Rok s rokem se sešel a díky skvělé spolupráci s předsedou Josefem Špačkem z AMK Humpolec můžeme rozdat celkem 10 vstupenek na víkendový závod v Humpolci. A protože většinou nejedete sami, rozhodl jsem se že rozdáme pěti výhercům po dvou lístkách. Takže jdeme na to.


SOUTĚŽ JE UKONČENA

Správná odpověď byla:

VOJTĚCH VACULÍK

Celkem jsem obdržel 242 emailů, z toho bylo 65 emailů se špatným jménem. Nejčastěji Petr Nikodém, Jakub Kubíček a Zdenda Antony.

Výherci 2 vstupenek na víkendový závod do Humpolce jsou:

Jakub K.; 722 94. ...
Beáta K.; 09150.....
André M.; 602 88. ...
Petr N.; 603 41. ...
Leoš M.; 602 24. ...

Výhercům během dopoledne zavolám a předám informaci o převzetí lístků.

Děkujeme za soutěž a užíjte si závody 😉

Soutěžní otázka

Který z jezdců divize Superbuggy vyhrál v loňské sezoně v Humpolci podnik MMČR?

Podmínky soutěže (musí být):

  • vaše odpovědi mi pošlete na email: davseat@seznam.cz
  • do předmětu napište: Soutěž o lístky do Humpolce
  • jeden email = jedna odpověď
  • v emailu musí být Vaše: jméno, příjmení a telefoní číslo

Uzávěrka je dnes 24. 4. 2024 v 19:00 hodin.

Těším se na odpovědi.

David Jeřábek.

Osobně mám Pepu s Humpolcem spojeného od doby, kdy jsem na závody začal jezdit. Za tu dobu jsem zjistil, že humpolečtí se práce nebojí a jde jím především o autokros a spokojenost nejen diváků, ale i jezdců a jejich doprovdů. A proto jsem se Pepy opět zeptal, na několik otázek.... joooo a slíbil nám lístky.. takže bude soutěž (brzy)

Pepo, kolikátý ročník se u Vás letos jde?

Pokud mě hlava neklame, tak 42. ročník. Osobně jsem se snad účastnil všech. Dokonce i na vojně se mi povedlo propašovat z kasáren a být na místě přítomen, takže si nevybavuji, že bych vynechal. Jako předseda jsem už 15 let.

Co všechno jste za těch 15 let stihli?

Nechci, aby to vyznělo jako že se chvástám, ale když jsem přebíral závodiště, tak jsme toho ze zázemí moc neměli, jen srub a ředitelství. Moje první akce po zvolení do funkce bylo vybudování stanoviště traťáků. Dneska, kdybychom nevymýšleli kraviny, stačí nám odemknout zámek, navěsit reklamy, rozvést popelnice a můžeme závodit.

A proč tedy ty „kraviny“ vymýšlíte?

Protože nás tenhle sport baví a milujeme ho. Díky tomu se snažíme areál stále zdokonalovat, jak pro lidi, tak i pro závodníky a jejich doprovod. Vždy někde něco vidíme a jdeme do toho… jako nyní předstartovní prostor, který nás inspiroval v Poříčí. V tomhle jsem trochu megaloman, ale naštěstí mám kolem sebe lidi, kteří se práce nebojí, a jdou do toho se mnou.

Kdo jsou ty lidi?

Máme nějakých osmdesát členů. Polovina je aktivní a na brigádách dochází pravidelně okolo 20 lidí, což je v dnešní době slušný úspěch a hlavně se zapojují i naše děti, což nás těší o to více. Aktuálně už máme za sebou v řadě 10 víkendů, co jsme na závodišti a jsou jedinci , kteří chodí ještě v týdnu. Letos je to hrubým odhadem již 2000 brigádnických hodin na závodišti.

Na co se můžeme těšit?

Můžete se těšit na několik vylepšení a úprav na našem závodišti. Spousta lidí mi říkala, že se nedá rychle chodit z vrchního do spodního depa, takže jsme nechali rozšířit schody. Proběhla rekonstrukce prostoru kolem srubu, včetně zámkové dlažby a nových schodů. Máme nový předstartovní prostor, který nám usnadní a urychlí celý průběh závodního dne.

Vedle srubu jsme odtěžili x tun skály, abychom rozšířili průjezd do spodního depa. Na trati jsme vloni provedli některé úpravy, včetně navezení 30 cm nového prosátého materiálu. Tento týden fréza během dvou dnů zapracovala pojivo, a nyní probíhá úprava povrchu a válcování. Do závodu ještě stihneme instalaci nových svodidel a pneumatik, které se díky navýšení musí zvednout.

Pro mechaniky přibyla nová tribuna ve vrchním depu. V plánu byli ještě nové sanitární́ buňky s cca 12 záchody, tuto akci bohužel nestíháme, takže v horním depu bude provizorně 12 toitoiek a na nové sociálky se mohou jezdci těšit během roku. Práce je to opravdu hodně, a navíc kluci Urbanovi věnovali přes zimu spoustu úsilí „neviditelné“ údržbě techniky.

Ale odměnou je startovka, nebo se mýlím?

Startovka vypadá nádherně na jednu stranu, ale na druhou stranu začínáme trochu laborovat, jestli se vůbec vejdeme do depa. Původně jsme měli prostor stavěný na cca 150 aut. Nyní máme přihlášených okolo 170 aut. A ačkoliv to je nádherné číslo, pro nás je to ale už trochu za hranou A to nejdeme dvoukolky, které původně byli v plánu ale s díky jsme je odmítly.

Závody Racerbuggy nechceme připravit o možnost účasti, protože pro nás jsou děti prioritou. Byli jsme mezi prvními pořadateli, u kterých se malé děti proháněly na trati, a bez nich by to nebylo ono. V těchto kategoriích se může narodit další velké jméno jako Nikodém, Kubíček, Jordák, Bartoš…. jak říká Jakub Vymazal, bez podhoubí, nejsou houby.

Takže to bude fajn podívaná?

Upřímně věřím, že bude. Každopádně se bude hodně jezdit a nebude moc prostoru na nudu. Napočítal jsem z hlavy cca 80 jízd plus nezbytné sobotní tréninky, což je opravdu velká porce. Pokud vydrží počasí a trať, bude to skvělý závod, a my pro to uděláme maximum.

Když jsme u toho počasí, jaké jsi letos objednal?

Ještě před týdnem jsem si myslel, že ty zimní bundy, co jsem nakoupil traťákům, nebudou potřeba, po dnešku si říkám, zaplať pánbůh, že jsem je koupil.

Závod dělají lidé, ale bez sponzorů to nejde?

Naštěstí nás sponzoři neopouštějí, a bez nich by to rozhodně nešlo! Fungujeme spíše v partnerské, kamarádské rovině a díky nim si můžeme dovolit tak velké zvelebení areálu. Velké poděkování směřuje také našim rodinám, které buď pracují s námi, nebo nám tuto naši zálibu trpí. Jsem opravdu velmi rád, že mám kolem sebe takové lidi. My v Humpolci jsme jedna velká parta co žije autokrosem. Za to všem patří velké díky.

David Jeřábek

www.autokrosar.cz

První závod Radeč cupu se uskutečnil na domácí trati v Radči u Úpice. Nasazení jezdců bylo veliké, k vidění byly krásné souboje, sem tam nějaké odstoupení nebo bouda. Prostě taková autokrosová klasika. Již tuto sobotu čeká na jezdce další závod, tentokrát na Evropské a republikové trati. Pokud někoho zajímají podrobnosti, tak vše najdete zde.

Jooo a startovka vypadá luxusně 😲

https://www.akradec.cz/registrace/registrovan%C3%AD-do-z%C3%A1vodu


Oficiální stránky pořadatele: https://www.akradec.cz/aktuality


Fotogalerii z Radče najdete zde:


PROPOZICE NA 2. ZÁVOD RADEČ CUP 20.4.2024

Přidáno: 15.4.2024

Pro závod v Přerově. Pořadatel AK Radeč z.s.  vypisuje závod seriálu RADEČ CUP dne 20.4.2024 na závodišti v Přerově. 

Závod se pořádá v souladu se Sportovními, Technickými a Organizačními a bezpečnostními předpisy vydanými pro tento seriál a platnými pro rok 2024.

Peníze na startovné mít přesnou částku dle přihlášené kategorie!

Hospoda s jídlem a pitím zajištěna.

Harmonogram:

Pátek - 19.4.2024

  15:30 - otevření depa

  17:00 - 21:00 - přejímky a RTP na sezonu 2024 

Sobota - 20.4.2024

   6:30 – 7:30 - technické prohlídky a administrativní přejímka

   7:30 – 8:30 - volné tréninky – nepovinné

   8:30 - rozprava s jezdci

   8:45 - začátek série rozjížděk

  16:30 - finále 

  19:00 - slavnostní předání cen

Časový harmonogram bude upravován podle průběhu závodu.

Organizační výbor:

   Ladislav Saidl, tel. 608807801

   Hana Saidlová, tel. 608826302

   Rudolf Švorc, tel. 603755620

Činovníci závodu:

   Ředitel závodu – Ladislav Saidl

   Tajemník závodu – Rudolf Švorc

   Hlavní sportovní komisař – Jaroslav Janáček, Michael Alois Krejcar

   Hlavní technický komisař – Jan Nešpor

   Hlavní traťový komisař – činovník AK Přerov

   Startmaršál – činovník AK Přerov

   Rozhodčí faktu, cíl – Jan Krejčí

   PC administrátor – Hana Saidlová

Oficiální vývěsková tabule – bude umístěna na místě určeném při rozpravě.

Závod bude bodově započítáván do seriálu  RADEČ CUP

Na místě budou pro zájemce probíhat RTP pro seriál  RADEČ CUP

Během technických přejímek bude kladen zvýšený důraz na kontrolu kategorie RB160, především pak shoda použitého motoru Honda GX160 s technickými předpisy, t.j. zdvihový objem, originál karburátor (max. GX200), sání, výfuk, setrvačník, zapalování a další dle technického listu motoru Honda GX160.

Startovné:

    děti   - 3200,-Kč

    dospělí – 3700,- Kč

    dvě kategorie – 5500,- Kč

Ke startovnému bude na místě vybírán poplatek 500,- Kč za užití depa, t.j. elektřina, voda, WC, sprchy, odvoz odpadků, úklid depa.

V sezoně 2024 budou všichni jezdci přijati do našich řad a stanou se členy AK Radeč. Jak to bude fungovat: při prvním závodě před přijetím do závodu dostane každý jezdec přihlášku do Autoklubu Radeč a zde vyplní požadované údaje. Příspěvky na členy budou u dětí 100,- Kč a u dospělých 200,- Kč na jeden rok.

Za AK Radeč

Ladislav Saidl

Již za necelé dva týdny, 26. – 28. dubna, zahájí autokrosaři svoji novou sezonu úvodním podnikem Zóny Střední Evropy, Mistrovství České republiky, České trofeje a kartcossového MASCOM Cupu. „Momentálně evidujeme téměř stosedmdesát přihlášených. Jsem z toho úplně na prášky. Hlavně tajemnice je na pokraji sil a o Pavlovi, vedoucím depa, ani nemluvím (smích). Rozjeli jsme tedy další velkou akci zemních prací v depu a deset dní před závody máme co dělat. Každopádně na všechny se těšíme,“ neskrývá spokojenost a zároveń se vůbec nenudí Josef Špaček, předseda pořádajícího AMK Zálesí Humpolec, který již tradičně na trati Pod Vilémovským lomem sezonu otevírá.

Mezi adepty na nejvyšší příčky v královské divizi SuperBuggy patří Jakub Kubíček. „Samozřejmě jedu a na začátek sezony se jako každoročně těším. Je vidět, že humpolečtí pořadatelé opět připravují mega závod nejen pro nás závodníky a týmy, ale i pro diváky. Ti se, doufám, zase sejdou v hojném počtu. Pochopitelně jsem zvědav, kdo s čím novým přijede a kdo bude jak připraven,“ neskrývá natěšení rakovnický pilot, který právě na trati Pod Vilémovským lomem zakončil loňskou sezonu vítězstvím na BERNARD CUP Setkání mistrů. „Také nyní doufám v co nejlepší výsledek. Loni se finále Setkání mistrů jelo na mokru a tak by mi nevadilo, kdyby zase trochu sprchlo (úsměv). Hlavně si však chci víkend užít a se všemi se po dlouhé zimní pauze potkat a pokecat.“

Jednou z dívek, zatápějících v kategorii JuniorBuggy chlapcům, je Hana Doubravová. „Já se těším hrozně moc. Zimní pauza byla hodně dlouhá a autokros mi už chyběl. Humpolec navíc patří k mým nejoblíbenějším tratím, takže na rozjetí je pro mě úplně super. Jelikož však moc časově nestíháme, buginu zřejmě dochystáme na poslední chvíli, a tak si konkrétní výsledkové ambice nedávám. Prioritou je, aby vše fungovalo, a dobře jsem si zajezdila,“ plánuje uničovská závodnice.

Chybět nebudou populární kategorie cestovních vozů. Zde patří v divizi Touring1600 dlouhá léta k těm nejrychlejším Milan Purma. „Na první letošní závody se každopádně těším, až do toho člověk zase naskočí po zimní pauze. Ambice jsou samozřejmě vítězné (smích). Nicméně vyhrát v té konkurenci není snadné a tak budu spokojen s jakýmkoliv pódiovým umístěním. Když jsem viděl počet přihlášených, očekávám hodně velké závody. Humpolečtí pořadatelé navíc tradičně hodně pracují na trati a zázemí a zajímavý bude určitě i doprovodný program,“ těší se autokrosař z východočeské obce Skřivany u Nového Bydžova.

Vlastimil Resl

Stalo se již tradicí, že autokrosová sezona začíná v Humpolci. Nejinak tomu bude tentokrát, kdy se poslední dubnový víkend, 26. - 28. dubna 2024, na trati Pod Vilémovským lomem utkají o letošní první příděl mistrovských bodů účastníci Mistrovství Zóny Střední Evropy, Mistrovství České republiky, České Trofeje a kartcrossového MASCOM Cupu.

Humpolečtí pořadatelé jsou pověstní snahou neustále vylepšovat svoji trať a celý areál. „Pro letošní rok přibydou v horním depu dva nové sociální kontejnery a také tribuna pro mechaniky. Ta pojme zhruba čtyřicet lidí. Bude hlídaná zaměstnancem security. Každý tým dostane jednu přenosnou kartičku ke vstupu na tuto tribunu. Naopak v dolním depu jsme museli trochu oželet parkovací prostor pro týmy vzhledem k vybudování a rozšíření předstartovního prostoru,“ popisuje aktuální vylepšení předseda pořádajícího AMK Zálesí Humpolec Josef Špaček a přidává informace, na co všechno kromě samotného autokrosu se mohou návštěvníci těšit.

„Letos jsme se hodně zaměřili na doprovodný program. Dakarský speciál přiveze Tomáš Ouředníček. Z MP Sportu by opět měl dorazit náklaďák MAN, což má na starost mechanik MP sportu, ale hlavně bývalý autokrosař Aleš Němeček. V jednání je vystavení Fiesty WRC Martina Prokopa. Chybět samozřejmě nebudou stánky BESIP či Holka za volantem, či malování na obličej pro děti. Samozřejmostí je dostatek stánků s občerstvením, o což se tradičně stará bývalý dlouholetý autokrosař Pepa Petrik. V sobotu večer budou ve spodním depu hrát DJ Sax a Sprostonárodní harmonikář, na neděli před semifinálovými jízdami je potvrzen koncert Olgy Lounové.“ Program bude velice nabitý, protože v tuto chvíli je přihlášeno bezmála 160 závodních týmů. Dodává Špaček.

Jedním z adeptů na nejvyšší příčky v královské divizi SuperBuggy je Vojtěch Vaculík. „V Humpolci samozřejmě nebudeme chybět já ani můj bratr Martin, který startuje v kategorii Buggy1600. Po loňském úspěchu máme ty nejvyšší ambice. Humpolec naprosto zbožňuji. Líbí se mi tam vše počínaje organizací přes přípravu tratě až po trať samotnou. Je to rychlá a jednoduchá trať a doufám, že diváci dorazí v hojném počtu a vytvoří parádní atmosféru,“ věří znojemský pilot.

Vysoké pozice v kategorii JuniorBuggy plánuje atakovat Eliška Plná. „Já se těším strašně moc. V „juniorkách“ jsme strašně vyrovnaní a očekávám velké souboje. Já mám ty největší ambice a chci zvítězit,“ netají velké plány závodnice z nedalekého Havlíčkova Brodu.

Vlastimil Resl

Tisková zpráva

Sezona 2024 se neúprosně blíží a každým dnem se nám přibližuje první závod, který se uskuteční v Humpolci ve dnech 27. a 28. dubna 2024. Samozřejmě, ještě předtím se konají různé akce, které nejsou pod záštitou Autoklubu, nicméně i tam najdeme kvalitní jezdecké pole a skvělé výkony. Pojďme se podívat, co se objevilo na sociálních sítích, a na co se můžeme těšit.

Objevilo se na sítích:

Již v sobotu se uskuteční v Radči u Úpice první podnik Radeč cupu... více informací zde:

https://www.akradec.cz/


Humpolečtí pořadatelé zveřejnili svůj rezervační systém, takže neváhejte a utíkejte rezervovat, nebo nebudete mít místo!!!


René Mandel a Filip Duřt co mají společného? Nový speciál pro Filipa, líbí?


Milan nechyběl ani na Poslední jízdě v Poříčí nad Sázavou se svou kamerou. A tu je jeho kompletní playlist, tak si projeďte videa.


Tomáš Němec byl na návštěvě u Davida Horáka a vzniklo nové Autocross news


Petr Doležal pilně testuje před sezonou, pěkný a netradiční onboard ze Sedlčan je tu 🙂


Zvláštní ustanovení na závod v Humpolci najdete u nás v dokumentech, je tam mimo jiné i harmonogram

Něco málo přes tři měsíce zbývá do zahájení tradičních autokrosových závodů ve Štikovské rokli u Nové Paky. A to tradičních doslova, neboť novopacký závod je jedním z mála, který je zařazen v seriálu Mistrovství Evropy téměř bez přerušení, a to již od roku 1979. V roce 1990 se ve Štikovské rokli jelo ME družstev (ne jednotlivců) a v roce 2020 zabránil uspořádání závodu ME covid.

Každoročně se obecně zpřísňují podmínky v automobilovém sportu, včetně autokrosu. Pro udělení licence trati je tedy nezbytné neustále závodní trať a její bezprostřední okolí upravovat tak, aby ji odsouhlasili zástupci mezinárodní automobilové federace FIA. Zásadní úpravy před letošním vrcholem – závodem ME se týkají především stavby svodidel mezi stanovišti č. 5 a 6 (od majáku ke Studánce) dle požadavků FIA.

V letošní sezóně je v kalendáři deset závodů Mistrovství Evropy. I když zájemců by bylo víc. Bylo rozhodnuto, že v zemích, kde se pořádají dva závody (Německo, Francie, Česko), bude vždy jeden podnik rotovat. Letos se to dotklo Přerova, který má roční pauzu.

Poté budou následovat Francie a Německo. Šampionát zahájí počátkem května Seelow, v červnu budou následovat Bauska, Vilkyciai a Matschenberg. Pátým  závodem bude v tradičním termínu 6.-7. července Nová Paka. Druhou polovinu zahájí červencový závod v Saint Georges a budou následovat Nyirád, v září Saint Igny a Maggiora. Závěrečný závod se pojede ve španělské Mollerusse v říjnu.

Novinkou je TAX Championschip pro cestovní vozy (plechovky). Pojedou se celkem čtyři závody - Molča, Matschenberg, Nová Paka a Nyirád. Řada jezdců vznik tohoto seriálu uvítala a lze tedy předpokládat poměrně početnou účast. V roce 2023 vyhrál tuto kategorii v zóně střední Evropy Petr Šimurda s fábií z dílny Václava Fejfara.

Připomeňme ještě, že loňská sezóna byla pro české zástupce velice úspěšná, neboť získali celkem tři tituly Mistrů Evropy. A to Petr Nikodém (Super Buggy), Jakub Novotný (Buggy 1600) a Arnošt Florián (Junior Buggy).

Pavel Vydra

Tisková zpráva

Foto: Autoklub Nová Paka, autokrosar.cz

Sezona 2024 se neúprosně blíží a každým dnem se nám přibližuje první závod, který se uskuteční v Humpolci ve dnech 27. a 28. dubna 2024. Samozřejmě, ještě předtím se konají různé akce, které nejsou pod záštitou Autoklubu, nicméně i tam najdeme kvalitní jezdecké pole a skvělé výkony. Pojďme se podívat, co se objevilo na sociálních sítích, a na co se můžeme těšit.

Objevilo se na sítích:

Poslední jízda se uskuteční v Poříčí nad Sázavou 30. března 2024 a já na ní určitě nebudu chybět, protože krom amatérských jezdců, si sem přijede otestovat svoje speciály i několik republikových jezdců.

Startovní listinu, respektivě přihlášené najdete zde:

https://poslednijizda.cz/Prihlaska/


Trailer k prvnímu evropskému závodu v Seelow, těšíte se?


Vyšel časopis rally, kde najdete obsáhlý rozhovor s velkou osobností autokrosové historie Bohumilem Křesťanem.


Winter cup 2023/2024 jde do finále. Poslední závod a vyhlášení sezony již 30. 3. 2024 od 10.00 hodin.


Karpatský Autokrosový Pohár už má zveřejněný kalendář na sezonu 2024. Takže naostřit tužky a termínky si zapsat.

Vážení příznivci rallycrossu,

zveme vás na jedinečný rallycrossový kemp, který se uskuteční v sobotu 06. dubna 2024 v motokárovém areálu v Hořovicích, a to pod záštitou Komise off-road.

Cílem tohoto kempu je poskytnout nejen teoretické, ale především praktické školení, které jezdcům pomůže zdokonalit jízdní dovednosti a přinést potřebné zkušenosti pro úspěch na závodní trati. A co je nejlepší? Účast na tomto kempu je zcela zdarma!

Kemp je určen pro jezdce do 18 let bez ohledu na seriál, kterého se účastnili v přechozích sezónách. Přihlásit se tedy mohou jezdci MČR, RX Cup, ale i hobby seriálů a nově příchozí zájemci o rallycross bez závodních zkušeností.

Pozn.: Účast na školení je pro jezdce MČR a RX Cupu podmínkou pro vydání licence.

Přijměte naše pozvání vyplněním online přihlášky na odkaze:

Těšíme se na první společné setkání v sezóně 2024,

Komise off-road


Program 06. dubna 2024

9:00 – 9:30 Sraz účastníků

9:30 – 11:00 Teoretické školení – fyzická příprava jezdce, formality soutěžícího, průběh přejímek, vlajková signalizace, práva, povinnosti a chování jezdce na závodišti apod.

11:00 – 12:00 Jízdy v motokárách

12:00 – 12:30 Obědová pauza

12:30 – 13:00 Teorie jízdy na rallycrosové trati – startovní procedura, pravidla jízdy na okruhu, taktika Joker lapu, pozdní apex apod.

13:00 – 15:00 Jízdy rallycrosovým speciálem s instruktorem

15:00 – 15:30 Měřené jízdy

16:00 Vyhlášení výsledků a ukončení

Sezona 2024 se neúprosně blíží a každým dnem se nám přibližuje první závod, který se uskuteční v Humpolci ve dnech 27. a 28. dubna 2024. Samozřejmě, ještě předtím se konají různé akce, které nejsou pod záštitou Autoklubu, nicméně i tam najdeme kvalitní jezdecké pole a skvělé výkony. Pojďme se podívat, co se objevilo na sociálních sítích, a na co se můžeme těšit.

Objevilo se na sítích:

Eliška Pytlounová má konečně videoklip k písni Nejlepší víkend... hádejte který víkend je nejlepší 🤟


Jakub Kubíček má svůj dokument 🎥, který byl zveřejněný již před rokem😍, kdo ho neviděl, tak může juknout. Najdete ho na youtube zde.


Klára Čáslavská a její tým stejně jako v loňském roce uspořádá serii závodů s názvem Klára cup v Nechanicích, termíny máte zde.

Fb: https://www.facebook.com/profile.php?id=100089947014543


Jan Přibyl: Na konci sezony zakoupil speciál od Luďka Dubravského. Přes zimu si na něm kluci mákli a na start do Humpolce budou ready, v D6 se pojedou bomby! Tomáš byl na návštěvě, a tak najdete galerii i u nás v sekci ostatní 🤩

FB profil: https://www.facebook.com/jan.pribyl.581


TH Motorposport - Tak je to tu ! Je to přesně 4 měsíce práce a narodil se nám další vůz do D2💯 Pro Maxmiliána. Pro Tomáše se dělají ještě různé úpravy, ale na startu určitě nebude chybět v plné síle. ✅ Teď nás bude čekat obě auta testovat a hlavně nové auto, naučit jezdit‼️ Díky všem co se podíleli na stavbě, hlavně bráchovi, ale také našim přítelkyním, které s námi přetrvávají ty večerní chvíle s vínem doma.🥂😁Uvidíme se na startu, v Humpolci na MČR💯🏆

FB profil: https://www.facebook.com/profile.php?id=100057039746170


Sedlčanská kotlina taky nespí. I letos se plánuje nabitý program v kotlině a tak úpravy jsou na denním pořádku. Zlepšení by tak měli pocítit všichni a taky se na to těšíme 🙂

Honza Přibyl po roční pauze opět naskočí do českého mistrovství. Má k tomu skvělé nářadí, protože Felicii vyměnil za Fabii Po Luďkovi Dubravském. My se k Honzovi vrátíme příští týden s kamerou. Už teď můžeme prozradit, že to nebude jen Honza, kdo nám řekne něco zajímavého.

Kompletní galerii najdete zde:

Sezona 2024 se neúprosně blíží a každým dnem se nám přibližuje první závod, který se uskuteční v Humpolci ve dnech 27. a 28. dubna 2024. Samozřejmě, ještě předtím se konají různé akce, které nejsou pod záštitou Autoklubu, nicméně i tam najdeme kvalitní jezdecké pole a skvělé výkony. Pojďme se podívat, co se objevilo na sociálních sítích, a na co se můžeme těšit.


Radeč cup 2024 - Radeč uzavřel sezonu 2023 ve Vrchlabí v Kulturním domě v únoru a už nabízí registrace startovních čísel na novou sezonu. A kdy začne? Pokud dá počasí, tak 6. dubna 2024 v Radči u Úpice.


TAX CUP - ano zní to zvláštně, ale po zrušení této divizie v Mistrovství Evropy se pár lidiček rozhodlo, že zkusí něco vymyslet v rámci závodů Zony střední Evropy a tak tu máme TAX CUP 2024. Uvidíme kolik závodníků se toho chytne, ale minimálně Jirka Bret avizoval, že se zúčastní.


Humpolec - ani zde se nespí. Tým humpoleckých v čele s Pepou Špačkem se rozhodl, že zamakají na závodišti a tak stěhují, čistí, kopou - prostě chtějí, aby závodiště a areál byl 110% připravený na první závod sezóny. Závod se jede jako Zona střední Evropy, MMČR a samozřejmě i RacerBuggy budou na startu. Navíc bude z tohoto podniku přímý přenos v televizi, takže pokud se chcete objevit v živém vysílání, musíte dorazit osobně a mávat do kamery.

FB Humpolec - https://www.facebook.com/amk.humpolec

Poříčí nad Sázavou - první závod sezony proběhl právě zde. A to závod v biathlonu. Skvělá akce, která se koná již po několikáté se uskutečnila začátkem března. I k tomuto může autocrossová trať sloužit!

David Jeřábek

autokrosar.cz

Vážení přátelé, Klub mládeže v AČR Vás zve na pravidelné školení jezdců Racer buggy v disciplíně autocross, které se uskuteční v autokroso-rallykrosovém areálu Sedlčanská kotlina.

PROGRAM:

Sobota, 13. 4. 2024

09,00-10,00 sraz účastníků, prezence
10,00-13,00 testování vozidel za účelem vystavení technických průkazů
13,00 zahájení teoretické části
13,00-14,30 školení
14,30-15,00 přezkoušení jezdců
15,00-15,30 vyhodnocení teoretické části školení
15,30-17,30 volný trénink

Neděle, 14. 4. 2024

09,00-11,00 praktické jízdy na trati
11,00 ukončení povinné části školení
12,30-15,00 minizávod (není započítáván do MČR ani ČT – systém 1 měřený trénink, 2 rozjížďky, finále) – nepovinný
16,00 vyhlášení minizávodu, ukončení akce, odjezd účastníků


Účast jezdců je povinná. Pokud se nemůžete zúčastnit zašlete do 20. 3. 2024 omluvu na vymazal@autoklub.cz.


Žádosti o vystavení licence jezdce či soutěžícího se zasílají přes informační systém Autoklubu ČR (is.autoklub.cz). Pro žadatele do 18 let věku je nutný ověřený podpis obou zákonných zástupců. Noví žadatelé o licenci musí k žádosti doložit fotokopii
rodného listu.

Pouze na základě osobní účasti a absolvování přezkoušení budou vystaveny nové licence jezdců. Jezdci, kteří se školení nezúčastní, obdrží podklady pro sezónu a v dohodnutém náhradním termínu absolvují přezkoušení.


S pozdravem, Klub mládeže v AČR

Na akce spojené s automobilovými závody - předně pak na akce spojené s rallycrossem a autocrossem - vás standardně zveme do sedlčanské kotliny. Tentokrát se však přesuneme o pár set metrů dál od závodiště do hokejového stadionu, kde v sobotu 13. 01. 2024 proběhne historicky třetí souboj zástupců těchto disciplín. Také v helmách a v rukavicích, nikoliv však v závodních kombinézách, ale v hokejové výstroji.

Kdy: 13. 01. 2024 od 11:30 do 14:30

Kde: Zimní stadion Sedlčany

Účastníci: Týmy závodníků v rallycrossu a autocrossu

Soupiska autocrossového týmu doznává oproti předchozímu ročníku pár změn. Asi tou nejpodstatnější je neúčast brankařského mága - jezdce divize SuperBuggy - Romana Poláka, jemuž se narodil potomek do rodiny. A tak má Roman nějaké praní a žehlení a nemůže dorazit. V bráně ho nahradí jezdec divize D6 Jan Přibyl, který hrál v loňském zápase v poli.

Složení první útočné formace je také ohroženo. Rýmičkou s covídkem je zužován špičkový pilot divize TA Lukáš Musil a týmoví lékaři dělají vše proto, aby mohl nastoupit. Pokud by léčba nebyla úspěšná, tak Lukáše zastoupí jeho mechanik Jarda Sucharda. Připraven je určitě kapitán Jirka Bret a levé křídlo první formace Vašek Kindl z Buggy 1600. V obraně nastoupí stálice Milan Purma z D6 a Tomáš Vejmola z Kartcrossu.

V druhé útočné formaci se představí Pepa Burian z Buggy 1600 a toho doplní motorář a testovací jezdec SuperBuggy Petr Krejčík a bratr Lukáše Musila - David.

Tradiční oporou je bývalý jezdec divize TA a nyní hobbyautocrossu Vojta Plecháč. Zranění nepustí do zápasu jeho bratra. To samé se bohužel týká i největší hvězdy týmu - jezdce SuperBuggy - Jirky Tlustého i bratrů Halouskových. Aleš doléčuje zranění a Standa nám malinko přibral a bojíme se, že by se ledem propadl do strojovny stadionu.

Trenér a hlavní stratég týmu Tomáš Němec nebude mít na lavičce lehkou pozici. Nyní usilovně pracuje a obvolává řady autokrosařů, zda-li se mezi nimi nenajde někdo s hokejovou minulostí, který by ještě posílil zraněními a nemocemi zdecimovaný tým. Každopádně krom divize D2 mají autocrossaři jezdce ze všech divizí, což je super.

Soupiska autocrossu je tedy zatím značně prořídlá a o to víc hráči doufají v podporu autocrossových fanoušků!

Také soupiska rallycrossu dostála mnoha změn. Posílena byla díky celkově malému počtu sportujících rallycrossových závodníků o jezdce z rallye.

Hájit záda rallycrossovému týmu bude tradičně Libor Vondruška, který s celou svou rodinou plní pokladničku hobby auto rallycrossu v Sedlčanech, a vychovává tak mladé naděje pro tento krásný motorsport.

Do obrany nastoupí Jakub Zíka, rallye spolujezdec a mechanik MS motorsport, vedle něho se představí Daniel Němeček, který startoval v sezoně 2023 v Rallycross cupu v divizi N 1600, Petr Dobeš - jezdec ČMPR, Tomáš Maršík - ze zmiňovaných sedlčanských hobby závodů, Filip Zeman, který se stará o závodní vůz S1600 týmu Atlantik Racing, a obranu doplní jezdec Pavel Novotný.

Rozstřílet autocrossovou bránu se pak budou snažit útočné formace ve složení: Petr Šulčík – novinář a fotograf z rallycross.cz, Lukáš Bím  - jezdec a mechanik Tomáše Mičíka, Tomáš Albrecht – motorář a mechanik, Petr Lávička a Tomáš Slaba, jezdec ČTHV z místního autoklubu RAC Sedlčany, Roman Matouš a Roman Suchý z Rallycross Cupu, Štěpán Vojtěch z rallye  a mechanik Josef Faltýn.

Rallycrossová reprezentace doufá ve výhodu domácího sedlčanského prostředí a v podporu diváků. Po dvou prohraných duelech by se letošní sportovní štěstí mohlo překlopit ze šotoliny na asfalt.

„Mám to teď před Vánoci náročné na obci. Vše zdražili – odpady, energie, tak kolem toho lítám,“ začíná naše povídání v restauraci Parťákova hasičárna dlouholetý autokrosař a již rok také starosta obce Písková Lhota na Mladoboleslavsku Jiří Bret. A já se ho ptám, jestli ho tato funkce baví. „Jasně. Samozřejmě je to práce s lidmi, to znáš, ne? Obec se rozrůstá, spadá pod nás i Zámostí dole a dohromady máme dvanáctset obyvatel,“ usmívá se Jirka a přecházíme k autokrosu.

Jak hodnotíš uplynulou sezonu?

„S výsledkem jsem určitě spokojen, i když nám k němu asi pomohly nějaké výpadky soupeřů. Ty však mohou potkat každého. To je prostě motorsport. Jinak auto fungovalo naprosto bez problémů, takže když se výsledek nepodařil, pokazil to jen jezdec (smích).“

Který závod se ti líbil nejvíce?

„Asi Poříčí nad Sázavou, přestože jsem byl až čtvrtý. Tak nějak se mi tam však jelo nejlépe. Bonusem pochopitelně je tradičně krásně nachystaná trať a bohatý doprovodný program. To člověka baví celý víkend. Hned kousíček za Poříčím jsou Sedlčany. Tam udělali obrovský pokrok. Libor Pospíšil zajišťuje, aby trať byla TOP připravená, a skvělý je i doprovodný program. Letos tam byl silák, holky, které závodí, Martin Macík, večer zábava. To bylo naprosto srovnatelné s Poříčím, které je trošku lepší jen díky nabitější startovní listině, jelikož se tam jede i Zóna Střední Evropy. Jinak stavím oba tyto podniky na stejnou úroveň.“

Můžeš představit tvůj tým?

„Šéfmechanikem týmu je můj táta, který konstruuje všechna moje auta od začátku kariéry. Také všechny motory jsou jeho dílo. Pravidelně s námi jezdí Zoubek (Jiří Solfronk). Svoji přezdívku získal, protože nemá přední zuby. Moje holky mu chtěly objednat náhradní na nějakém čínském Wishi asi za osmdesát korun i s montáží, ale on se bojí, že to nebude držet (smích). Často nás doprovází Vašek Hrošek, který sice ještě nebyl dvakrát v televizi, ale jinak zvládne všechno (úsměv). Časově je trochu handicapován v létě na žních a na podzim na orbách, kdy musí bojovat na poli. Vždy se ale snaží zajistit si u ZS Bukovno volno.“

Jaká letos byla konkurence v kategorii TouringAutocross?

„No tak, Marcel Dlesk, několikanásobný šampion, samozřejmě jede perfektně a má špičkovou techniku. Takže největším favoritem je on. Hodně silné auto má také Honza Brožek a bojoval o titul až do dolnobousovského závodu, kde mu odešel motor a tím sezonu předčasně ukončil. Počítat se však musí se všemi startujícími.“

Stíhal jsi sledovat i další divize a máš v nich nějaké oblíbence?

„Hodně fandím klukům Vaculíkovým, a pokud opět pojede Boris Dakar, budu fandit i jemu. V SuperBuggy dále fandím Liborovi Paulovi, jehož tým v depu stává vedle nás a dělají největší bordel z celého závodiště (smích). V divizi Touring1600 je to Martin Kopena z Halouskovic týmu, to jsou kluci od nás. Sleduji také RacerBuggy. Vyložené favority tam nemám, ale líbí se mi, že ty děti bojují. Naopak se mi občas nelíbí styl boje některých tatínků (úsměv).“

Divizi RacerBuggy160 jezdila v nedávné minulosti také tvoje dcera Barbora. Neplánujete návrat k závodění?

„Báře doděláváme Citigo. Autokros s ním může jezdit až od patnácti let a je jí teprve jedenáct. Začneme tedy asi nějakými slalomy a dětským rallycrossem, který se jezdí v Sedlčanech.“

Jsi znám také coby jeden z organizátorů mnoha různých akcí pro autokrosaře i mimo autokrosové tratě. Podílíš se i na blížícím se hokejovém utkání, které přivítají v sobotu 13. ledna 2024 od 11:30 Sedlčany?

„Tuto akci sice neorganizuji, ale jsem manažerem autokrosového týmu. Ten se opět utká s rallycrossovým, doplněným o soutěžáky. Nastoupit by za ně měli Roman Kresta a Štěpán Vojtěch.“

A můžeš přiblížit autokrosovou soupisku?

„V bráně bude tradiční opora a mechanik týmu Škoda Motorsport Roman Polák. Defenzivu bude tvrdit obránce jak blázen Milan Purma. Hodně dobrý hokejista je Lukáš Musil z naší divize. Máme také Vénu Kindla, který donedávna hrál závodně za HK Lev Slaný, dalším hokejistou je Tomáš Vejmola. Škoda, že nám letos bude kvůli zranění chybět velká opora Jirka Tlustý, který odehrál 446 zápasů v NHL za Carolina Hurricanes, Toronto Maple Leafs, Winnipeg Jets a New Jersey Devils. Naopak chybět nebude trenér a největší persona týmu Tomáš Němec. Diváci jsou samozřejmě vítáni a doufám, že dorazí v hojném počtu (úsměv).“

Pojďme zpět k autokrosu? Co plánuješ pro příští sezonu?

„Vše se bude odvíjet od toho, jestli se opravdu uskuteční mezinárodní pohár pro naši divizi, který by se měl jet v rámci evropských podniků v Seelowě, Nové Pace, Matschenbergu a Nyirádu a také při zónovém závodě v Molče. Pokud se pojede, bude naši prioritou a jeli bychom ho kompletní. Sice nám k tomu ještě chybí nějaké peníze, ale věřím, že je seženeme. Asi by to znamenalo vynechání některých republikových podniků. V určitých momentech by to při absolvování obou seriálů totiž znamenalo závodit tři víkendy v řadě a to pro mě asi není reálné časově zvládnout.“

Čím tě „Evropa“ láká?

„Chci si prostě zkusit, jestli na to ještě mám (úsměv). Hlavně si myslím, že cestovní vozy do Evropy patří a tímto chceme organizátory tohoto seriálu trochu podpořit.“

Vlastimil Resl, www.autokrosar.cz

Přestaňte si lámat hlavu co na vánoce pro tátu, dědu, syna, strejdu, tchána... Autocrossová buggyna Kárt s motorem Yamaha R6, která točí přes 16.000 otáček za minutu, nadchne každého. Garantujeme, že adrenalin tady stříká i ušima!

Jednoduchá pravidla:

  • nad 18 let,
  • řidičský průkaz,
  • výška do 2m,
  • váha do 130kg.

Vybavení půjčíme v ceně a navíc zaváděcí kolo je ZDARMA a to se vyplatí :-)

Poukaz máte do 1 minuty v emailu k tisku, platba stačí do 10 dnů.

PS: Svezeme i odvážné manželky, dcery, prostě něžné polovičky

V minulých dnech byly zveřejněny mezinárodní kalendáře autokrosu pro nadcházející rok 2024. V evropském šampionátu chybí Přerov, hodnocený poslední léta jako jeden z nejlepších podniků celého seriálu. Chybí kvůli předem stanoveným a všemi federacemi schváleným předpisům FIA Komise Off-road o rotaci podniků z jedné země v případě vyššího zájmu pořadatelů, než je kapacita kalendáře.

Rozhodně se tak nejedná o konec závodů mistrovství Evropy v oblíbeném a tradičním Údolí mamutů. Pořadatelský klub využije přestávku pro další zvýšení už teď hodně vysoké laťky organizace vrcholného autokrosového podniku.

Letos se jel podnik autokrosového evropského šampionátu v Přerově již popětadvacáté a poslední roky patřil k nejlépe hodnoceným. „V roce 2021 jsme hodnocení vyhráli, loni i letos skončili druzí, loni za francouzským St. George de Montaigu a letos za St. Igny de Vers,“ zhodnotil Jakub Vymazal, předseda AUTO KLUB PŘEROV-město v AČR.

Zatímco letos bylo zájemců o pořadatelství mistrovství Evropy přesně deset, což je kapacita kalendáře šampionátu, pro příští rok přibyl vracející se maďarský Niyrád. V rámci schválených předpisů FIA Komise Off-road se tak vyřazuje závod ze země, která má v kalendáři dva podniky. Podle předem stanovené rotace se tato podmínka uplatnila v roce 2022 pro Německo, za nímž následuje Česká republika a poté Francie. „Jedná se tedy o očekávanou věc, věděli jsme, že to přijde. Dohodli jsme se, že Evropa se příští rok pojede v Nové Pace, naší ambicí je pak určitě se do kalendáře vrátit,“ vysvětlil Jakub Vymazal

Jezdce v Přerovské rokli vždy čeká náročná trať s ikonickým skokem Mamut, který se pyšní výjimečným parametrem v celém evropském šampionátu, a to největším převýšením. Návštěvníci v Přerovské rokli se vedle sledování soubojů nejlepších autokrosařů na mezinárodní úrovni mohou už tradičně těšit na bohatý doprovodný program, který pro ně pořadatelé připravují včetně dechberoucí letecké akrobacie Martina Šonky, ale i soutěží pro děti, autogramiád, hudebních show a závodů osobností na trati.

„Zaměříme se na další vyšperkování organizace a posunutí na vyšší level. Do mistrovství Evropy se budeme opět hlásit v roce 2025. Ale ani v sezóně 2024 naši příznivci nepřijdou o mezinárodní autokros. Věříme, že i středoevropský podnik bude divácky velmi zajímavý a těšíme se na hojnou účast,“ doplnil Jakub Vymazal s tím, že ve dnech 23.–25. srpna se vedle republikového šampionátu bude v Přerově konat také závod FIA Central European Zone, seriálu Zóny Střední Evropy.

Tisková zpráva.

Informace pro jezdce Bugin 4x2, pro které se otevřela nová divize Česká trofej v národním šampionátu.

Dne 29. prosince 2023 od 14.00 proběhne setkání v Nové Pace na závodišti se členy off-roadové komise a hlavním technickým komisařem. Setkání se uskuteční v horním depu - administrativní budově.

Na tomto setkání budou upřesněny řády a podmínky pro účast v nové divizi České trofeje. Tohoto setkání se mohou zúčastnit i jezdci, kteří nemají v plánu se České trofeje zúčastnit.



V tomto roce vychází již desáté vydání časopisu Rally, které zakoupíte na stáncích vašeho oblíbeného prodejce. Kromě rally v něm najdete také rozhovory z autocrossu a rallycrossu.

Autokros - Rallykros CZ
Tradiční porce stránek o autokrosu a rallykrosu.

Sedmdesát let Sedlčanské kotliny
Lukáš Mihulka:
„Chci završit hattrick“

WRX: Premiéra v Hongkongu
Mistrovství světa v rallykrosu dospělo do svého konce. Závěrečný dvojzávod v Hongkongu rozhodl o držitelích letošních titulů. Pošesté získal titul mistra světa Johan Kristoffersson.


František Rosický - „Výhodou byla vždy moje nezávislost“
Úctyhodných 90 let oslavil 9. září Ing. František Rosický. Zdravotní komplikace redakci dlouho znemožňovaly významnou osobnost českého motorsportu navštívit. Štěstí se na nás usmálo začátkem listopadu a bylo z toho zajímavé povídání o všem možném. To se vám s dlouholetým předsedou české Rally komise budu snažit zprostředkovat.

MČR 2023 - Třicet sezon MČR, třetina titulů pro Jana Kopeckého
Již v cíli prázdninové Barum rally se rozhodlo o letošních titulech v absolutním pořadí PSG Mistrovství České republiky v rally. Jan Kopecký si ze Zlína odvážel jubilejní desátý titul, jeho spolujezdec Jan Hloušek se pomyslným třetím zářezem dostal na úroveň svých předchůdců Jana Krečmana a Petra Gross.

I díky klukům bych chtěl ještě nějaký rok závodit, říká Jan Kopecký

Václav Pech - Petr Uhel: nejrychlejší dvojice na domácích tratích
Plzeňané Václav Pech s Petrem Uhlem si závodění v posledních letech opravdu užívají. Ač už nemají možnost bojovat o absolutní titul, souboje o dílčí vítězství v jednotlivých soutěžích s hlavními rivaly Kopeckým a Hlouškem se odehrávají v sekundách, či spíše desetinách sekund.

David Štefan pokořil hranici 100 startů v rally
David Štefan oslavil na XXVIII. TipCars Pražském rallysprintu svůj stý start v kariéře. Důvodů k oslavám má ale mnohem víc. V letošním ročníku Peugeot Rally Cupu s přehledem zvítězil a stal se také mistrem ČR v PSG MČR v rally v kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou.

RSS + Pohár 2+ 2023
Krátká zpověď nejúspěšnějších jezdců Rallysprint série Jana Dohnala a Poháru 2+ Vojtěcha Štajfa.

Radovan Novák - Odešel noblesní gentleman
V pondělí 6. listopadu 2023 zesnul ve věku nedožitých 84 let Ing. Radovan Novák, bývalý aktivní spolujezdec a později dlouholetý významný činovník Autoklubu České republiky. Navíc díky němu měla Česká republika po téměř dvě desítky let zastoupení ve vrcholném orgánu automobilového sportu
ve Světové radě FIA.

Vlastimil Neumann - Návrat ke třem diamantům
Úřadující mistr historických automobilů Vlastimil Neumann letos přezbrojil z osvědčeného Fordu Escort RS Cosworth, se kterým závodil šest let, na Mitsubishi Lanceru Evo III. Nebylo to velké překvapení, protože k japonské značce má 55letý zlínský jezdec blízko. I když při premiérovém startu na Valašské rally zvítězil, ne vše probíhalo hladce.

ČMPR: Petr Zedník
Třiašedesátiletý Petr Zedník absolvoval s manželkou Olgou a moderním Fordem Fiesta Rally2 letos poprvé kompletní seriál ČMPR. Vyhráli dvě soutěže včetně domácí Kroměříže a dvakrát obsadili druhou příčku. To jim bohatě stačilo k titulu.

René Dohnal celkovým vítězem ERT
Když na přelomu března a dubna Valašské rally ValMez otevírala letošní sezonu FIA European Rally Trophy, málokdo tomu věnoval větší pozornost. Ovšem na konci slaví René Dohnal s Romanem Švecem titul celkových šampionů European Rally Trophy.

Češi v zahraničí (J. Černý, D. Polášek, J. Dvořák)
V letošní sezóně se našla řada českých jezdců, kteří dali z různých důvodů prioritu zahraničním startům. Ani jeden s českých zástupců se ve výsledkových listinách neztratil a potvrdil kvalitu českého rallysportu.

EHRC - Třetí, třetí a třetí, a to všechno v konečném účtování evropských historiků
Po mistrovském titulu Miroslava Janoty v roce 2011 se z evropského šampionátu historických vozů (EHRC) naši jezdci poněkud vytratili. Až sezóna 2021 znamenala ofenzívu Vojtěcha Štajfa a přesně po deseti letech jeho zopakování Janotova úspěchu, letošní rok pak byl ve znamení hned několika zelených věnců pro české barvy.

Forum8 Rally Japan - Toyota zaujala kompletní pódium
Na loňské double Hyundaie zareagovala Toyota při posledním závodě sezony nejlepším možným způsobem – zaujala kompletní pódium. Vítěz Elfyn Evans si díky tomu udržel post vicemistra světa za již jistým šampionem, v Japonsku třetím Kallem Rovanperou.

Hrdinové Japonské rally
Japonská rally má krátkou, ale komplikovanou historii. Během dvou desetiletí se střídaly termíny, lokace i povrch tratě, mnohokrát se soutěž nekonala nebo byla zrušena. I když japonské značky mají výhodu domácího prostředí, letos slavily teprve druhé vítězství. Po prvenství Solberga se Subaru Imprezou WRC v premiérovém ročníku 2004 letos triumfovala Toyota, která obsadila kompletní stupně vítězů.

Filip Kohn - „Cíl pro sezonu 2024 – šampión WRC3“
Dvacetiletý Filip Kohn má za sebou první sezonu ve světovém šampionátu. Byl to rok poznávání a sbírání zkušeností, přesto získal několik dílčích úspěchů. Ten největší přišel na Central European Rally, kde zvítězil v kategorii WRC3 i třídě RC3.

Preview Rallye Dakar 2024 - Chrono 48 v Pusté končině
Pátý ročník Rallye Dakar, naplánovaný na území Saúdské Arábie ředitel David Castera znovu koncipoval ve stylu „do Pusté končiny a zpět“. Start i cíl soutěže se vracejí do teritoria poblíž Rudého moře. Do úvodního prologu 46. ročníku závodníci vyjedou 5. ledna poblíž města Al Ula.

Karel Trněný - „Neztrácím motivaci závodit!“
Jezdec z Domažlicka sice na podzim oslavil kulatiny, přesto nijak nepolevuje ve svižném tempu. A to se týká jak jeho sportovního, tak také pracovního života.

Musíme Vám oznámit velmi smutnou zprávu. Ve věku nedožitých 78 let zemřel dlouholetý funkcionář a člen Autoklubu Nová Paka pan Jaroslav Ulrich. Věčně usměvavý a milý člověk, který dal autocrossu opravdu strašně moc zemřel v sobotu 9. prosince.

Redakce autokrosar vyjadřuje upřímnou soustrast rodině a všem přátelům. Jarko, budeš nám moc chybět. Odpočívej v pokoji.

29. 11. 2023 | 20:13

Konec letošní roku se nezadržitelně blíží a v Autoklubu České republiky se již pilně pracuje na nové sezóně. Její nedílnou součástí budou také státní reprezentanti napříč motoristickými disciplínami. Jedním z prvních zveřejněných dokumentů pro nový rok jsou Podmínky reprezentace 2024. Ty od dnešního dne najdou zájemci o státní reprezentaci na webu Autoklubu ČR v sekci reprezentace. 

Žádosti o reprezentační podporu v automobilovém sportu mohou zájemci posílat do 4. ledna 2024, pro motocyklový sport je nejzazším datem 22. leden 2024. Žádosti včetně povinných příloh prosím posílejte na repre@autoklub.cz. Finální rozhodnutí o určení statutu reprezentanta přísluší komisi disciplíny daného žadatele.

Na tomto odkazu najdete Podmínky reprezentace automobilového sportu,
zde můžete přejít na Podmínky reprezentace motocyklového sportu.

V kategorii Kartcross už sedm let závodí věčně usměvavý Zdenda Havlát, který má k motoristickému sportu úplně jiný přístup než ostatní. Jeho první kontakt s autokrosem proběhl na podzim roku 2016. „Zúčastnil jsem se na humpolecké trati Kosice Cupu s kartem Michala Pihávka, který tehdy osedlal prvního karta nové evoluce. Po tomto závodě by mě určitě ani ve snu nenapadlo, že se budu účastnit všech následujících sezon. Závod jsem pojímal jako jednorázovou možnost zažít na vlastní kůži, jaké to je z pohledu jezdce. Když na to zavzpomínám, tak hned po závodě jsem určitě nebyl přesvědčen o tom, že bych se mezi těmi divočáky chtěl ještě někdy motat. Pro tento druh sportu je třeba mít dravost, bojovnost a hlavně snížený pud sebezáchovy. Ani jedna z těchto vlastností se v mé povaze nevyskytuje,“ vzpomíná na své začátky pelhřimovský pilot.

Co se tedy stalo, že tě od roku 2017 pravidelně vídáme v MASCOM Cupu?

„Jedna věc byly pocity po závodě a druhá věc ta závislost, která stihla za ten jeden závodní den vzniknout. Držel jsem se stále závěru, že to není pro mě až do doby, kdy Michal koupil dalšího karta a nabídnul mi jeho půjčení za podmínek, které nešlo odmítnout. Respektive, když mi to řekl, nejdříve jsem odmítnul. Probdělá noc, kdy se převalujete z boku na bok a místo spaní to ve vás hlodá, však nakonec rozhodla a nabídku jsem přijal. A protože Michalovou prioritou byla republika a pro mě mělo smysl jezdit na závody s ním, naskočil jsem rovnou do republiky. Prvním republikovým závodem pro mě byl autokros v Sedlčanech. Nalepil jsem na zástěrku zajíce a začal se psát můj nečekaně dlouhý autokrosový příběh.“

Jaké máš po těch sedmi letech v autokrosu poznatky, pocity a jak hodnotíš své jezdecké schopnosti

„Především jsem pochopil, že autokros není jen o tom sednout do karta a odjet si to, ale je to i o spoustě času, který zaberou přípravy. O napětí, nervech, horku, bahnu, prachu, potu, riziku, zklamání i štěstí. Ale především to je o setkávání skvělých lidí, kteří se večer v depu sejdou a u sklenky něčeho dobrého proberou vše možné. Co se týká mých jezdeckých schopností, tak tam ta zkušenost je znát, ale že bych se nějak zásadně zrychlil, to určitě ne. Můj pud sebezáchovy je opravdu hoděn nízko a tam, kde jiní ještě jedou naplno, já už dávno brzdím. Důležité je, že už si nemusím hlídat zrcátka, jestli nemám za zadkem ty nejrychlejší a nemusím jim uhýbat, když mě berou o kolo. Ta doba už je opravdu dávno pryč :-). Mým cílem vždy bylo užít si každý jednotlivý závod. Do prvních závodů jsem nastupoval bez jakýchkoliv ambicí. Říkal jsem si, že se přece nemůžu zkoušet honit s klukama, kteří mají za sebou několik plných sezon. No a na konci sezony 2018 bylo jasné, že mě žádné pokroky nečekají. Stalo se takovým evergreenem, že poslední místo v závodě je Zdendovo a na to se mu nesahá. Tím neříkám, že to těm předposledním dávám zadarmo.“

V říjnu jsi na Facebooku zveřejnil příspěvek, že končíš kartcrossovou kariéru. Proč padlo toto rozhodnutí a je definitivní?

„Myslím, že těch sezon na běžného účastníka MASCOM Cupu je dost. Poprvé jsem chtěl končit už na konci své první plné sezony 2018. Ohlasy lidí, kteří mě na závodech poznali, však byly tak silné, že jsem své rozhodnutí přehodnotil a do sezony 2019 jsem už nastoupil jen s cílem si vždy závody užít bez ohledu na umístění a nic nerozbít. Letos jsem už ale cítil, že té radosti, co mi to dává proti tomu, co vše je třeba připravit na každé závody, kdy jsem si vše připravoval sám, je čím dál méně a proto přišlo rozhodnutí, že je opravdu čas tento koníček ukončit. Dnes mohu s klidem říct, že by to byla určitě škoda, kdybych to zapíchnul už tenkrát. Myslím, že jsem nějakou stopu v tomto sportu zanechal a přál bych si, až širší autokrosová veřejnost, která mě zná, bude jednou vyprávět svým vnukům, jak to tenkrát v autokrosu chodilo a budou jmenovat ta velká současná jména ze všech kategorií, aby se jim na konci jejich výčtu objevil úsměv na tváří a řekli: „ A pak tam byl taky Zdenda a ten to měl úplně jinak….“

Na co budeš za tu dobu vzpomínat nejvíce?

„Těch vzpomínek za tu dobu vzniklo strašně moc. Určitě budu rád vzpomínat na všechny lidi, kteří se kolem autokrosu motali. Na nezapomenutelnou rodinnou atmosféru v kartcrossové části depa, kdy si týmy soupeřů dokázaly vždy pomoci, a po večerech se sešly pod stany a popili. Na rozzářené obličeje dětí a rodičů, když jsem jim nabídnul, že si mohou do karta sednout, stejně tak na radost mých synů, kteří se mnou jezdili na představení jezdců a užívali si tu atmosféru davů u trati, kdy je jedno jestli jezdíte první nebo poslední. Určitě budu vzpomínat na to, na co vše se dá zapomenout. Do předstartovního už jsem dokázal přijet bez brýlí, bez límce, bez rukavic i bez správných bot. Zde se většinou ukázala rychlost mechanika, který mě doprovází na start. To byl většinou můj syn Zdenda, takže ten to zvládal doběhnout v klidu i v Pace, kde to bylo do depa nejdál. Jednou se mi podařilo zapomenout dát do kartu transpondér. Po tréninku za mnou přišel sportovní komisař a ptá se mě: „Kde máte transpondér?“ Po chvíli ticha zaznělo, že asi v pracovních kalhotech :-). Když jsem své časy viděl standardně na konci startovního pole, vůbec mi nepřišlo divný, že ho tam nemám.“

Podle popisu to vypadá, že budeš vzpomínat jen na depo?

„To určitě ne, ty vzpomínky jsou samozřejmě i z trati. Ať už ty méně přijemné jako jsou kotrmelce, uražená kola, zvířený prach do kterého když jste najeli, absolutně jste netušili, kde jste a bahenní peklo, zároveň i na ty hezké jako jsou souboje se soupeři, postupy do finále a průjezdy pod šachovnicovou vlajkou s někým za zády.“

Který výsledek je pro tebe nejcennější?

„Ono jich je víc. Asi na úplném vrcholu mám ocenění od Romana Kalvody – tvůrce českého Kartcrossu. Když bylo v roce 2019 desetileté výročí Kartcrossu, dostal jsem na slavnostním vyhlášení cenu, která nikdy nebyla udělena a to za můj jedinečný přístup k závodům. Měl jsem z ní radost, protože nemusíte jezdit vepředu a při tom můžete mít pocit vítěze. Další nezapomenutelný výsledek přišel v 2020, kdy jsem se místo republikového závodu v Sosnové zůčastnil Radeč Cupu na domácí humpolecké trati. Zde se mi podařilo dojet třetí a měl jsem tak možnost vyzkoušet si jaké to je vystoupat s klukama na stupně vítězů. To se mi nakonec v těch čtyřech závodech, ve kterých jsem v Radeč Cupu vždy v Humpolci jel, podařilo ještě dvakrát. Celkem mám tedy v Radeč Cupu dvě třetí a jedno druhé místo. Zde je vidět, jaký je rozdíl mezi jezdci v republice a v Radeč Cupu. Tím nijak nesnižuji jezdce v Radeč Cupu. To nasazení je vždy stejné bez ohledu na druh závodu a uznání si zaslouží všichni jezdci, kteří se na start postaví. I přes úspěchy v Radeč Cupu jsem vždy radši jezdil republiku, kde jsem byl na posledních příčkách, ale prostě jsem tam patřil.“

Jak se podle tebe za těch sedm let kartcross změnil?

„Myslím si, že zásadně. V mých začátcích jsem bral MASCOM Cup jako kategorii, kde se nějaký „taťka“ rozhodne, že si splní sen a zazávodí si. Tato kategorie je perfektní v tom, že všichni jezdci mají úplně stejnou techniku a proto nerozhodují o výkonu peníze, ale především ruce a hlava. Vítězem se tak mohl stát prakticky kdokoliv. Postupně ale do této kategorie přišli jezdci z RacerBuggy, závodící od pěti let. Mají tedy obrovské zkušenosti, minimální pud sebezáchovy, oproti „taťkům“ menší hmotnost, a když si na karta zvyknou, mají neskutečnou rychlost. „Taťkové“ dnes stále mají možnost závodit, ale umístění na stupních vítězů už je většinou věcí velkého štěstí a náhody. I tak tam jsou stále jezdci jako Michal Pihávek nebo Honza Roubíček, kteří je dokážou potrápit. Z diváckého pohledu je ale dnešní obsazení ku prospěchu, protože ty souboje na trati, co dokážou mezi sebou mít, jsou neskutečné.“

Budeš Kartcross sledovat i nadále?

„Určitě budu. Jak od počítače, tak se rád s klukama zajdu podívat na závody osobně. Dva roky zpět jsem se byl podívat jen jako divák na sedlčanský závod a když jsem přišel do depa, měl jsem pocit, že tam najednou nepatřím a cítil jsem se tam hrozně. Letos jsem si na Sekání mistrů v Humpolci vyzkoušel roli diváka opět a ty pocity, ze kterých jsem měl strach, se už nedostavily. To znamená, že už ten čas skončit opravdu přišel. Tím neříkám, že mi to nebude chybět, to bych lhal. V roli diváka jsem si však uvědomil ještě jednu důležitou věc. Není vítěz ten, který projede pod šachovnicovou vlajkou jako první, ale každý, kdo má možnost se v závodním stroji postavit na start.“

Co by si chtěl říct závěrem?

„Zakončit samozřejmě musím poděkováním. Těch sedm sezon bych neměl možnost zažít hlavně bez tří lidí. Poděkování patří Michalovi Pihávkovi, který mi dal možnost vozit se za podmínek, které jsou snem každého jezdce. Mojí manželce, která mi tu zábavu tolerovala a Romanovi Kalvodovi, který kategorii Kartcross v České republice přivedl k životu a dal tak možnost zažít plnohodnotné nezapomenutelné závodění všem.“

Vlastimil Resl

www.autokrosar.cz

Velmi bohatou autokrosovou sezonu letos prožila Eliška Pytlounová. Ta absolvovala, vyjma závěrečného evropského podniku ve španělské Mollerusse, kompletní evropský i republikový šampionát. „Jak začít,“ směje se po dotazu, jak je spokojena s předvedenými výkony a dosaženými výsledky a po krátkém přemýšlení pokračuje. „Evropská sezona neprobíhala úplně podle plánů. Měli jsme spoustu technických problémů a také já hodně chybovala. Výsledkem bylo konečné sedmé místo. Myslím však, že jsem se z této sezony hodně ponaučila a dalo mi to spoustu nových zkušeností, za což jsem vděčná. Republika byla mnohem lepší. Občas jsem sice mohla zajet lépe, ale konečná bronzová příčka není vůbec špatná,“ vrací se severočeská závodnice do nedávné minulosti.

Který závod byl pro tebe tím nejlepším?

„Tý brďo (přemýšlí). To je těžká otázka. Krásných závodů bylo hodně. Já si moc užila lotyšskou Bausku, i když jsem tam udělala spoustu chyb a ve finále to úplně nevyšlo. Přesto mě Bauska moc bavila. Velmi se mi také líbil německý Matschenberg, který mám celkově hodně ráda. Krásné byly i další závody, z republikových třeba Poříčí nad Sázavou či Sedlčany. Nějakým způsobem jsem si užila všechny závody i celou sezonu a i když to občas bylo emocionální, na všechny vzpomínám jenom v dobrém.“

Jaká byla letošní konkurence v JuniorBuggy?

„Určitě velká a asi ještě větší než jsem čekala. V republice byli samozřejmě největšími konkurenty Filip Duřt a Arnošt Florián. To je jasné. V Evropě mě hodně překvapili Malone Feuillade a Nathan Ottink. Musím tedy říct, že Nathanova jízda se mi hodně líbí a pokud zůstane příští rok v juniorkách, bude asi největším favoritem. Jezdí totiž fakt úžasně. Rovněž mě překvapili někteří lidi, jedoucí juniorky první sezonu, jako třeba Kristýnka Svobodová a Martin Kolomý. I když šli do závodů po hlavě a občas to rozstřelili, tak jeli super a myslím, že budou také velkými konkurenty (smích).“

Tvůj bratr Daniel naopak JuniorBuggy opustil a letos absolvoval premiérový rok v divizi Buggy1600. Sledovala jsi jeho počínání?

„Samozřejmě. Myslím, že jel fakt hodně dobře a je hodně šikovný. Dařilo se mu především v republice a přišel mi více srovnaný, než býval v juniorkách. V Evropě byla obrovská konkurence a velký počet aut, ale rozhodně se neztratil. Podle mě s přibývajícími zkušenostmi bude stoupat výš a výš.“

Co říkáš na ostatní divize?

„Sledovala jsem asi všechny, které se jezdí (smích). V SuperBuggy je to samozřejmě Péťa Nikodém a já osobně hodně fandím Zdendovi Antonymu. Tomu fandím fakt hodně, protože ho mám ráda i jako člověka. Samozřejmě v CrossCar jsem fandila Péťovi Doležalovi a Adamovi Kotaškovi. V CrossCar Academy je mým oblíbencem Emilien Allart. V Buggy1600 pak samozřejmě brácha a Kuba Novotný.“

Vím, že často jezdíš i motokáry.

„Chodím jezdit pořád. Ať už na Zličín do CMK anebo i další tratě. Letos jsem v Chebu poprvé vyzkoušela i závodní motokáru. Bylo to úžasné. Nejdříve jsem jela na mokru, což bylo docela náročné. Nevěděla jsem totiž, jak motokáru na mokru ovládat. Potom na suchu jsem nějak zkoušela fungování motokáry. Určitě bych to chtěla někdy zkusit znovu a naučit se to ovládat (smích). Pak jsem taky jela dvanáctihodinovku opět v Chebu. Závody, které se naskytnou, samozřejmě jedu.“

Vedle motorsportu se věnuješ i hudbě. Chystáš nějaké novinky?

„Určitě. Vyšla už nová písnička Nejlepší víkend, ke které nyní stříháme videoklip. Ten se natáčel během evropského podniku v Nové Pace a bude vyloženě z autokrosového prostředí. Můžete ho čekat každou chvíli (úsměv).“

Závěrem se nabízí otázka na tvé plány do příští sezony.

„Zůstáváme pořád v juniorkách a pokusíme se jet kompletní Evropu i republiku. Samozřejmě uvidíme, jaká bude situace. A ambice? Chtěla bych dosáhnout co nejvýše, takže se přes zimu budu určitě připravovat a trénovat, abych v sezoně bojovala s těmi ostatními o nejvyšší příčky.“

Vlastimil Resl,

www.autokrosar.cz  

Fanoušci motorismu a závodníci z rally, autokrosu, rallycrossu a závodů do vrchu se rozloučili s uplynulou sezonou při Setkání mistrů v Sosnové.  

Právě končící motoristická sezona byla v České republice nad míru úspěšná a ti, kterým v žilách koluje vysokooktanový benzín, měli šanci zažít hned několik mimořádných sportovních podniků. Téměř každý víkend se od jara do podzimu odehrávají nějaké sportovní, či veteránské motoristické akce, a tak byl teď v sobotu 11. listopadu důvod se společně potkat na XXII. Global Assistance Setkání mistrů v Sosnové u České Lípy a úspěšnou sezonu uzavřít.

Na trati autodromu se předvedli soutěžní jezdci s vozy s jednou poháněnou nápravou, ale i se čtyřkolkami, včetně moderních vozů Rally 2, či legendárních WRC. Diváci mohli porovnávat mezi různými styly a chováním vozů a viděli, jak rallycrossové závodní automobily, vrchařské speciály, tak autokrosové buginy, které diváky zahřály při velmi atraktivní jízdě plné divokých smyků. Trať autodromu vydržela během sobotních, dopoledních rozjížděk suchá, a až na finálové jízdy se na Sosnovou u České Lípy začaly snášet dešťové kapky, což pro některé závodníky značně zkomplikovalo situaci. Mistři volantu, kterých se letos na autodromu sešlo více než pět desítek, se ale dokázali vypořádat i s těmito podmínkami, a diváci tak sledovali napínavé souboje až do samotného závěru Setkání mistrů.

Pojďme si nyní představit ty nejúspěšnější závodníky jednotlivých kategorií XXII. Global Assistance Setkání mistrů, kteří bojovali ve finálových jízdách. Ve třídě Audi zvítězil Luboš Čížek před Jiřím Figlem. Mezi rallyovými historiky zvítězil Miroslav Janouch, který předstihl Petra Pavláta. V kategorii závodníků do vrchu ve třídě dvoukolek zvítězil Roman Svoboda před Adamem Králíkem a mezi čtyřkolkami byl nejrychlejší Lukáš Keller, který za sebou nechal Davida Komárka. Rallycrossové vozy třídy Super 1600 vyhrál Teješ a druhá příčka patří Václavu Tůmovi. Mezi soutěžáky ve třídě Rally 2WD na Autodromu v Sosnové zvítězil Dominik Nwelati před Davidem Štefanem. Rallyové čtyřkolky 4 WD opanoval Martin Kouřil před Marcelem Tučkem a mezi nejrychlejšími soutěžními čtyřkolkami R5 zvítězil už poněkolikáté Petr Semerád, který v těsném souboji předstihl Dominika Stříteského. Závodník Ondřej Šenk ovládl třídu Supercars a Petr Nešetřil zvítězil před Michalem Jindrou ve třídě Porsche. Mezi atraktivními vrchařskými vozy GT byl nejrychlejší Martin Jerman a druhá příčka patří Zdeňku Kmínkovi. Autokrosové Superbuggy předvedly množství divácky atraktivních smyků, ale tím nejrychlejším byl David Horák a na druhém místě za ním skončil Václav Kindl. Kompletní výsledky najdete na stránkách www.setkanimistrusosnova.cz

Všichni účastníci Setkání mistrů a pořadatelé přejí rychlý návrat za volant a pohodovou domácí rekonvalescenci autokrosaři Tomáši Gomzjakovovi, který při pátečním tréninku utrpěl úraz a musel být vyšetřen v nemocnici.  

Společné setkání fanoušků motoristického sportu s automobilovými závodníky, což je hlavní smysl sosnovského podniku, se povedlo. Pokud se pořadatelům z Driving Campu v Sosnové vše podaří zajistit a připravit, tak za rok se setkání uskuteční znovu a na stejném místě.

Tisková zpráva

„Zatím dobrý. Víkendy mám volno. Jinak ještě chodím poslední rok na autotronika na ISŠ Vysoké nad Jizerou. Máme tam tu samou partu už od prváku – Ondra Medlík, Dan Pytloun a pak plno kluků z motokrosu,“ začíná naše nedělní podvečerní povídání v mladoboleslavském X baru autokrosař z obce Březno a po dotazu, zdali tedy mají se spolužáky hlavní téma závody, odpovídá stručně a jasně. „Ano.“

Jak hodnotíš uplynulou sezonu?

„Čekali jsme to lepší, ale po vší té smůle to nakonec dopadlo ještě dobře. Nakonec jsem skončil druhý v republikovém šampionátu a čtvrtý v evropském. Před sezonou jsme přitom doufali, že by mohl klapnout double.“

V čem byla ona smůla?

„Buď jsem selhal já anebo technika, pak gumy, prostě tak nějak všechno (úsměv).“

Co konkurence?

„Největší soupeř byl stejně jako loni Árny (Florián). Má vždy špičkově připravenou techniku a je skvělý jezdec. Těší mě však, že pořád jsme kamarádi, voláme a píšeme si a oba své tituly vyhrál zaslouženě.“

Kdo byli další velcí soupeři?

„Od předchozí sezony se určitě hrozně zlepšili Malone Feuillade a Nathan Ottink. Pak také Eliška Plná, vědět o sobě dával Martin Kolomý a v některých závodech Eliška Pytlounová. Zajímavostí je, že jsme se v rozjížďkách vesměs míjeli s Kubou Šafránkem, který jede rovněž moc pěkně.“

Který závod sis užil nejvíce?

„Určitě litevské Vilkyciai, kde jsem vyhrál a ještě živil naděje na splnění předsezonních cílů. Tamní trať mám docela rád, je hodně rychlá, na mokru dost klouže a celkově je náročná na žaludek.“

Jakpak to?

„Ta levá zatáčka po rovince (úsměv).“

Sledoval jsi i další autokrosové divize?

„Určitě. Asi nejvíce SuperBuggy. Zde jsem hodně fandil Vojtovi Vaculíkovi, protože to je výborný jezdec a slušný kluk. V Buggy1600 jsem držel palce jeho bráchovi Martinovi. S oběma jsme se hodně sblížili. Samozřejmě v „šestnáctistovkách“ fandím také Dendymu Pytlounovi.“

Jejich víno z Vinařství Konitz jsi již ochutnal?

„Jo, jo (smích). Mají ho parádní.“

Jak plánuješ vyplnit zimní pauzu?

„Vedle školy makám s tátou na firmě. Pomáhám mu s bouračkami a také jsem se naučil repasovat turba.“

Závěrem se nabízí otázka na tvé plány do nadcházející sezony?

„Asi přestoupíme do Buggy1600, ale auto je zatím v utajení. Musíme si vyřídit účty s Árnym (smích).“

Vlastimil Resl,

www.autokrosar.cz

Sobota 11. listopadu bude na Autodromu v Sosnové u České Lípy vyhrazena Setkání mistrů, které se letos uskuteční už po dvaadvacáté.

Dvacet dva let trvá tradice Setkávání mistrů volantu na Autodromu v Sosnové u České Lípy. Zde se pravidelně automobiloví závodníci z Autokrosu, Rallycrossu, a Rally loučí s uplynulou sezonou. V letošním roce do Sosnové dorazí i početná smečka závodníků ze závodů do vrchu a motorističtí nadšenci si tak jistě přijdou na své v sobotním, hlavním programu XXII. Global Assistance Setkání mistrů. Už v pátek Autodrom v Sosnové ožije zvuky závodních motorů, protože se tady budou již od ranních hodin až do soumraku s tratí seznamovat účastníci Setkání mistrů. Jistě využijí tento tréninkový čas ke svezení svých reklamních partnerů, sponzorů, mechaniků, či přátel, kterým tak poděkují za uplynulý rok společně strávený v motorsportu.

Letošní ročník Setkání mistrů by měl být, snad ještě více než ty předchozí, pohodových setkáním fanoušků motorsportu a závodníků. Během dne se samozřejmě bude závodit na čas na atraktivní trati sosnovského autodromu, ale tím hlavním tématem by mělo být právě setkávání lidí, kteří mají motoristický sport rádi. Během celého dne bude otevřeno depo závodních strojů a diváci budou mít neomezený přístup do míst servisu, kde se závodním strojům věnují mechanici a mohou zde ulovit i fotografie a podpisy závodníků.

Vzhledem ke své kompaktnosti a zázemí pro diváky je akce vhodná i pro ty nejmladší milovníky motoristického sportu. I ti ocení možnost porovnat na trati autodromu divokou jízdu autokrosových bugin plnou smyků, s precizní jízdou vrchařů, či rychlou a efektní jízdou rallyových závodníků, kteří předvedou, jak moderní čtyřkolky R5, tak vozy s jednou poháněnou nápravou, ale i historické soutěžní automobily let minulých. Bude zkrátka stále na co koukat, a pro diváky by jedním ze zlatých hřebů programu mohlo být i představení hned tří speciálů Škoda s přídomkem WRC. Na Trati Autodromu v exhibičních jízdách pojede Škoda Octavia WRC, která už je dnes spíše raritním vozem, a v exhibici i v závodní jízdě, spatří diváci také mladší sestru Octavie, oblíbenou Fabii WRC, kterou do závodu přihlásil soutěžní a motokárový závodník Martin Kouřil.

Více než pět desítek závodníků obsahuje seznam přihlášených na XXII. Global Assistance Setkání mistrů. Z účastníků v autokrosu s buginami jmenujme například Vladislava a Jaromíra Štětinovi, mezi rallyovými závodníky se soudobými vozy například Dominika Stříteského se Škodou Fabia R5, Petra Nešetřila s Porsche či Petra Semeráda se Škodou Fabia RS Rally2. Krásné Lamborghini představí Martin Jerman a Zdeněk Kmínek a další vrchaři David Komárek či Kristýna Fillová se ukáží s rychlými Mitsubishi Lancer EVO. Mezi Rallycrosaři se můžeme těšit například na Libora Tejše, Václava Tůmu, či Václava Veverku jun.

Historické soutěžní automobily Toyota Celica GT4 budeme moci obdivovat v rukou Vojtěcha Štajfa a Petra Pavláta a historické škodovky předvede například Vladimír Berger nebo Karel Horčík. Do plameny sršícího Fordu Sierra Cosworth se po čase vrátí český soutěžácký playboy Jiří Navrátil. Těšit se určitě můžete na soutěžní vozy 2WD s Davidem Štefanem či Dominikem Nwelati za volantem.  

Kompletní seznam přihlášených najdete na stránkách www.setkanimistrusosnova.cz  a na stránkách www.autodrom.cz  . Vstupenky na páteční, a také na hlavní sobotní program bude možné zakoupit v pokladnách přímo na autodromu. Pokud si tedy chcete užít jednu z posledních motoristických sobot v tomto roce, přijeďte se podívat na pestrý závodní program do Sosnové u České Lípy v sobotu 11. listopadu.

Stejně jako v loňském roce, připravil Tomáš Němec několik druhů autocrossových kalendářů s fotkami ze sezony 2023. Kalendáře máme z domácího a evropského šampionátu. Nechybí také speciální kalendář s matadora českých a evropských tratí Jardy Hoška a mistra Evropy Petra Nikodéma.

Kalendáře si můžete objednat na emailu:

ntkalendare@seznam.cz

Cena:

310,- Kč Evropský kalendář

310,- Kč Český kalendář

310,- Kč Kalendář Petr Nikodém

330,- Kč Kalendář Jarda Hošek s překvapením k výročí 50let na tratích

230,- Kč Stolní kalendář - průřez celou sezonou


Evropský kalendář


Český kalendář


Kalendář Jardy Hoška


Kalendář Petra Nikodéma

Driving Camp na Autodromu v Sosnové u České Lípy už za týden 10. a 11. listopadu ožije zvuky motorů závodních automobilů při tradičním 22. Global Assistance Setkání mistrů.

 O uplynulém víkendu se Česká republika zařadila mezi země, které se mohou pochlubit pořadatelstvím soutěže mistrovství světa v rally WRC. Byla to velká sláva a jednalo se rozhodně o nejvýznamnější motoristický závod v posledních letech na našem území. Teď už je ale čas se vrátit zpět nohama na zem a ještě před tím, než v zimě umlknou závodní motory na dlouhé týdny, je třeba se rozloučit s uplynulou a velmi úspěšnou motoristickou sezónou v pohodovém duchu Setkání mistrů volantu v Sosnové.

Tato akce má již více než dvě desítky let dlouhou historii, během které jsme mohli na trati autodromu vidět světové jezdce z rally, a špičkové závodníky z Rallycrossu a Autokrosu. Zástupci těchto tří motoristických disciplín dorazí na Autodrom do Sosnové u České Lípy i letos, a po loňské zkoušce, se k nim tento rok připojí ještě větší množství závodníků ze závodů do vrchu, kteří se také předvedou divákům na trati autodromu. Opravená asfaltová trať již díky novému povrchu umožňuje předvést nízké, vrchařské speciály i v jízdě, i přes jejich spíše okruhové nastavení podvozku.

Pro diváky je to zajímavé zpestření a zážitek vidět rozdílné koncepce automobilů pro závody do vrchu a porovnat je s autokrosovými buginami, či rallyovými speciály, které se na trati autodromu cítí asi nejlépe. Bude možné sledovat divoké smyky autokrosařů, plynulou jízdu rallyových speciálů i čistou stopu závodních automobilů, které závodí do vrchu.

 Hlavním tématem letošního Setkání mistrů je pohodové zakončení sezony, poděkování divákům a sponzorům za přízeň při akci, kde není třeba nikam moc spěchat. Vše se odehrává na jednom místě, na velkou část trati je vidět z hlavní tribuny a je zde dostatek času se zastavit v servisním zázemí oblíbených závodníků. Diváci zde mají možnost přijít do servisního zázemí a být tak velmi blízko mistrům volantu, se kterými je zde možnost prohodit pár slov a nebo si udělat fotku na památku.

V zázemí autodromu navíc najdete útočiště i při nepříznivém počasí, kdy je možné se schovat na kryté tribuně, či se občerstvit v některém z přítomných stánků s občerstvením. Diváci zaparkují v těsné blízkosti autodromu a vstupenky je možné zakoupit, jak v předprodeji, tak přímo na místě v pokladnách autodromu.

 V sobotu 11.listopadu čeká na diváky hlavní program od 9:00.  Hned po ránu si závodníci ve volných trénincích vyzkouší trať autodromu a dále budou pokračovat měřenými jízdami až do odpoledního finále, kde se na trati utkají vždy dva nejrychlejší jezdci z každé disciplíny. Startovní listina aktuálního Setkání mistrů se v těchto dnech finalizuje a je jasné, že i letos bude zaplněná kvalitními autokrosaři, závodníky z rallycrossu, rally a ze závodů do vrchu. Tréninkové jízdy budou na autodromu probíhat už v pátek po celý den a i tento den lze autodrom navštívit.

Více informací najdete na www.setkanimistrusosnova.cz a nebo www.autodrom.cz

Tisková zpráva.

© 2024 Autokrosar.cz ISSN 1805-1413 | Vyrobilo studio
Zásady ochrany osobních údajů
cross