David Jeřábek
17. 11. 2025

Rozhovor s Arnoštem Floriánem

Arnošt Florián patří mezi jezdce, kteří si poctivě prošli všemi divizemi. Z Racer Buggy do juniorské divize, kde v letech 2021 a 2023 získal tituly mistra republiky, se vypracoval až do Buggy 1600 — a letos ovládl i tuto kategorii domácí scény. Kromě rychlosti je vždy dobře naladěný a dělat s ním rozhovor je opravdová radost.

1. Arnošte, sezóna je za námi už pár měsíců. Co teď aktuálně děláš? Jak trávíš závodní pauzu?

Je to pravda, sezóna už je nějaký čas pryč. Pro mě skončila dřív než ostatním, protože jsem vynechal pár evropských závodů, které už pro nás neměly smysl. Teď trávím čas tím, že renovuju veterána – BMW E30.


2. Letos jsi vyhrál mistrovství republiky v Buggy1600. Jaký to byl pocit, když jsi věděl, že titul je doma?

Byl to skvělý pocit. Ještě lepší bylo, že se nám to povedlo dřív, než se jelo v Sedlčanech – takže vlastně skoro jako každý rok.


3. Byl nějaký moment v sezoně, kdy sis řekl: „Jo, tohle by mohlo vyjít“?

Takových momentů bylo víc. Například v Nové Pace, když jsem v semifinále přeskakoval holandského jezdce. Bohužel to nakonec nevyšlo – po dopadu jsem se opřel o soupeře a ustřihl si ventilek.


4. Který závod byl pro tebe letos nejtěžší a proč?

Řekl bych, že nejhorší byl evropský Nyirád. Závod jsme měli skvěle rozjetý, ale po kontaktu s Reném hned po startu semifinále jsem se přetočil. Pak do mě najel Věna, a nějakým „zázrakem“ mě dokázal přetočit až na střechu. S naší letošní smůlou z toho byl ohnutý rám, takže jsme už nemohli dál pokračovat.


5. V Evropě jsi odjel několik podniků. Když jsi ztratil šanci na titul, rozhodl ses sezónu ukončit. Co tě k tomu vedlo? Bylo to těžké rozhodnutí?

Smůla se nás letos držela zuby nehty, takže ta sezóna nebyla taková jako ta předchozí. Po půlce sezóny jsme se rozhodli účast v Evropě ukončit. Nebylo to jednoduché, ale přišlo nám zbytečné jet závody, u kterých jsme dopředu tušili, jak dopadnou. Navíc už toho na nás bylo moc – po tolika letech si člověk chce trochu odpočinout. Tak jsme se rozhodli, že peníze, které bychom utopili v závodech, investujeme radši do rodinné dovolené. A myslím, že líp jsme se rozhodnout nemohli.


6. Domácí mistrák je kvalitní. Jak moc je Evropa náročnější a v čem?

Český mistrák je kvalitní ve všech ohledech, ale Evropa je úplně jiný svět. Každý tam jede vyhrát, každý má techniku dotaženou na maximum. Je to jen o tom, kdo je jaký pilot – ale pořád je potřeba i kus štěstí.


7. Jak ti letos fungovala technika? Šlapalo to, nebo byly i chvíle, kdy šlo všechno proti tobě?

Řekl bych, že letos byla technika spíš proti nám. Servis u Ládi Hanáka byl skvělý, auto bylo vždy připravené na maximum, ale smůla se nás držela. Stávaly se věci, které jsme nechápali – třeba že auto odmítalo startovat na takové úrovni jako loni. A k tomu dalších X problémů, které jsme ještě nikdy neřešili. Prostě letos nám nebylo přáno.


8. Zůstaneš příští rok v „šestnáctistovkách“, nebo máš myšlenky na vyšší kategorii?

Jak se říká – zima je dlouhá a může přinést spoustu možností. Nějaké plány máme, ale nejsme si jistí. Bugyna je na prodej, pořád je tu nápad přejít do vyšší kategorie… ale taky možnost chodit na ryby. Pokud se šestnáctistovka neprodá, asi bychom tuto kategorii jeli dál. Ale nic neslibuju – možná bude změna kategorie, nebo i změna sportu. Je to ve hvězdách.


9. Můžeme se na tebe těšit v Evropě i v domácím šampionátu?

O tom jsme se doma ještě nebavili. Ale spíš bych se přikláněl k tomu, že se obou šampionátů zúčastníme.

Děkuji za rozhovor

David Jeřábek

www.autokrosar.cz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Další články

© 2025 Autokrosar.cz ISSN 1805-1413 | Vyrobilo studio
Zásady ochrany osobních údajů