všechny tři letošní závody a má velký bodový náskok. Stačí mu tedy už jen sbírat body. Každopádně nevzdávám nic. Konkurence v Touring2000 je veliká. Hodně silní jsou Tomáš Hašler a Václav Ciminga, rovněž nový přírůstek Martin Košťál. Podceňovat rozhodně nejde ani Honzu Šindeláře, byť si letos zatím ve finále vybíral hrozně smůly.“

Autokros je týmovým sportem. Chceš někomu poděkovat?

„Určitě. Klíčovými osobami mého týmu jsou nyní především Marco Bonomo, dále Tomáš Mráz, Radek Žebro a Petr Svárovský alias Hardy, byť ten se momentálně zotavuje po autonehodě. Důležitou osobou mého závodění je táta.  Dále to jsou Péťa Duřt a nově také Kuba Novotný. K tomu mám zajímavou historku. Jelikož nemám řidičský průkaz skupiny E, vlek s autem na závody mi vozí buď Hardy, který je momentálně zdravotně indisponován, nebo Radek Žebro. Ten se však do Přerova nechystal a pojede až do Poříčí. Pak pomohla náhoda. Táta Kuby Novotného s týmem odjížděli do Údolí mamutů v pátek ráno a Kuba, který tak brzy nemohl, nás požádal, jestli ho vezmeme z Jičína. Cestu tam odřídil Péťa Duřt a pak se nabídnul Kuba, že by rád řídil. A když už odjel cestu tam, ujal se i té zpáteční (úsměv). Za mediální propagaci našeho krásného sportu pak děkuji webu autokrosar.cz a časopisu Rally.“

Závěrem se tě zeptám na tvé plány do druhé poloviny sezony.

„Plánem je pořád bojovat o titul. Ten se po rozpačitém úvodu sezony sice vzdaluje, ale ještě zbývají tři závody a za ty se může v autokrosu stát cokoliv. Právě proto mě tento sport pořád nabíjí energií a je součástí mého životního stylu.“

Vlastimil Resl

Druhý závod Mezinárodního mistrovství České republiky je tu. V přerovské rokli se rozburácí závodní stroje již zítra a máme se rozhodně na co těšit. Během tohoto víkendu se můžete těšit na vzrušující závody a ostré souboje mezi nejlepšími jezdci nejen z České republiky. Takže v sobotu na značky a nenechat si ujít jedinečnou příležitost pro všechny fanoušky motorsportu.


Galerie od Tomáše Němce zde:


Galerie od Jana Piláta zde:

Galerie od Zuzany Horákové zde:


Výsledky zde


Finále divize Superbuggy bylo předčasně ukončeno. Jeden z traťových komisařů dostal kamenem. Vzhledem k dostatečném počtu odjetých kol byl nebyl závod restartován. Jinak finálové jízdy byly dramatické snad ve všech divizích, na fb https://www.facebook.com/autokrosar.cz najdete videa z finálových jízd.



Program v PDF ke stažení zde:

https://www.ak-prerov.cz/exe/file/d0e8993b41cef1551929d9fbb.pdf/Program%20z%C3%A1vodu/inline


Webová stránka pořadatele:

https://www.ak-prerov.cz/

Výsledky najdete zde:

http://chronorace.cz/ONLINE%20ZAA_1.htm

Online výsledky zde:

http://liveresults.mylaps.com/chronorace/


Procházka depem od Tomáše:

https://fb.watch/kE7DHnym7R/

Dan Pytloun se poprvé představí v divizi B1600 se svou novou Alfou


Časový harmonogram

Sobota 20. 05. 2023
08.30 1. oficiální měřený trénink
11.00 2. oficiální měřený trénink
13.30 I. série rozjížděk pro všechny divize
16.00 II. série rozjížděk pro divize RB, CrossCar a Kartcross

Neděle 21. 05. 2023
08.00 II. série rozjížděk mimo divize RB, CrossCar a Kartcross
09.30 III. série rozjížděk pro všechny divize
12.30 semifinálové a finálové jízdy
po skončení každé finálové jízdy neoficiální vyhlášení

Vstupné

Vstupné
Dvoudenní 400,- Kč (v ceně dvoudenní vstupenky je vstup do depa)

Sobota 150,- Kč

Neděle 300,- Kč


Vstup depo samostatně 100,- Kč

Parkovné 100,- Kč

Děti do 150 cm zdarma.

Předpověď počasí

Plakát

Autokros - Rallykros CZ
Tradiční porce stránek o autokrosu a rallykrosu.
MČR v autokrosu: Humpolec, Nová Paka
Peter Ramler a Benjamin Reiss - „MASCOM Cup žije rodinnou atmosférou“

ERX - Nyirád odstartoval evropskou sezonu
Sezona mistrovství Evropy v rallykrosu začala na konci dubna v maďarském Nyirádu. Z výher se v jednotlivých divizích radovali Janis Baumanis a Damian Litwinowicz. Oba s číslem šest.

Sébastien Loeb s lancií zpět v MS!

Vydařená oslava v Melku
Ve všech divizích druhého letošního závodu mistrovství Zóny střední Evropy a startu republikového šampionátu v rakouském Melku zvítězili čeští jezdci.


Rallye Šumava Klatovy
Klatovské soutěže se i letos předvedly v dobré světle. Stejně jako na úvodní soutěži šampionátu ani tentokrát nenašli své přemožitele Václav Pech jun. s Petrem Uhlem, jejich Ford Focus WRC letos nástrahy těžké tratě vydržel.

Václav Pech - Vyrovnané bitvy se musí fanouškům líbit

Ján Kundlák - „S jídlem roste chuť, chceme zůstat vpředu“
Slovenský jezdec Ján Kundlák se po zisku titulů v mistrovství Slovenska a v českých rallysprintech 2016 na dlouhou dobu odmlčel. Ale nyní, po dvou odjetých závodech vévodí českému šampionátu dvoukolek.

Pozvánka 50. Rallye Český Krumlov - Z náměstí Svornosti na proměněné erzety

Petr Gross „60“ - „Tenhle sport je krásný“
Jednou z největších osobností historie českých automobilových soutěží je rozhodně Petr Gross. Legendární spolujezdec, který aktuálně žije v Českém Krumlově, oslavil začátkem letošního roku šedesáté narozeniny.

Pavel Ryšánek „70“
Na konci května oslaví významné životní jubileum Pavel Ryšánek. Sedmdesátiletý soutěžák se prosadil hlavně na pozici spolujezdce, ale zkušenosti sbíral i za volantem.

ČMPR: 1. Rallye Králíky - Přijel, zazávodil si a zvítězil
Horká novinka v kalendáři českomoravského poháru Rallye Králíky byla podle očekávání velmi náročným začátkem sezony, který ještě umocnilo deštivé počasí. Nástrahy tratě využil ve svůj prospěch Karel Kupec, který s pronajatou Fiestou Rally3 udržel v šachu všechny silnější čtyřkolky.

SK: Rallysprint Kopná
Do kalendára slovenského šampionátu automobilových súťaží sa vôbec po prvýkrát dostal Rallysprint v Kopné. Vychádzajúc z doterajších skúseností z Hustopečí a Valašky sa síce veľká účasť slovenských posádok nečakala, no aj tých niekoľko posádok úroveň súťaže zvýšilo a zapojilo sa do súboja o absolútne prvenstvo.

ERC: 47. Rally Islas Canarias
Druhou soutěž mistrovství Evropy na Kanárských ostrovech vyhrál suverénně Francouz Yoann Bonato s Citroënem C3 Rally. Asfaltový specialista dokázal v proměnlivých povětrnostních podmínkách udržet za zády jezdce světového formátu Haydena Paddona i celou smečku ambiciózních španělských jezdců. Filip Mareš měl problémy s volbou pneumatik a na první desítku nedosáhl. Jan Černý vyhrál v rámci místního šampionátu.

Craig Breen
WRC: Croatia Rally
Čtvrtý závod světového šampionátu Rally Croatia proběhl ve stínu tragické nehody Craiga Breena na testu před startem soutěže. V Záhřebu se z celkového triumfu těšili Elfyn Evans a Scott Martin.

Oliver Solberg - Všechny cesty vedou do rally
Olivera Solberga není třeba představovat, protože pochází ze známé soutěžácké rodiny. Je synem mistra světa 2003 Pettera Solberga a Pernilly Solbergové (za svobodna Walfridssonové), která v devadesátých letech závodila s enkovým mitsubishi mimo jiné také v soutěžích mistrovství světa.

Český motoristický sport přišel o velkou postavu automobilového off-roadu. Dne 10. května 2023 zemřel náhle ve věku nedožitých 68 let Jiří Kadlec, dlouholetý funkcionář a sportovní komisař rallycrossu a autocrossu.

Stál u začátků rallycrossu v České republice, dlouhá léta byl členem Komise off-road Autoklubu ČR. Jméno Jiřího Kadlece zůstane navždy spojeno se seriálem České trofeje historických vozidel v rallycrossu. Byl jeho duchovním otcem, přišel s myšlenkou pořádání oficiální série závodů pro historiky a Českou trofej zakládal.

Motorsport učaroval Jiřímu Kadlecovi od dětství. Závody navštěvoval s tátou a jeho vášeň propukla naplno, když nastoupil do učení v mladoboleslavské Škodovce, tehdy AZNP. „Do učiliště jsem chodil sedmou bránou, kde byla dílna zvláštních modifikací, a tudíž tam stávala všechna ta krásná závodní auta. Měl jsem tak ty skvosty denně na očích. Zároveň jsem měl to štěstí jako jeden z mála učedníků rok pracovat v závodním oddělení v Česaně, což je dodnes vývojové oddělení automobilky Škoda. Zde jsem potkal velké ikony automobilového sportu, rodinu Bobků, Oldřicha Brunclíka, Milana Žida, Oldřicha Horsáka, Mirka Fouska, hodně jsem také pracoval s mechanikem Petrem Puldou. Se Škodovkou tehdy začínal jezdit John Haugland. Jarda Bobek jezdíval se Spiderem, začínala se vyrábět Škoda 120S a oddělení šéfoval Václav Bobek senior, kterému nikdo neřekl jinak, než Pane Mistře. A on Mistr svého oboru opravdu byl. Pro šestnáctiletého kluka z vesnice to bylo něco neskutečného. To mě definitivně nastartovalo k motorsportu,“ zavzpomínal Jiří Kadlec v rozhovoru pro letošní dubnové číslo časopisu Rally. Po vyučení nastoupil na vyhlášenou mladoboleslavskou Střední průmyslovou školu a s kolegy byl mechanikem závodního týmu SPŠ, který objížděl soutěže se Škodou 120S. Když se vrátil do rodného Hříškova u Loun, kde začal pracovat v místním zemědělském družstvu, začal ve spolupráci s AMK Louny pořádat závody v rallycrossu, které se postupně staly součástí mistrovství republiky. Jiří Kadlec spoluzakládal AMK JZD Hříškov, v roce 1991 přesunuli trať na záložní vojenské letiště v Panenském Týnci, kde se závody konaly až do roku 1996. Z pořadatele se stal ředitel závodu, posléze startmaršál při všech rallycrossových závodech mistrovství Evropy u nás. Od roku 1991 působil Jiří Kadlec také jako sportovní komisař. A po seznámení s Ladislavem Tejchmanem, který spojil rallycrossové a autocrossové sportovní komisaře, začal jezdit na závody obou disciplín.

„Před nějakými deseti lety jsem inicioval zrod České trofeje pro jezdce historických vozů. Zde startuje mnoho bývalých špičkových rallycrosařů s dobovými automobily. Loni jsem též uspořádal první ročník Memoriálu Miroslava Šefra, který byl svého času jedním z našich nejúspěšnějších rallycrossařů,“ zavzpomínal ve zmíněném rozhovoru Jiří Kadlec.

Obrovský kus práce Jiří Kadlec vykonal pro budoucnost automobilového off-roadu péčí o nejmladší generaci závodníků, byl šest let místopředsedou Klubu mládeže Autoklubu ČR. Měl na paměti dnes už okřídlené heslo předsedy Klubu mládeže AČR Jakuba Vymazala: „Bez podhoubí houby nerostou.“ Jiří Kadlec vzpomněl: „Všichni jsme dobře věděli, že z RacerBuggy nám vyrostou závodníci pro další kategorie. Dnes díky tomu máme po nekonečných patnácti letech evropského šampiona divize SuperBuggy Petra Nikodéma, jsou zde Kuba Kubíček, Milan Vaněk, Kuba Novotný a další. Těch dětí prošlo divizemi RacerBuggy mnoho a do špičky se samozřejmě neprosadí každý, ale myslím, že ten výsledek je vidět.“ S Jakubem Vymazalem byl u zrodu Akademie pro zájemce o off-roadové závodění, která vznikla jako náborová aktivita po rapidním úbytku startujících v RacerBuggy. Akademií se nejen při autocrossových závodech, ale i v rámci akcí ve spolupráci s Českým olympijským výborem účastnily stovky dětí, a podpora Autoklubu ČR těm nejlepším přinesla výrazné posílení startovního pole v RacerBuggy. A celá začínající generace příštích hvězd českého automobilového off-roadu prošla v posledních letech laskavou péčí a těmi nejlepšími radami Jiřího Kadlece, odborníka na slovo vzatého...

A při tom všem byl Jirka hlavně všemi oblíbený skvělý kamarád, nesmírně obětavý a pracovitý člověk, sršící energií a nápady, který se neohlížel na čas a nezištně se motorsportu věnoval naplno. Bude moc chybět.

Čest jeho památce!

Poslední rozloučení s panem Jiřím Kadlecem se bude konat ve čtvrtek 18. května 2023 v 11.00 hodin ve smuteční síni města Loun.

První závod mistrovství Evropy již klepe na dveře. Do německého Seelow se vydají nejen čeští, ale i ostatní evropští závodníci, aby získali první body do evropského šampionátu. A zástupci redakce autokrosar.cz u toho nebudou chybět.

Seznam přihlášených:

http://www.ax-seelow.de/zuschauer/nennliste/index.php

Výsledky najdete zde:

https://www.chronomoto.hu/fiaautocross/onb/onb.php?event=AX_2023_01

Stránky pořadatele zde:

http://www.ax-seelow.de/

Plakát:

Teaser:

Týden uplynul jako voda v řece a je tu opět víkend, o kterém se rozburácí stroje autocrossových speciálů. Druhou zastávkou je Mekka autocrossu, Nová Paka. Počet přihlášených se zastavil na více jak 130 jezdcích, což slibuje napínavé souboje po celý víkend.


Zdeněk Antony

První naše závody po zimě v Nové Pace přinesly to, co jsme očekávali. Auto funguje parádně, je rychlé a připravené na závody ME. Trať byla i přes snahu pořadatelů udržet trať v dobrém stavu velice rozbitá, což nám na technice udělalo pár šrámů ale na druhou stranu pomohlo k nastavení tlumičů a přípravě auta na ME. Jinak byl závod v Pace naprosto parádně zvládnutý a pořadatelům patří dík. Celkově odvážíme čtvrté místo, což není špatné. Ještě bych se rád vyjádřil k incidentu ve finále s Liborem Paulem, který se otočil na střechu díky mému zavinění. Nebyl to v žádném případě úmysl. Při nájezdu do zatáčky jsem volil stopu v pravo a Libor střed, když jsem byl svým předkem na úrovni jeho zadních kol tak zavřel stopu doprava a ubral plyn a tím došlo ke kontaktu což zapříčinilo jeho přetočení do svodidel a následné "boudě" Neměl jsem šanci nijak zareagovat. I přes to, že sportovní komise vyhodnotila tento incident v můj prospěch, bych se Liborovi rád omluvil. Přikládám video a v čase 4:30 je celý incident natočený.

zdroj: fb


Sobota

Výsledky najdete zde:

http://chronorace.cz/ONLINE%20ZAA_1.htm

Online výsledky zde:

http://liveresults.mylaps.com/chronorace/

Ranní procházka depem.


Vyhodnocení soutětěže

Již včera v podvečer jsem se ozval všem výhercům, doposud mi ale dva nevzali číslo, tak pokud máte zmeškaný hovor ze včerejška, ozvěte se 🙂

Roman D.,

Kristyna Ch.,

Jakub Š.,

Radek S.,

Jana K.

Soutěž o vstupenky do Nové Paky

Soutěžní otázky:

1. napište délku tratě v Nové Pace!

2. jak se jmenují jezdci, které jsou na aktuálním plakátu do Nové Paky!

Vaše odpovědi pošlete na email davseat@seznam.cz, do předmětu napište "SOUTĚŽ", kromě odpovědi přidejte ještě Vaše jméno a telefonní číslo.

Klíč: lístek vyhraje první, pátá, desátá, patnáctá a dvacátá správná odpověď. Uzávěrka bude zítra (pátek) v 10:00 hodin.


Profil tratě:

https://www.autokrosar.cz/trate-mcr/trat-mmcr-nova-paka/

Seznam přihlášených jezdců k 25. 4. 2023:

https://www.autokrosar.cz/wp-content/uploads/2023/04/20230427142507.pdf



Časový harmonogram

Sobota 29. 4. 2023
8.30 – 10.30 1. oficiální měřený trénink
11.00 – 13.00 2. oficiální měřený trénink
13.30 – 15.30 I. série rozjížděk pro všechny divize
16.00 – 17.00 II. série rozjížděk pro divize RB, CrossCar a Kartcross

Neděle 30. 4. 2023
8.00 – 9.15 II. série rozjížděk mimo divize RB, CrossCar a Kartcross
9.45 – 11.45 III. série rozjížděk pro všechny divize
12.30 – 16.30 semifinálové a finálové jízdy
po skončení každé finálové jízdy neoficiální vyhlášení

Předpověď počasí

Vstupné


Vstupenky bude možné zakoupit pouze v areálu závodiště u hlavní pokladny v termínu 29. a 30. Dubna 2023.

Tickets Can Be Purchased Only at the Race Area at the Main Box Office on April 29 and 30, 2023.

Platba pouze hotově / Payments Only Cash, No Credit and Debit Cards

Ceny vstupenek / Ticket prices

Sobota / Saturday 29. 4. 2023

Dospělí / Adults 200 Kč / 10 €;

Děti do výšky 150 cm / Children Up To 150 cm  ZDARMA / FREE Entry

Neděle / Sunday 30. 4. 2023

Dospělí / Adults 300 Kč / 15 €

Děti do výšky 150 cm / Children Up To 150 cm   ZDARMA / FREE Entry

Víkendová vstupenka / Weekend Ticket

Dospělí / Adults 400 Kč / 20 €

Děti do výšky 150 cm / Children Up To 150 cm   ZDARMA / FREE Entry

Parkování / Parking

Parkování vozidel bude na ploše označené pro parkování návštěvníků viz. mapa areálu. Tato plocha je rozdělená do dvou parkovacích zón. Parkování je placené.

Parking of Vehicles Will be on the Area Marked „Visitors Parking Area“, See Site Map. This Area is Divided Into Two Parking Zones. Parking is Charged.

Parkovné / Parking Price 100 Kč za den / 4 € Per Day

Kemp / Camp

V místě areálu je možnost ubytování v kempu / There is a Possibility of Accommodation in a Camp on the Site

Kemp / Camp   200Kč za osobu / 10 € per person 

Děti do výšky 150 cm / Children Up To 150 cm   ZDARMA / FREE Entry

Kemp je bez možnosti připojení na elektřinu / The Camp Is Without The Possibility of Electricity Connection

Před pouhým týdnem odstartoval v Humpolci letošní republikový autokrosový šampionát a hned nadcházející víkend 29. – 30. dubna se uskuteční jeho druhé dějství. To přivítá Mekka autokrosu, kterou je Nová Paka. Do Štikovské rokle dorazí vedle domácí špičky i mnoho zahraničních pilotů včetně velkých hvězd. Diváci si tak určitě přijdou na své a pořadatelé věří, že dorazí v hojném počtu.

Velmi kvalitní konkurenci nabídnou ve Štikovské rokli všechny kategorie. Na nejvyšší příčky v divizi JuniorBuggy aspiruje Eliška Pytlounová. „Paka je jednou z mých nejoblíbenějších tratí. Zcela souhlasím s tvrzením, že kdo nejel Paku, nejel autokros. Mým cílem je si závody především užít a vnímat u sebe pokroky oproti loňským novopackým startům a také předchozímu humpoleckému závodu, kde se mi uplynulý víkend finále nevydařilo podle představ. Moc se těším na atmosféru, která ve Štikovské rokli bývá ze všech závodů nejlepší,“ těší se severočeská závodnice.

Dvěma zcela rozdílnými speciály disponuje v posledních letech Otakar Výborný. „Novou Paku bychom měli jet s Mitsubishi Mirage v kategorii TouringAutocross. Naše SuperBuggy totiž ještě není připravená a čekáme, jak to bude s komponenty. Paku mám stoprocentně rád. Je to rychlá a srdcová trať, bývá zde úžasná atmosféra a navíc část mého týmu včetně sponzora firmy Trans Logistic CZ pochází z nedalekého Jičína. Chci pozvat diváky, bez kterých by to nebylo ono, aby dorazili v co nejhojnějším počtu a vytvořením parádní kulisy nám pomohli k maximálním výkonům. Rád se s nimi setkám i v depu,“ zve pilot ze západočeské obce Vrhaveč na Klatovsku.

Vylepšit druhé místo z Humpolce v divizi RacerBuggy250 bude chtít úřadující šampión této kategorie Ladislav Jiřička. „V Humpolci to mohlo být lepší. Ve finále začalo pršet a klouzat a to trochu komplikovalo moji snahu zaútočit na Péťu Bílka, který mi nedal příležitost k předjetí. V Pace si budu chtít spravit chuť. Tamní trať mám hodně rád a patří mezi mé nejoblíbenější. Líbí se mi svým velkým převýšením. Kopec nahoru je skvělý a dolů ještě lepší,“ těší se autokrosař ze středočeské obce Cerhenice.

Zlepšit si náladu po smolném humpoleckém finále plánuje nejúspěšnější český pilot divize Buggy1600 posledních let Jakub Novotný. „Do Paky se samozřejmě těšíme, jako každý rok. Máme to prakticky za barákem a jsme tedy na domácí půdě. Ambice jsou jako vždy ty největší. Uvidíme však až v samotném závodě. Konkurence je totiž obrovská. Vždyť vedle domácí špičky by měla startovat i zahraniční esa, například úřadující mistr Evropy Kevin Peters, vítěz humpoleckého podniku Markus Wibbeler a mnoho dalších. Takže to bude parádní příprava na Evropu,“ usmívá se jezdec z východočeské obce Konecchlumí.

Vyvrcholením autokrosových závodů bývá vždy finále divize SuperBuggy. Jedním z největších favoritů této královské kategorie je její úřadující republikový i evropský šampión Petr Nikodém. „Při republikovém závodě je zde vždy naši prioritou zjistit všechny potřebné informace ohledně nastavení, které v létě využijeme při Evropě. Přitom se samozřejmě budeme snažit vyhrát (smích). Pořád mám v hlavě poruchu turba, která nám loni zhatila evropské vítězství a odsunula nás na druhé místo za Bernda Stubbeho. Letos se tedy těším na republiku a ještě více na Evropu a věřím, že napravíme loňský rok,“ doufá nejúspěšnější autokrosař posledních sezon.

Vlastimil Resl, tisková zpráva

Domácí autokrosovou sezónu zahájil již tradičně podnik na humpoleckém závodišti Pod Vilémovským lomem. „Na to, že před závody vytrvale pršelo a měli jsme velké problémy upravit trať, která byla ve spodních částech splavená, tak se závody vydařily parádně. Velké poděkování patří firmám Stavona a Liboru Pospíšilovi. Ten nám půjčil techniku a díky tomu se nakonec podařilo trať zprovoznit. Během soboty sice ještě nebyla úplně ideální, ale za daných podmínek si myslím, že to organizačně i jezdecky dopadlo na jedničku,“ pochvaluje si předseda pořádajícího AMK Zálesí Josef Špaček. 

Úvodní humpolecký podnik nabídl perfektní podívanou ve všech kategoriích. K těm nejpočetnějším patří již několik let kartcrossový MASCOM Cup. Vítězem této divize se v Humpolci stal Ondřej Hartych. „Po dlouhé zimní pauze jsem seděl v bugině poprvé. Tím více mě pozitivně překvapilo, že hned první měřák se mi povedlo vyhrát a navíc jsem všechna tři kola zajel v desetině. Naopak rozjížďky se nám tolik nedařily a semifinálový start z první řady jsme si museli vybojovat. Zde se nám podařilo naši skupinu po velkém souboji s Lukáškem Svobodou vyhrát. Do finále jsem odstartoval jako druhý za Standou Brouskem, který byl celý víkend neskutečně rychlý. Nakonec boj dopadl lépe pro mě a povedlo se nám v Humpolec zvítězit,“ neskrývá spokojenost závodník z obce Zlatníky v okrese Praha – Západ.

Velmi krásné závody nabídly také všechny tři divize RacerBuggy. Nejsilnější „dvěstěpadesátky“ ovládl Petr Bílek. „Ani jeden měřený trénink se nám nepodařilo vyhrát, byť v tom druhém nás Láďa Jiřička porazil opravdu jen hodně těsně. Start úvodní rozjížďky se mi moc nepovedl a zhruba její polovinu jsem jezdil druhý za Láďou Hanákem. Ten pak chyboval a já ho předjel. Ve druhé rundě to bylo skoro to samé, jen Láďova chybička přišla v jiné zatáčce. Do závěrečné rozjížďky jsem místo Ládi „vyfasoval“ Ondru Pospíšila a Amálii Židkovou. Tu se mi podařilo předjet nahoru do kopce a opět zvítězit. Ani tři „jedničky“ mi však pole position nezajistily. Láďa Jiřička totiž také nenašel v rozjížďkách přemožitele a v jeho prospěch hrál rychlejší čas. Vybral si vnitřek a já prostředek. Start mi vyšel nejlépe, a přestože jsme v první zatáčce bojovali, do kopce se mi podařilo zaujmout vedení a to udržet až do cíle,“ hodnotí svůj úspěšný vstup do sezony loňský vicemistr RacerBuggy250.

Zatímco na evropské scéně prožívají divize cestovních vozů nelehké období, na domácí scéně si stále drží vysoký kredit. Vítězem kategorie TouringAutocross se stal Jan Brožek. „Jednoduché to však vůbec nebylo. Hned během prvního tréninku se auto chovalo strašně neklidně. Změnili jsme tedy geometrii a to přineslo zlepšení. Jenže ve druhém měřáku nám jízdu přerušili a před jejím opakováním nakropili trať, takže se mi čtvrtý čas zlepšit nepodařilo. Úvodní rozjížďku jsem po dobrém startu vyhrál. Na druhou jsme špatně zvolili pneumatiky, takže jsem prohrabával a nestačil na Lukáše Musila. Na závěrečnou rundu jsme se poučili a dali hrabalky, jenže hned ve druhém kole jsem jednu z nich zul po kontaktu s velkým balvanem a bylo po bojích,“ popisuje východočeský jezdec svoji cestu do finále, do kterého startoval z třetí pozice v první řadě.

„Tato pozice je v Humpolci tou nejhorší a při prvním startu mě také kluci hned vyvezli do hlubokého, takže jsem odjížděl poslední. Jízda však byla po boudě Petra Šimurdy zastavena. Před druhým startem mi táta poradil, ať zkusím před zatáčkou zabrzdit a dát to klukům do vnitřku. To se podařilo a za zatáčkou jsem vedl. Další karambol však vzápětí opět zapříčinil zastavení jízdy. Znovu poradil táta. Tentokrát, ať to zkusíme zvenčí. Start se mi povedl, a když jsem řadil „trojku“, viděl jsem, jak kluky předjíždím. Tak jsem držel a za zatáčkou se ujal vedení, které se mi podařilo udržet až do konce. Tímto bych chtěl poděkovat mechanikům, rodině a tátovi za zimní přípravu techniky a pořadalům z AMK Zálesí Humpolec za tradičně krásně zorganizované závody.“

Vlastimil Resl, tisková zpráva

První závod Zony střední Evropy a Mezinárodního mistrovství České republiky je tu. Pořadatelé v Humpolci, jak se již stává tradicí zápasí s počasím a přívali deště. Věříme, že jejich srdíčko a nasazení přetlačí i počasí a uvidíme skvělé závody. O ty se postárá i velký počet přihlášených jezdců ve všech divizích.


Tak a Humpolec je za námi. Velké díky pořadatelům, kluci dělali co mohli a kdo si jen šlápl na trať v sobotu ráno věděl....

Jezdcům velké díky, za krásné souboje během celého víkendu.

Mechanikům díky za skvěle odvedou práci a divákům díky že vydrželi až do konce, kde byla vidět spousta usměvavých tváří.... co dodat, snad jen v Nové Pace, příští týden na viděnou.


Profil tratě:

https://www.autokrosar.cz/trate-mcr/trat-mmcr-humpolec/

Seznam přihlášených jezdců k 14. 4. 2023:

http://www.amk-humpolec.cz/wp-content/uploads/2023/04/prihlasky23.pdf

Výsledky najdete zde:

http://chronorace.cz/ONLINE%20ZAA_1.htm

Online výsledky zde:

http://liveresults.mylaps.com/chronorace/


Výherci v soutěži o víkendovou vstupenku s AUTOKROSAR.cz

výherce budu kontaktovat v co nejbližší době 🙂

  1. Jakub, 722 ... ...
  2. Jan, 728 ... ...
  3. Věra, 732 ... ...
  4. Michala, 723 ... ...
  5. Petr, 603 ... ...
  6. Vodvárka, 704 ... ...
  7. Filip, 602 ... ...
  8. Bohumil, 725 ... ...
  9. Pavel, 608 ... ...
  10. Josef, 724 ... ...

Časový harmonogram

Sobota 22. 4. 2023
8.30 – 11.00 1. oficiální měřený trénink
11.45 – 14.15 2. oficiální měřený trénink
14.45 – 16.30 I. série rozjížděk pro všechny divize
17.15 – 18.00 II. série rozjížděk pro divize RB, CrossCar a Kartcross

Neděle 23. 4. 2023
8.00 – 9.00 II. série rozjížděk mimo divize RB, CrossCar a Kartcross
9.45 – 11.45 III. série rozjížděk pro všechny divize
12.30 – 16.30 semifinálové a finálové jízdy
po skončení každé finálové jízdy neoficiální vyhlášení

Předpověď počasí

Vstupné

Sobota / Saturday: 250,– Kč / 10€

Neděle / Sunday: 400,– Kč/ 20€

Víkend / Weekend: 400,–Kč / 20€

Kemp + vstupné: 400,- Kč osoba + 500,-Kč auto

camping + entrance fee 400,-Kč /20€ person + 500,-Kč/ 25€ Car

Děti do 15 let ZDARMA / Children up to 15 years FREE

Parkoviště-den / Parking- day: 100,– CZK / 5,– EUR

sobota i neděle začátek prodeje 7:00 hod

prosíme diváky, aby pozorně sledovali směrové značení na všechny parkovací plochy a respektovali a nepoužívali neoznačené vjezdy a ostatní soukromé plochy v okolí areálu.

Kemp

kemp je bez rezervací, cena za auto 500 Kč/25€ plus vstupné 400 Kč/20€ osoba, příjezd možný do soboty 7,00 hod., místo bude přiděleno pořadatelem při příjezdu, vjezd bránou přes depo II.

Vážení příznivci autocrossu. První závod MMČR v Humpolci se blíží a po něm bude následovat hned druhý v Nové Pace. Položil jsem tři otázky našim jezdcům, kteří mi pomalu odpovídají. Odpovědi namé otázky si můžete přečíst právě nyní....

Otázky

1. Závod v Humpolci se blíží, jak se těšíš?

2. Zima byla dlouhá, co je nového v týmu?

3. Jaké máš v letošní sezoně plány a cíle z hlediska umístění?


TOMÁŠ HAVRÁNEK

1. Na první závod v Humpolci se těším opravdu moc. Humpolec a Poříčí považuji za své domácí tratě. Bohužel mám tolik práce a starostí, takže nestíhám vůbec nic. Do toho lítám ještě pořád po doktorech.🙁  V tuhle chvíli ještě nemám pojízdné auto a ani autobus, ve kterém vozíme celý ten cirkus. Autobus na tom není nejlíp a potřebuje ještě nějaké opravy a projet technickou kontrolou. Bude to blázinec.

2. Jinak v týmu nic nového není, vše je při starém.

3. A plány? Jet tolik závodů, kolik peněženka a čas dovolí, protože díky nějakým rodinným starostem toho času opravdu moc není. A z hlediska nějakého umístění, pokud se vždy dostanu do finále v té velké konkurenci jezdců, kteří patří do opravdové špičky v Evropě, tak budu spokojenej Havran. A pokud se do finále nedostanu, budu taky spokojenej Havran, protože už jen moct řídit takové auto je prostě něco úžasného. Takže držte palce, ať to stihnu, protože nemám ještě ani licenci.🤣

Fotogalerii jezdce najdete ZDE


JOSEF ŠVORC

1. Do Humpolce se moc těším.

2. V týmu se nic nezměnilo, vše zůstává při starém.

3. Plány pro letošní sezónu jsou takové, že tenhle rok maturuji, takže potřebuji dokončit školu. Konkurence v kartcrossu bude určitě jako každý rok veliká, takže to nebude vůbec lehké, ale byl bych spojen s umístěním do TOP5.

Fotogalerii jezdce najdete ZDE


JAKUB NOVOTNÝ

1. Poprvé za mojí autokrosovou kariéru bych řekl, že by se nám hodilo více času na přípravu. 😃Humpolec už klepe, spíše bouchá na dveře a my doděláváme to nejvíce důležité a to motor. Ale určitě to vše zvládneme, jelikož mám za sebou skvělý tým Alfa Racing a mého mechanika dědu.

2. V našem týmu nic nového úplně není, vše při starém, co nám nejvíce vyhovuje. Jen pár vylepšení z minulého roku, co se nám pokazilo a zastavilo ve většině závodů.

3. Náš plán je jako každý rok, objet celý český a evropský šampionát a užít si to. Cíle jsou jako vždy TY nejvyšší, ale co nám štěstí nabídne, budeme brát také. V B1600 jsem už třetím rokem, tak do třetice všeho dobrého by to chtělo nějaký skvělý výsledek na konci sezóny. Máme za nás tu jednu z nejlepších techniky, tak to teď bude jenom na mě, jak se s tím poperu. Samozřejmě štěstí musí přát.

Fotogalerii jezdce najdete ZDE


ONDŘEJ HARTYCH

1. Včera (sobota) jsem dodělal vše na kartu, takže na těšení ještě nebyl úplně čas😄. V kartu jsem letos ještě neseděl, takže vyhrávají spíše obavy, aby auto fungovalo jak má😁.

2. Největší změnou je nová spolupráce, kterou jsme navázali s Enzo bencini coffee. Společně s tím přišla změna barev, a tak jsme se rozloučili s naší modrou barvou a máme nový design, který se podle nás moc povedl!

3. Jako každý rok se budeme snažit odjet co nejvíc podniků MMČR, jak to jen síly a čas dovolí😄. Jezdíme to už nějaký ten rok, takže doufám v co nejlepší umístění. Vždycky jedeme na bednu, tak snad mě tam mezi sebe kluci pustí😁.

Fotogalerii jezdce najdete ZDE


David Jeřábek, www.autokrosar.cz

Vážení příznivci autocrossu. První závod MMČR v Humpolci se blíží a po něm bude následovat hned druhý v Nové Pace. Položil jsem tři otázky našim jezdcům, kteří mi pomalu odpovídají. Odpovědi namé otázky si můžete přečíst právě nyní....

Otázky

1. Závod v Humpolci se blíží, jak se těšíš?

2. Zima byla dlouhá, co je nového v týmu?

3. Jaké máš v letošní sezoně plány a cíle z hlediska umístění?


JAKUB ŠAFRÁNEK

1. Na závod v Humpolci se těším. Vzhledem k tomu, že to je první závod sezóny a nevím co mám od toho čekat.

2. V týmu se nic nezměnilo od konce minulé sezóny.

3. Plány jsou takové, že bych se chtěl v žebříčku posunout o něco víc nahoru.

Fotogalerii jezdce najdete ZDE


PETR NIKODÉM

1) No vzhledem k minulé sezoně už na tom můžeme být jen hůř, takže těžko říct 😂ale samozřejmě nastupujeme s myšlenkami na udržení všeho co bude možné 😉

2) Změny jsou, ale dalo by se říct že menší než na loňskou sezonu. Další změny si necháme pod pokličkou 😁ale můžu říci, že jsme konečně blíže nějakému MERCHI a konečně budou letos třeba i trička ale nepředbíhejme 😅

3) Jak jsem již psal, nemůžeme slevit z nároku, když už jsme tu naší vlajku dostali nejvýše, tak je zapotřebí ji tam co nejdéle udržet 🙂

Fotogalerii jezdce najdete ZDE


STANISLAV KOTĚŠOVSKÝ

1. Makám každý den jako čert od loňského března jen abych se mohl konečně zúčastnit nějakého závodu a teď se mi to snad vyplní a pojedu Humpolec🤠

2. Takže v týmu máme nové auto, které si stavím a starám se o něho celý rok sám. Určitě si dokážeš představit, jak to vypadá, když je člověk ještě normálně zaměstnaný.

3. Cíl je jasný 😉naučit se v tom jezdit, naučit auto jezdit a vychytávat porodní bolesti a pořádně si to užít s tou celou autokrosovou bandou a atmosférou!

Fotogalerii jezdce najdete ZDE


FILIP DUŘT

1. Těším se strašně moc jako každý rok, zima byla dlouhá a jak se říká, už mě svrbí ruce.

2. V našem týmu se nic moc nezměnilo, vše zůstalo při starém, jen proběhly malé úpravy na buggyně.

3. V letošní sezóně bych chtěl dosáhnou na nejvyšší příčky, ale předpokládám že s letošní konkurencí to bude boj.

Fotogalerii jezdce najdete ZDE


MILAN RÝZEK

1. Sezóna bola extrémne dlhá a veľmi dlho sme čakali na diely od externých dodávateľov, takže dokončujeme buginu posledné dni pred odjazdom do Humpolca. Čo nebýva u nás zvykom.

2. V týme sme urobili konečne obrovský krok, hlavne pre zázemie, dopriali sme si krásny autobus po Vaculíkovcoch a veľmi sa z toho tešíme.

3. Plány na sezónu 23 sú jasné, chceme sa zúčastnitť celého seriálu Zóny Strednej Európy, a o umiestneniach sa nerád bavím, pretože je v tejto kalkulácií veľa premenných, ale tak nejak by sme chceli dodržať postupnosť... 2021 - 3. miesto / 2022 bolo 2. miesto a 2023... ??? Samozrejme viem, že nás tento rok čaká veľké množstvo súperov, ktorí mi budú chcieť znepríjemniť rok 😅

Fotogalerii jezdce najdete ZDE


TOMÁŠ SULEK

Do Humpolce se těším moc. Jednak pro nás to budou první závody v této sezoně takže mám i takový ten pozimní absťáček. A „druhák“, mělo by přijet dost soupeřů mojí třídy. Takže konkurence bude veliká a bude to určitě lepší než loni když jsem byl ve třídě sám..

2. Novinek přes zimu na letošek moc není. Udělali jsme menší změny v geometrii na buggyně, připravili jsme ji na sezonu, ale vyloženě nějaké novinky nejsou.

3. Tohle je pro nás dost záludná otázka. Protože mi kloudně nevíme, jaký seriál pojedeme natož jaké chceme mít výsledky. Jelikož v českém mistráku nevíme jak bude divize Croscar obsazený. Tak pojedeme dílčí závody, které se nám budou líbit, ať už v zóně střední Evropy nebo nějakých jiných seriálů. A tam se samozřejmě budeme snažit co nejlépe to půjde... 😄

Fotogalerii jezdce najdete ZDE


David Jeřábek, www.autokrosar.cz

O víkendu 29. - 30. dubna se uskuteční ve Štikovské rokli u Nové Paky druhý letošní závod v autokrosu. Ten první proběhne 22. - 23. dubna v Humpolci. Na start se postaví jezdci v jedenácti kategoriích od začínajících malých závodníků v kategoriích Racer Buggy až po nejsilnější speciály v divizi Super Buggy.

Při pohledu do seznamu přihlášených lze zaregistrovat i několik zvučných zahraničních jmen. Tito jezdci se zúčastní závodu z důvodu testů před závodem Mistrovství Evropy. Přihlášku zaslali například do Super Buggy Denis Kuijpers z Nizozemí a Markus Thomas z Rakouska, do Buggy 1600 úřadující Mistr Evropy Kevin Peters z Lucemburska a dále Markus Wibbeler z Německa.

Samozřejmě, že nechybí prakticky nikdo z domácí špičky, můžeme se těšit na Petra Nikodéma, Jakuba Kubíčka, Radka Jordáka, Zdeňka Antonyho, Davida Horáka, Jaromíra Štětinu, Vladislava Štětinu a řadu dalších.

Do své neuvěřitelné 50. závodní sezóny odstartuje i autokrosový nestor Jaroslav Hošek.

Domácí příznivci se mohou těšit na výkony Jakuba Novotného, Lukáše Musila a Petra Šimurdy.

V této chvíli evidujeme již více než sto přihlášených jezdců.

Závodní program zahájí v sobotu od 8:30 hodin měřené tréninky. Nejzajímavější částí prvního dne budou první kvalifikační jízdy, které začínají ve 13:30 hodin.

Nedělní program startuje již v osm hodin. Semifinálové a finálové jízdy určí nejúspěšnější jezdce od 13:30 hodin.

Vrcholem letošní sezóny ve Štikovské rokli bude opět závod Mistrovství Evropy, který se uskuteční v tradičním termínu na přelomu června a července (30. června - 2. července) za účasti nejlepších evropských závodníků.

Když se počátkem sedmdesátých let zvažovalo uskutečnění prvního autokrosového závodu ve Štikovské rokli, kde se do té doby jezdil pouze motokros, málokdo věřil, že by tak obtížný terén zvládly i automobily. I když původní trať byla trochu jiná, s menším převýšením a kratší, povedlo se a autokrosová tradice tady trvá dodnes.

První závod se jel 21. listopadu 1971. Dalším mezníkem byl rok 1978, kdy se zde uskutečnil poprvé mezinárodní závod a o rok později první Evropa. A ME se koná dodnes bez přerušení.

V roce 1998 byl prostor závodiště zkolaudován jako závodní trať.

Výrazným doplňkem bylo v roce 2007 přemostění závodní trati z depa na diváckou stráň i s možností přejezdu záchranného vozidla.

Přejme si, aby druhý závod letošního Mistrovství České republiky nabídl opět zajímavou a dramatickou podívanou bez vážnějších havárií a technických závad.

Prostě, ať vyhrají ti nejlepší!

Pavel Vydra

tisková zpráva

Již nadcházející víkend 22. - 23. dubna zahájí svoji sezonu autokrosaři. Úvodní podnik sedmidílného republikového šampionátu tradičně hostí Humpolec a na závodišti Pod Vilémovským lomem se představí i několik evropských a republikových šampionů. Jelikož závod je vedle domácího mistrovství součástí také Zóny Střední Evropy, České trofeje a MASCOM Cupu, pořadatelé očekávají početnou účast včetně zahraničních pilotů.

Humpolec patří k tradičním autokrosovým baštám a poslední roky se většinou právě zde rozbíhá sezona. Jezdci i diváci jsou po dlouhé zimní pauze hodně natěšeni a lze očekávat strhující sportovní podívanou. Jedním z favoritů divize JuniorBuggy je její úřadující republikový šampion Filip Duřt. „Samozřejmě se moc těším, protože to je první závod sezony. Letos bych rád obhájil domácí titul a v Evropě se posunul o nějaké příčky oproti loňskému bronzu (smích). Pro dosažení těchto cílů je důležité dobře vykročit do sezony a v Humpolci tak budu chtít posbírat co nejvíce bodů. Tamní trať mám rád a líbí se mi. Je hodně rychlá, nabízí dlouhé rovinky a tak je dost na maximálku. Každopádně mi sedí,“ těší se na novou sezonu pilot z obce Březno na Mladoboleslavsku.

Titul v divizi Buggy1600 obhajuje Jakub Novotný. „Do Humpolce se samozřejmě těšíme, jako každý rok. Jen už klepe na dveře až moc a nám by se ještě hodilo více času na přípravu. Doděláváme to nejdůležitější, což je motor. Nicméně finišujeme a závod určitě stihneme. Humpolec mám rád. Akorát tamní povrch díky kamenům docela bolí a bugina je vždy rozbouchaná jako po celé sezoně. Znamená to tedy, že musím jezdit první,“ směje se autokrosař z východočeské obce Konecchlumí.

Velkým zpestřením divize TouringAutocross bude start evropského šampiona této kategorie z roku 2015 Otakara Výborného. „Buginu ještě nemáme nachystanou a čekáme na některé nové komponenty. Chybět každopádně nechceme, protože humpolečtí pořadatelé jsou srdcaři a početné startovní pole si zaslouží. Oprášíme tedy Mitsubishi Mirage. Prioritou je hezky se svézt, pobavit se a potěšit hezkým výkonem diváky. Doufám, že jich dorazí co nejvíce a vytvoří parádní atmosféru,“ věří jezdec ze západočeské obce Vrhaveč u Klatov.

Jedním z favoritů divize Touring2000, která nahrazuje Divizi2, je Josef Bartoš. „Do Humpolce se po té zimní pauze těším hrozně moc. Doslova jako malý kluk (smích). Chtěl bych tam vyhrát. Ostatně kvůli tomu všichni závodíme. Letos plánuji kompletní domácí šampionát s Fabií. Tu jsme loni dostavěli a absolvovali druhou polovinu sezony spíše v rámci testování. Letos už jsme nachystaní a rádi bychom získali třetí titul po těch dvou z let 2018 a 2021. Moc se těším na diváky a fanoušky. Doufám, že dorazí v hojném počtu a závody si maximálně užijí. Na Facebooku také sleduji počínání humpoleckých pořadatelů, kteří krásně připravují trať a dávají do toho maximum. Tímto jim chci poděkovat a těším se na setkání Pod Vilémovským lomem,“ oceňuje organizátory z AMK Zálesí Humpolec mladoboleslavský závodník.

Vlastimil Resl

tisková zpráva

Vážení příznivci autocrossu. První závod MMČR v Humpolci se blíží a po něm bude následovat hned druhý v Nové Pace. Položil jsem tři otázky našim jezdcům, kteří mi pomalu odpovídají. Odpovědi namé otázky si můžete přečíst právě nyní....

Otázky

1. Závod v Humpolci se blíží, jak se těšíš?

2. Zima byla dlouhá, co je nového v týmu?

3. Jaké máš v letošní sezoně plány a cíle z hlediska umístění?


HANA DOUBRAVOVÁ

1. Těším se moc protože mam Humpolec ráda a je to skvělá trať.

2. V týmu je vše při starém a na bugině je pár drobných změn.

3. Chtěla bych se umístit do třetího místa v Lady cupu, a na každém závodě se dostat do finále 😃

Fotogalerii jezdce najdete ZDE


LUKÁŠ SVOBODA (kartcross)

1. Do mého téměř domácího Humpolce se těším vždy. Stejně tak vždy na první závody, kdy se po zimě opět se všemi potkáme, pochlubíme se nablýskanýma autama a probereme novinky nejen ohledně aut.

2. Na kártu bude pouze nová barva, a to kombinace žluté a fialové místo mé tradiční žluto - šedé. Jinak jsem si přes zimu dal dohromady BMW E46 compact. Dělal jsem komplet repas náprav, zbavil auto veškeré rzi, ošetřil podvozek, vyměnil motor, vyměnil interiér z druhého auta a vyčistil ho. Na driftovou sezónu jsem si připravil Mercedesa 190E a BMW E46 coupe.

3. Plán je jet celou sezonu a co nejvíce si to užít. Mým cílem je skončit v celkovém pořadí v TOP3.

Fotogalerii jezdce najdete ZDE


MARCEL DLESK

1. Po dlhej prestávke sa samozrejme veľmi tešíme na prvý závod do Humpolca, zvlášť pri tak dobrej účasti.

2. S naším tímom ideme po starom, ako minulý rok, tak aj tento rok. Naša fabka nám fungovala výborne, preto sme nerobili skoro žiadne zmeny.

3. Čo sa týka našich plánov, je odjazdiť celý český mistrák plus možno nejaký ten európsky závod, napríklad Nová Paka. Naš cieľ je hlavne odjazdiť všetky závody v zdraví, užiť si závodenie, adrenalín, zábavu a pekné víkendy s tímom a priateľmi.

Fotogalerii jezdce najdete ZDE


ARNOŠT FLORIÁN

1. Těším se moc, přece jenom zimní pauza je dlouhá.

2. V teamu se nic nezměnilo všechno zůstává při starém.

3. Tak určitě v domácím šampionátu bych chtěl získat titul mistra České republiky a v Evropě bych chtěl obhájit titul

Fotogalerii jezdce najdete ZDE


DAVID HORÁK

1.Do Humpolce se těším. Trochu mi to kazí vzpomínka na nehodu při setkání mistrů. Zlomená klíční kost se pořád připomíná. Docela dost mě to štve, ale musím se s tím srovnat.

2.V prvé řadě s námi už letos nebude jezdit náš dlouholetý kuchař a řidič Jiří Halmich. Na všech cestách toho z nás odřídil nejvíc. Věk nezastavíš. Rád bych mu touto cestou poděkoval. Ještě na podzim se nám podařilo zprovoznit nový motor BMW. Zlomená klíční kost nedovolila auto vyzkoušet na konci loňské sezony a na začátku té letošní nám nepřeje počasí. Tak jediný test byl na letišti.

3. Máme v plánu se zúčastnit kompletní ME tak MČR. Žádné velké cíle si nedáváme. Auto si kompletně stavíme sami a dělá nám radost když funguje a je rychlé.

Fotogalerii jezdce najdete ZDE


LUDĚK DUBRAVSKÝ

1. Do Humpolce se těšíme jako každý rok. O závody se tam stará parta autokrosovych nadšenců, vždy pro nás připraví krásné závody a něco nového v areálu závodiště.

2. Jako každý rok auto dáváme do kupy tři týdny před Humpolcem 😂i kdyby zima měla 12 měsíců tak je to pro nás málo 😁😂. Pojedeme s vozem jako minulý rok jen se vše zkontrolovalo a opravilo. Nového je že k dceři Natálce se nám narodil syn Luděk 😊.

3. Máme v plánu odjet celou sezónu když bude vše probíhat bez problémů. Cíle na umístění jsou ty nejvyšší jinak by člověk takový sport nedělal. Jak se nám bude dařit se ukáže až postupem sezóny 😊

Fotogalerii jezdce najdete ZDE


David Jeřábek, www.autokrosar.cz

Rok s rokem se sešel a je tu opět první závod MMČR a Zony střední Evropy v autocrossu. Díky skvělé spolupráci s humpoleckými, tu opět máme volné lístky. Abyste 10 lístků nedostaly úplně zadarmo, mám pro Vás dvě velmi těžké otázky.....

Soutěžní otázky:

  1. Jaká je adresa webových stránek autoklubu Zálesí Humpolec
  2. Kdo odstartuje v divizi Superbuggy s číslem jedna?

Své odpovědi pošlete do čtvrtka 12:00 na emailovou adresu:

davseat@seznam.cz

do předmětu napište soutěž Humpolec, připojte své jméno, příjmení a telefonní číslo, na které Vám v případě výhry budu volat..

© 2024 Autokrosar.cz ISSN 1805-1413 | Vyrobilo studio
Zásady ochrany osobních údajů
cross