David Jeřábek
19. 5. 2025

Seelow 2025 - shrnutí

O víkendu 17. a 18. května 2025 se v německém Seelow uskutečnil první podnik Mistrovství Evropy v autokrosu. Zima, vítr, zatažená obloha a déšť… takovou představu jsme si o polovině května rozhodně nedělali. Navíc v depu vypadla elektřina, takže sobotní noc byla poněkud nekomfortní — zejména pro ty, kdo nemají vlastní centrálu.


V kategorii Junior CrossCar bylo přijato celkem 15 jezdců. Českou republiku reprezentoval jediný zástupce – Ladislav Jiřička.

Láďa usedl do zcela nově postaveného speciálu z dílny Romana Kalvody s označením RSK TRADE / XC 2. V měřených trénincích na nové trati obsadil 8. místo. Postupně však zrychloval, zlepšoval se v jednotlivých jízdách a podařilo se mu probojovat přes semifinále až do finále.

Tam nakonec vybojoval skvělé 5. místo, což je v konkurenci evropských jezdců výborný výsledek. Jeho cílem je absolvovat kompletní seriál evropského šampionátu v této divizi. Domácí fanoušci ho však uvidí i v divizi Kartcross.

Top 5 ve finále kategorie Junior CrossCar:

  1. Iago Rodriguez Lopez (ESP) – PEÑA Autocross Arteixo
  2. Oscar Fuertes Hernandez (ESP) – Infova Automotion
  3. Abel Gonzalez Vial (ESP) – Gpr sport
  4. Jordan Genten (BEL) – EBRT Malmedy
  5. Ladislav Jiřička (CZE) – K+G-tranzit ACCR Czech Team

Do závodu divize CrossCar bylo přijato neuvěřitelných 54 jezdců, mezi nimi i čtyři čeští reprezentanti:
Adam Kotaška, Jan Kuneš, Martin Kunc a Josef Švorc.

Už v měřených trénincích se ukázalo, že konkurence je mimořádně silná. Nejlépe se z našich umístil Adam Kotaška na 13. místě, následoval Jan Kuneš (19.), Martin Kunc (43.) a Josef Švorc (45.).

Vzhledem k vysokému počtu účastníků bylo zřejmé, že probojovat se do semifinále bude nesmírně náročné. Ačkoliv všichni naši jezdci bojovali ze všech sil, nikomu z nich se postup nepodařil.

Ve výsledcích byli klasifikováni takto:

  • Adam Kotaška – 30. místo
  • Jan Kuneš – 31. místo
  • Josef Švorc – 47. místo
  • Martin Kunc – 50. místo

Top 5 ve finále divize CrossCar:

  1. Ivan Piña Chinchilla (ESP) – Ciudad De La Ceramica / LifeLive TN11
  2. David Meat (FRA) – David Meat / LifeLive TN11
  3. Vincent Mercier (FRA) – Vincent Mercier / Speedcar Wonder-R
  4. Juan Jose Moll Hernandez (ESP) – Escuderia Mollerussa / LifeLive TN11
  5. Bob Schanen (LUX) – Bob Schanen / Camotos Rapace
Buggyrent-banner

Divize JuniorBuggy měla na startovní listině 15 jezdců a slibovala napínavý závod. Mezi účastníky nechyběli ani Martin Kolomý, Eliška Plná, Ondřej Pospíšil – který absolvuje celý evropský šampionát – a Ladislav Hanák mladší. Koho naopak v Evropě neuvidíme, je Eliška Pytlounová, která se alespoň do Seelow přijela podívat.

Měřené tréninky ovládl francouzský jezdec Malone Feuillade, druhý nejrychlejší čas zajela Eliška Plná, třetí skončil Ondra Pospíšil, čtvrtý Láďa Hanák a pátý Martin Kolomý. Nebýt Feuillada, vypadalo to jako přebor České republiky.

V rozjížďkách se ve vítězstvích střídali především čeští jezdci. Pouze Elišku Plnou pronásledovala smůla – přestože postoupila do semifinále, technické problémy ji zastavily a do finále se již nepodívala.

Finále se rovněž neobešlo bez dramat. Po nehodě Ondry Pospíšila v esíčku byly vyvěšeny červené vlajky a jízda se opakovala. V opakovaném startu skvěle odstartoval Ladislav Hanák, který nedal francouzkému jezdci šanci a zvítězil systémem start–cíl.

Ondřej Pospíšil do finále kvůli poškození vozu nenastoupil.

Top 5 ve finále divize JuniorBuggy:

  1. Ladislav Hanák (CZE) - Alfa Racing
  2. Malone Feuillade (FRA) - Alfa Racing
  3. Martin Kolomý (CZE) - Alfa Racing
  4. Tijme Groot (NED) - Fast&Speed
  5. Conrad Theodor Bahlsen (GER) - Alfa Racing

Divize Buggy1600 nabídla opravdu nabitou startovní listinu – na trať se postavilo celkem 37 jezdců, včetně kompletní české špičky. Nechyběli zkušení závodníci jako Arnošt Florián, Jakub Novotný, Václav Kindl a Filip Duřt. Premiéra v rámci evropského šampionátu čekala i na Martina Bošku, který však nastoupil pouze se sériovým motorem, což ho od začátku limitovalo.

Smůlu měl Václav Kindl, po několika kontatech se sice do semifinále probojoval, ale zřejmě mu praskl kardan a finálové dveře se mu tak zavřeli.

Zajímavostí závodu byl také návrat zkušených jezdců – Reného Mandla z Německa a Damiena Crépau z Francie – zpět do evropského šampionátu.

Měřené tréninky ovládl rychlý Ricardo Otto, který potvrdil skvělou formu. V semifinále ale přišla osudná chyba – po kolostřešní kombinaci dopadl zpět na kola, ale nestačil se vrátit do boje o lepší než sedmé místo. To mu bohužel na postup do finále nestačilo.

Na tento závod nebude v dobrém vzpomínat ani Jakub Novotný. Po výborném startu v první rozjížďce přišel problém hned v první zatáčce – ze zadní části jeho buggy se vyvalil dým a bylo jasné, že motor je mimo hru. Náhradní motor sice dorazil brzy ráno, ale nebyl ještě odzkoušen na brzdě, takže se jeho výměna nakonec neuskutečnila.

Velké komplikace přineslo také první semifinále, kdy Damien Crépau vletěl do "esíčka" naprosto bezhlavě a kolidoval hned s několika jezdci. Ti své speciály nestihli opravit a do opakovaného startu již nenastoupili. Mezi nimi bohužel nechyběl ani Filip Duřt, který si do té chvíle držel výbornou třetí pozici.

Do finále se z českých jezdců nakonec kvalifikoval pouze Arnošt Florian, který se dokázal prosadit v náročné konkurenci a finálovou jízdu dokončil na solidním sedmém místě. Devatenáctý byl klasifikovaný Filip Duřt, dvacátý Václav Kindl a dvacátýdevatý Martin Boška.

Top 5 ve finále divize Buggy1600:

  1. Danny Van Den Berg (NED) - Breederland Autosport, Buggy1600
  2. Rene Mandel (GER) - Fast&Speed, Buggy1600
  3. Damien Crepeau (FRA) - Propulsion, S4
  4. Sören Lenz (GER) - Jimmys X Frames, Hayabusa
  5. Kenny Reding (LUX) - Peters Autosport, Peters 2025

Do královské kategorie SuperBuggy nastoupilo celkem 32 jezdců, což slibovalo napínavé souboje ve čtyřech rundách. Startovní listina byla nabitá – nechyběla žádná z velkých jmen a fanoušci se navíc mohli těšit na návraty legendárních jezdců Ervina Grencise a Bernda Stubbeho zpět do bojů o body v rámci Mistrovství Evropy.

České barvy měly opět silné zastoupení. Na startu nechyběl úřadující mistr Evropy Zdeněk Antony, vicemistr Evropy Petr Nikodém, dále Radek Jordák, David Horák a samozřejmě ani zkušený Jaroslav Hošek.

Měřené tréninky nejlépe zvládl Petr Nikodém, ale rozjížďky nakonec ovládl Radek Jordák, který zapsal tři vítězství a do semifinále tak postupoval z nejlepší pozice.

V semifinálových jízdách se prosadily stroje s turbomotory. První semifinále vyhrál Radek Jordák a druhé ovládl Zdeněk Antony. Oba tak mířili do finále z první řady, společně s navrátilcem Berndem Stubbe.

Finálová jízda přinesla drama hned v první zatáčce – několik jezdců se zde po startu zamotalo a uvízlo v kolizi. Zdeněk Antony ale předvedl ukázkový start, dostal se do vedení a finále ovládl stylem start–cíl. S přehledem si tak dojel pro vítězství.

Druhé místo si pohlídal zkušený Bernd Stubbe. Třetí skončil poněkud překvapivě Radek Jordák, a to i přes nepříjemnou situaci v prvním kole. Zpomalil kvůli žluté vlajce, zatímco někteří soupeři ji ignorovali – za což byli následně penalizováni a posunuti vzad v konečné klasifikaci. Původně třetí klasifikovaný René van der Coelen byl po závodě diskvalifikován.

Z dalších českých jezdců byl Petr Nikodém ve finále klasifikován na osmém místě, David Horák na jedenáctém a Jaroslav Hošek skončil dvacátý šestý.

  1. Zdeněk Antony (CZE) - KRTZ Motorsport ACCR Czech Team, Alfa Racing AR-002
  2. Bernd Stubbe (GER) - Peters Autosport, Volvo 3.2
  3. Radek Jordák (CZE) - Jordák ACCR Czech Team, Alfa Racing Mitsubishi
  4. Joey Poelarends (NED) - Jimmys X Frames, Superbuggy
  5. Ervins Grencis (LAT) - EJK, Volvo

Druhý podnik ME pokračuje ve dnech 30. - 01. června v Bausce.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Další články

© 2025 Autokrosar.cz ISSN 1805-1413 | Vyrobilo studio
Zásady ochrany osobních údajů