
Racer Buggy v Poříčí nad Sázavou
Poslední červencový víkend se konal další podnik seriálu Kontejnery Louda Mezinárodního mistrovství České republiky v autocrossu. Pro „dospělé“ kategorie pořadové číslo 5, ale v žákovských divizích se díky červnovému dvojzávodu MČR Racer Buggy v Dobřanech jednalo již o sedmé letošní klání. Celkem bylo ke startu ve všech třech kategoriích připuštěno 42 závodníků, což naplňuje radostí každého, komu záleží na výchově nové generace autocrossových talentů.
RB160
Nejslabší „stošedesátky“ měly tentokrát nejméně početné startovní pole – 11 závodníků. To však nebylo na škodu dramatičnosti soubojů od tréninků, přes rozjížďky, až po finále.
První měřený trénink ovládl Martin Nikodém před Vojtou Luňákem a Brunem Týrem, ve druhém se však Martin propadl až na čtvrté místo. Jako první dojela trojice ve složení Vojtěch Luňák, Bruno Týr a František Jíra.
Vojta Luňák posléze zvítězil v prvních dvou rozjížďkách, v té třetí pro sebe vítězství doslova vydřel Martin Nikodém. To jim oběma vyneslo postavení v první řadě na roštu finálové jízdy, kde se vedle nich postavili Bruno Týr a Michal Koutný.
Samotné finále se pak po tuhém boji stalo kořistí Vojty Luňáka, kterého na stupně vítězů doprovodili druhý Bruno Týr a třetí František Jíra. Stejné pořadí je také v tabulce letošního ročníku po sedmi závodech.
RB125
Prostřední divize Racer Buggy byla také divizí nejvíce obsazenou. Do závodu nastoupilo 17 jezdců, což slibovalo zajímavou a dramatickou podívanou. To se potvrdilo hned v prvním měřeném tréninku, když se nejlepší časy všech soutěžících vešly do pouhých deseti sekund. To se téměř opakovalo i v druhé jízdě, ve které tento limit „pokazilo“ jen dvanáct setin sekundy. To je důkazem toho, že tato třída je slušně vyrovnaná a favorité v čele tabulky ještě zdaleka nemají nic jistého.
Mezi nimi letos zatím stále kraluje Lea Horniaková ze Slovenska, která oba tréninky vyhrála. Vynikající formu pak potvrdila prvními místy i ve svých rozjížďkách a v semifinálové jízdě. Svými okruhovými časy se jí však stále vyrovnával Ládík Jiřička, který s ní ve finále předvedl nádherný, ale čistý souboj. Nakonec se z vítězství radovala přeci jen Lea, ale mnoho nechybělo a radovat se mohl právě Láďa. Jako třetí je na stupních vítězů doplnil Petr Bílek. Smolařem finále se stal Dominik Šimek, který měl našlápnuto na třetí místo, ale po kontaktu s Eliškou Plnou, po kterém se přetočil, ztratil dvě pozice a tím i šance na pohár a zelený věnec.
V průběžném pořadí si v tabulce drží první místo s náskokem Lea Horniaková, druhý je Petr Bílek a třetí se ztrátou pouhých tří bodů na Petra je Dominik Šimek.
RB250
Čtrnáctičlenné startovní pole slibovalo zajímavou podívanou i v nejsilnější žákovské divizi. Špice tabulky je celkem vyrovnaná a nikdo nemá nic jistého. Trojice favoritů – Arnošt Florián, Tomáš Sulek a Jakub Šafránek nezůstala svým ambicím nic dlužna. Nejlépe se v tréninkových jízdách dařilo právě Tomáši Sulkovi, který je obě vyhrál. Mimochodem řečeno: rozdíl nejlepších časů prvního a posledního byl také minimální (5,3 resp. 4,4s). Dlužno také podotknout, že časy na jeden okruh jsou u RB250 rychlejší než v „malých plechovkách“ – TAX1600/D6. Z toho lze také usuzovat, že pilotní schopnosti závodníků Racer Buggy se stanou za pár let noční můrou učitelů v autoškolách, kam si jezdci přijdou udělat řidičský průkaz.
Rozjížďky pak ovládli Jakub Šafránek a Tomáš Sulek, kteří potřikráte zvítězili každý ve své skupině. Zopakovali to i v semifinále, což jim poskytlo možnost postavit se na finálovou jízdu do první řady startovního roštu, kde je doplnil Arnošt Florián. Zde se tedy dva nejrychlejší konečně potkali v jedné jízdě a svedli tvrdý souboj o nejvyšší ocenění. Ta trocha závodnického štěstí, která je k úspěchu také potřebná, se nakonec přiklonila na stranu Jakuba Šafránka, který si připsal cenné vítězství. Druhý dojel Tomáš Sulek a třetí Arnošt Florián.
V celkové průběžné klasifikaci si první místo udržel Arnošt Florián, druhý je o pouhý jeden bod Tomáš Sulek a třetí je o dalších 6 bodů Jakub Šafránek.
Martin Myslivec
www.autokrosar.cz