David Jeřábek
19. 4. 2024

Josef Špaček: I z kasáren jsem se propašoval na závodiště

Osobně mám Pepu s Humpolcem spojeného od doby, kdy jsem na závody začal jezdit. Za tu dobu jsem zjistil, že humpolečtí se práce nebojí a jde jím především o autokros a spokojenost nejen diváků, ale i jezdců a jejich doprovdů. A proto jsem se Pepy opět zeptal, na několik otázek.... joooo a slíbil nám lístky.. takže bude soutěž (brzy)

Pepo, kolikátý ročník se u Vás letos jde?

Pokud mě hlava neklame, tak 42. ročník. Osobně jsem se snad účastnil všech. Dokonce i na vojně se mi povedlo propašovat z kasáren a být na místě přítomen, takže si nevybavuji, že bych vynechal. Jako předseda jsem už 15 let.

Co všechno jste za těch 15 let stihli?

Nechci, aby to vyznělo jako že se chvástám, ale když jsem přebíral závodiště, tak jsme toho ze zázemí moc neměli, jen srub a ředitelství. Moje první akce po zvolení do funkce bylo vybudování stanoviště traťáků. Dneska, kdybychom nevymýšleli kraviny, stačí nám odemknout zámek, navěsit reklamy, rozvést popelnice a můžeme závodit.

A proč tedy ty „kraviny“ vymýšlíte?

Protože nás tenhle sport baví a milujeme ho. Díky tomu se snažíme areál stále zdokonalovat, jak pro lidi, tak i pro závodníky a jejich doprovod. Vždy někde něco vidíme a jdeme do toho… jako nyní předstartovní prostor, který nás inspiroval v Poříčí. V tomhle jsem trochu megaloman, ale naštěstí mám kolem sebe lidi, kteří se práce nebojí, a jdou do toho se mnou.

Kdo jsou ty lidi?

Máme nějakých osmdesát členů. Polovina je aktivní a na brigádách dochází pravidelně okolo 20 lidí, což je v dnešní době slušný úspěch a hlavně se zapojují i naše děti, což nás těší o to více. Aktuálně už máme za sebou v řadě 10 víkendů, co jsme na závodišti a jsou jedinci , kteří chodí ještě v týdnu. Letos je to hrubým odhadem již 2000 brigádnických hodin na závodišti.

Na co se můžeme těšit?

Můžete se těšit na několik vylepšení a úprav na našem závodišti. Spousta lidí mi říkala, že se nedá rychle chodit z vrchního do spodního depa, takže jsme nechali rozšířit schody. Proběhla rekonstrukce prostoru kolem srubu, včetně zámkové dlažby a nových schodů. Máme nový předstartovní prostor, který nám usnadní a urychlí celý průběh závodního dne.

Vedle srubu jsme odtěžili x tun skály, abychom rozšířili průjezd do spodního depa. Na trati jsme vloni provedli některé úpravy, včetně navezení 30 cm nového prosátého materiálu. Tento týden fréza během dvou dnů zapracovala pojivo, a nyní probíhá úprava povrchu a válcování. Do závodu ještě stihneme instalaci nových svodidel a pneumatik, které se díky navýšení musí zvednout.

Pro mechaniky přibyla nová tribuna ve vrchním depu. V plánu byli ještě nové sanitární́ buňky s cca 12 záchody, tuto akci bohužel nestíháme, takže v horním depu bude provizorně 12 toitoiek a na nové sociálky se mohou jezdci těšit během roku. Práce je to opravdu hodně, a navíc kluci Urbanovi věnovali přes zimu spoustu úsilí „neviditelné“ údržbě techniky.

Ale odměnou je startovka, nebo se mýlím?

Startovka vypadá nádherně na jednu stranu, ale na druhou stranu začínáme trochu laborovat, jestli se vůbec vejdeme do depa. Původně jsme měli prostor stavěný na cca 150 aut. Nyní máme přihlášených okolo 170 aut. A ačkoliv to je nádherné číslo, pro nás je to ale už trochu za hranou A to nejdeme dvoukolky, které původně byli v plánu ale s díky jsme je odmítly.

Závody Racerbuggy nechceme připravit o možnost účasti, protože pro nás jsou děti prioritou. Byli jsme mezi prvními pořadateli, u kterých se malé děti proháněly na trati, a bez nich by to nebylo ono. V těchto kategoriích se může narodit další velké jméno jako Nikodém, Kubíček, Jordák, Bartoš…. jak říká Jakub Vymazal, bez podhoubí, nejsou houby.

Takže to bude fajn podívaná?

Upřímně věřím, že bude. Každopádně se bude hodně jezdit a nebude moc prostoru na nudu. Napočítal jsem z hlavy cca 80 jízd plus nezbytné sobotní tréninky, což je opravdu velká porce. Pokud vydrží počasí a trať, bude to skvělý závod, a my pro to uděláme maximum.

Když jsme u toho počasí, jaké jsi letos objednal?

Ještě před týdnem jsem si myslel, že ty zimní bundy, co jsem nakoupil traťákům, nebudou potřeba, po dnešku si říkám, zaplať pánbůh, že jsem je koupil.

Závod dělají lidé, ale bez sponzorů to nejde?

Naštěstí nás sponzoři neopouštějí, a bez nich by to rozhodně nešlo! Fungujeme spíše v partnerské, kamarádské rovině a díky nim si můžeme dovolit tak velké zvelebení areálu. Velké poděkování směřuje také našim rodinám, které buď pracují s námi, nebo nám tuto naši zálibu trpí. Jsem opravdu velmi rád, že mám kolem sebe takové lidi. My v Humpolci jsme jedna velká parta co žije autokrosem. Za to všem patří velké díky.

David Jeřábek

www.autokrosar.cz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Další články

© 2024 Autokrosar.cz ISSN 1805-1413 | Vyrobilo studio
Zásady ochrany osobních údajů