Sezona startovala pro nás neznámou tratí v maďarském Nyirádu. Přiznám se, že jsem nebyl dvakrát nadšen jet v rámci MMČR 500 kilometrů. Nicméně po příjezdu jsme byli nadšeni areálem i tratí. Jízda mě fakt bavila a kdybych měl i dostatek pneumatik bylo by to vše skvělé. Finále jsem vedl, pak mě Adam předjel, ale postihla ho závada, takže první místo a super start do sezony. Jen ty pokuty z Maďarska půl roku poté by nemusely chodit😊.

Druhý byl na řadě Humpolec a tady se mě bohužel už tolik nevedlo. Stávkovalo nám čidlo otáček motoru. Nebylo to úplně, že by auto zastavovalo, ale vynechávalo a jízda nebyla taková jakou bych si představoval. Ve finále jsem navíc utrhl řadící páku, takže až 5.místo. Hlavně v pátek to v těch bažinách při příjezdu bylo něco ale pořadatelé si mákli a v Humpolci tradičně pořadatelsky vše fajn.

Následovala prakticky domácí Nová Paka. Už trénink 2.místem naznačil, že by to mohlo být dobré. Nakonec i v cíli druhé místo a naprostá spokojenost jak s výsledkem, tak s autem. Nutno podotknout, že trať v Nové Pace byla opravdu hezky připravena a bylo na ní fajn svezení. Já tu Paku mám prostě rád a mě i autu myslím sedí. Ještě trošku víc plynu a bylo by to ještě lepší, ale to si říkám už x let a furt mě to v některých pasážích trati nejde😊

Pak jsme se přesunuli do Přerova a tamní trať prostě já nemusím. Už jsem to říkal několikrát, ale na mě to je prostě moc rychlé a nesedí mě to. Nicméně i tady jsem bral druhé místo. Díky taky za depo a organizaci, která fungovala fajnově.

V létě jsme pokračovali v Poříčí a tam se vždy moc těším. Nejen super organizace, ale i trať a divácká kulisa. Škoda jen sobotního nočního deště, mohli jsme víc zapařit😊Finále pro nás bohužel znamenalo ztrátu skoro celé olejové náplně motoru, ale naštěstí auto vydrželo a v cíli z toho bylo po stíhačce opět druhé místo. Ale zazávodil jsem si moc hezky a potěšila mě i početná návštěva kamarádů a známých, kteří mě do Poříčí přijeli podpořit.

Následoval domácí Dolní Bousov. Před ním měl hodně práce především táta, který stavěl rezervní motor, protože po Poříčí jsme zjistili poškození bloku, které nešlo opravit a tak bylo nutné postavit zálohu. Bohužel jsme neměli k dispozici všechny díly do celého nového motoru a tak starý byl použit jako dárce orgánů. Naštěstí ten složený se ukázal jako kvalitní náhrada a šlapal jak hodinky. Drobné problémy jsme vyřešili přímo na závodišti a ve finále jsme tak na domácí trati mohli slavit vítězství. Tradiční páteční bouře nám trošku pocuchala stan a auto, ale nic vážného. Myslím, že Bousov se po návratu k dvoudennímu formátu vrátil ve skvělé formě a dle mého tam vše v průběhu závodu šlape, jak má a není důvod ho nějak kritizovat.

Posledním závodem byly Sedlčany. Na pořadatele a trať poslední roky hrnu jen slova chvály a letos tomu není jinak. Opravdu vše na top úrovni. Mě se dařilo a auto fungovalo skvěle. Bohužel jen na jedněch pneu a ty rychle ubývaly. Na finále už jsem věděl, že je mám použitelné na prvních pár kol a pak to bude boj s trakcí. To se potvrdilo a poslední dvě kola už to bylo těžké. Bohužel dvě zatáčky před cílem při předjíždění auta o kolo jsem zpomalil až příliš, byl tam nějaký kontakt a o vedení jsem přišel. Mám to v Sedlčanech nějaké trošku zakleté. Před lety jsem tam dá se říct přišel o titul, teď už sice jen o výhru v závodě, ale stejně mě to tam něco nepřeje😊 Druhé místo v cíli, ale samozřejmě pro nás super výsledek a snad jsem si to v Sedlčanech už vybral a půjde to výsledkově tak dál i v dalších letech.

Výsledné celkové druhé místo v MMČR je pro mě skvělým úspěchem. Ale nedosáhl bych ho bez lidí, kterým bych tady chtěl poděkovat. V první řadě tátovi za přípravu auta a motoru. Mechanici Vašek Hrošek, Pavel Kučera, Frenk Řezáč a v Bousově i Zoubek všude perfektní práce a neodpadl jsem ani z jedné jízdy na technickou závadu. Před sezonou jsme změnili ladiče tlumičů a to se ukázalo naprosto stěžejní. Auto se krásně řídilo na každé trati, a hlavně Šimon Sudek vždy vyslechl moje připomínky a případně dle nich upravil nastavení a nebo mě vyvedl z mých chybných úvah😊 a upravil to dle jeho znalostí vždy k lepšímu. Díky Šimone! Převodovku nám léta chystá Ivo Dunovský a s ní nebyl během celé sezony jediný problém. No a ladič motoru a strážce elektroniky Martin Matoušek ten na vše dohlíží s počítačovou přesností, takže i jemu velké díky! V neposlední řadě díky s poklonou Alešovi Fučíkovi a KRTZ Motorsport, kteří nás podporují dlouhodobě a bez jejich pomoci bych už svoji závodní kapitolu jistě uzavřel. Děkuji mámě a rodině za catering a podporu. Díky také Všem pořadatelům, že pro nás závody chystají a šéfují mě místo v depu. No a nakonec díkes všem fanouškům za podporu a sledování našich sociálních sítí. Když by Vás na nich bylo ještě o nějakých půl milionu víc, asi by nám to hodilo i něco do budgetu na sezonu tak nás sledujte😊

Příští rok pojedeme opět kompletní MMČR v autocrossu s Polem. Doufám, že se naše divize vrátí i do Evropy v Nové Pace, protože dle ohlasů nejen diváků tam jednoznačně patří. Na autě žádné velké změny neplánujeme, jen vše zkontrolujeme a poopravíme tak, abychom byli na prvním závodě sezony 2026 připraveni. A když bych pod stromečkem našel nějaké ty pneu nebo budget na ně bylo by to úplně super a připravenost největší. Pokud ne, pojedeme stejně, budeme se bavit, budeme závodit, řádit a budeme doufat v podporu fanoušků tak jako doposud.
Přeji Všem hezké Vánoce a zdraví do roku 2026.
Jirka Bret