Pepa Švorc hodnotí letošní sezónu v divizi CrossCar. V rozhovoru se ohlíží za náročným rokem plným adrenalinu, technických výzev i soubojů na evropských tratích. Český jezdec si nakonec zapsal skvělé celkové desáté místo v mistrovství Evropy, což je výrazný úspěch v konkurenci nejlepších závodníků této nabité divize.
Pepo, pojďme trochu zabilancovat. Jaká byla letos kompletní sezóna evropského šampionátu?
Sezóna evropského šampionátu pro nás nebyla vůbec jednoduchá. Bylo to zase něco nového. Sice už jsme jednu celou evropskou sezónu absolvovali, ale letos to bylo s novým autem. Auto se postupně vyvíjelo, takže jsme začínali skoro od nuly a krok za krokem se posouvali výš a výš. Na každý závod jsme se snažili přinést něco nového, co by nás posunulo dopředu – a to se dařilo.

Jak ses vyrovnával s tím, že v každém závodě bylo na autě něco nového? Neměl jsi ani jeden závod se stabilním autem.
Stabilní auto jsem měl až na poslední tři závody, jinak se pokaždé něco měnilo. Když nebyl trénink, tak první měřený úsek pro nás nebyl úplně šťastný, ale druhý už jsme jeli na vodě. Naše taktika s nejvyšším startovním číslem úplně nevyšla – mysleli jsme si, že všechny přechytračíme, ale ukázal se pravý opak. Nebylo to jednoduché, ale nakonec to dopadlo ještě dobře.

Když porovnáš auto na začátku sezóny a na konci, jak velký je rozdíl?
Obrovský. Hodně jsem si s autem sžil, ke konci jsem si víc dovoloval a víc mu věřil. Progres byl fakt velký. Moc děkuju všem, kteří se na tom podíleli. I když jsme občas měli chuť to vzdát, vždycky se přišlo s něčím novým a lepším. Posouvalo nás to o desetinky, které se nakonec nasčítaly – a byli jsme konkurenceschopní.

Jak náročné je absolvovat celý šampionát?
Je to náročné. Naštěstí mi to v práci tolerovali, ale musel jsem si to nadělávat – chodit dřív, zůstávat déle, aby mě vůbec pustili. Něco jsem pro to udělal a bylo to náročné, ale nějak jsem to zvládl.
Vzpomínáš si na juniorku? Jaké to bylo?
S juniorkou to bylo míň náročné, protože jsem chodil do školy a nemusel každý den vstávat do práce. Ale časově je to strašně náročné – vrátíte se někdy v pondělí večer nebo v úterý, a hned se chystáte na další závody. Mezitím připravit auto…učit se do školy, není to vůbec jednoduché.

Co bude příští sezónu? Výsledek letošní sezony už jste asi řešili.
Cíl byl umístit se do TOP 15 – to jsme splnili, skončili jsme desátí, takže spokojenost. Na příští rok chystáme další novinky a chceme absolvovat všechno.

Víš, kolik má Roman vyrobených těchto speciálů? Kolik jich teď je?
Aktuálně jsou vyrobené tři nové plus jeden starší, se kterým jel Petr Doležal.
Takže příští sezónu kompletní evropský šampionát. Letos jsi doma moc nezávodil, jak v příští sezoně?
Doma jsem jel čtyři závody, a to jen ty, kde se jela Evropa, abychom mohli auto posouvat a připravovat právě na evropské závody. Příští rok určitě pojedeme také nějaké domácí závody, ale určitě ne všechny – z časových i finančních důvodů to prostě nejde.

Blíží se Vánoce. Na co se nejvíc těšíš?
Nejvíc se těším na to, že budeme všichni spolu. Řekl bych, že bude klid, ale stejně přes svátky pořád budeme pracovat. Když ne na dílně, tak doma, protože i zde je spousta práce. Ale těším se na chvíle, kdy si odpočineme a na chvíli všechno vypustíme.

David Jeřábek
wwww.autokrosar.cz